|
|
||||||||||
O severočeských Anime Torment jsme na Echoes psali v době vydání debutního EPka Deathwish (ZDE), což je bratru pět let, a celkem dobře si pamatuju, že jsme nadšením nehýřili. Respektive nadšením nehýřil redakční kolega, jehož recenzi jsem teď zpětně přečetl a to samé doporučuju vám, protože mi to dovoluje přeskočit základní informace o kapele i o death metalu, který skládá a hraje už nějakých deset let. Takže novinky.
K těm patří třeba to, že aktuální deska Afterlife jako první v historii kapely dosahuje +/- rozsahu dlouhohrající desky, i když docela krátké (29 minut). Pak je třeba zmínit i to, že producentem nahrávky se stal Tomáš Raclavský, známý třeba jako velmi sebevědomý frontman projektu Modern Day Babylon. A třeba že autorem grafiky obalu je Vaizal Bahari společně s Danielovou Neumannovou, známou třeba z Keep On Rotting či novější kapely The Corona Lantern. Abych to zkrátil, předpoklady pro zajímavou desku by tu byly, spolupráce jsou to zajímavé a zvědavost, jak to celé dopadlo, byla samozřejmě na místě.
Jenže ještě před vlastním hodnocením novinky jsem udělal jednu věc, a to že jsem si na bandcampu pustil onu v úvodu zmíněnou mini-desku Deathwish. Celkem zodpovědně proto můžu napsat, že navzdory zajímavě poskládanému pozadí, je hudební rozměr Anime Torment pořád stejně nezajímavý a nápaduprostý jako před pěti lety.
Anime Torment nemají vůbec problém s technikou hry a pokud lze soudit ze studiového záznamu, hrát umí. Jejich death metal patří k těm moderněji znějícím, techničtěji pojatým death metalům a pokud tohle bylo cílem, povedlo se. Problém přichází společně s pokračujícím poslechem, který nepřináší nic skladatelsky zajímavého a v běhu minut se otázka o smyslu toho všeho stává mnohem víc naléhavou. Anime Torment totiž mají zásadní problém s posunem od rutinního hraní (jakých je všude moc) k jasně identifikovatelnému, osobitému výrazu, který by jako bonus doprovodilo něco skladatelsky chytrého a zajímavého. Tady jejich rozmach končí a klidně mě kamenujte.
Ponejvíc provinčně bohužel ale vyznívá vokál Ondřeje Svobody, což píšu nerad a nemám z toho škodolibou radost. Pokud totiž muziku kapely stále ještě dokážu ohodnotit jako slušně zvládnutý standard, pak přehnaná snaha o vokální kanál bez jakékoliv přidané hodnoty je něco, co mě při poslechu ruší asi nejvíc. Je mi líto.
Oproti Deathwish je nicméně slyšet značný posun ve zvuku. Nejen že nová deska je o něco málo tišší než její předchůdce, ale zní ještě o fous současněji a o dost profesionálněji. Líbí se mi vytažení baskytary, relativně střízlivý zvuk bicích i celkové seskládání mixu, který je mnohem kompaktnější než předchozí ostře vyřezávaná tortura. Vedlejším efektem může být to, že pro někoho bude zvuk Afterlife představovat posun k sterilnější, vyčištěné a neosobní poloze. Osobně s tím nemám problém (vzhledem k neučesanosti Deathwish spíš naopak), ale osobní priority každého mohou být různé.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Ganay Design / Slovak Metal Army
Vydáno:Listopad 2017
Žánr:death metal
Ondra Svoboda - zpěv
Honza Štembera - kytara
Jiří Czeller - kytara
Karel Košík - basa
Michal Nepustil - bicí
1. Bleeding Entrails
2. Imprint
3. Killist
4. Instant Death
5. Across the River
6. Rapunzel
7. Afterlife
8. Last Farewell
Anime Torment
Deathwish (EP)
Rudafest vol. 9
5.8.11, KD Ruda u Velkého Meziříčí
Metal Madness 2019
24.8.19, Sušice, Ostrov Santos
Frigore
Path Of Logic (EP)
Kekal
Deeper Underground
Nierika
2π
JAF34
Empty
Tenhi
Saivo
Then Comes Silence
Nyctophilian
Törr
Tempus Fugit
Headless Horseman
Inhabited Shadows
Kapela Insania ohlásila koncerty na podzim tohoto roku, během kterých oživí stále aktuální album Grrrotesky (psali jsme o něm ZDE). Rozpis zastávek má...
17.9.2024Slovenská deathmetalová kapela Perversity zveřejnila svůj nový videoklip, který vznikl ke skladbě Venom Divine. Tu byste dohledali na letošním albu Sp...
16.9.2024Po sedmi letech o sobě dávají vědět s novým albem chebští Esazlesa. Osm skladeb na desce Dokud vím, co mám vyšlo v pátek 13. září na Indies Scope, kde...
12.9.2024Na lebelu Dead Maggoty Productions vychází bilanční kazetový komplet Forgotten Silence nazvaný Arte-faktum-XXX, který obsahuje materiál ze všech šesti...
12.9.20245. října se ve Žďáru nad Sázavou v klubu Hanuman (znáte jako Batyskaf) odehraje 21. ročník oslavy extrémní hudby Krátký, rychlý a hlasitý, který se po...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.