|
|
||||||||||
Když v záplavě ať už výborných, či povedených death metalových alb typu Carcass, Exhumed, Whorecore, nebo Johansson & Speckmann vpluje do davu i zpráva o přírůstku u Avulsed, je o potěchu postaráno. Na novinku se člověk těší a je pln očekávání, ale to se nakonec ukáže lichým. Ne že by Avulsed na novém albu "Ritual Zombi" působili tak rozporuplně jako třeba letošní Satyricon, ovšem drobného zklamání se mi přece jen dostalo.
Buď už jsem zmlsán, zhýčkán, či jakkoliv jinak rozmazlen, ale hned z kraje přiznávám, že "Ritual Zombi" se mi nelíbí tolik co tvorba starší. Nechci hanit současný směr kapely, on totiž není nikterak odlišný a vychýlený z nastolené trasy. Nechci ani poukazovat na to, že je to prázdná deska s nic neříkající náplní. Oboje je hloupost, protože Avulsed jsou přímočará skupina, která vždy všechno hlásala zcela na rovinu a nyní tomu pochopitelně není jinak. Opět si můžeme dopřát masitých flákot, hektolitrů krve, patřičné zvrácenosti a jiných neméně zábavných a chutných přísad. Avšak obepíná mne nekalý pocit prázdna, jakoby umělci postrádali myšlenku a motivaci napsat dobrou skladbu, která se opět zaryje do hlav tak, jako dřívější vypalováky typu Powdered Flesh, Nice Rotting Eyes, Pale Red Blood, 4 N Sick, či She’s Hot Tonight. Takovéhle špeky mi tady chybí.
Těšil jsem se možná až příliš, ale na druhou stranu nechci říct, že by album bylo postavené z hromady bláta a při prvním vydatném dešti se rozteklo a nezbylo po něm téměř nic krom nevábného hnědého fleku, nad kterým většina lidí ohrne nos. Jsou zde momenty, které povzbudí, kterýmžto může být třebas coververze Zombie Ritual na legendární Death. Album je to celistvé a vcelku obstojně drží pohromadě, i když některé momenty bych raději překročil jak flusanec na chodníku u autobusové zastávky. Ale i s takovými musíme pracovat.
Jak se nakonec na desku dívat? Stokrát omleté "sto lidí sto chutí" bych použít mohl i tentokrát, ale to je mlácení prázdných klasů. Rozhodně tedy nečekejte výrazné dílo, které letos předvedli již v úvodu zmínění interpreti. Je to standard, který k Avulsed prostě patří, je to taková střední verze a odvar z toho, co dělá jejich jméno jménem. Album se poslouchá fajn, má fajn obal, jsou to fajnový týpci a celkový dojem je vlastně taktéž fajn. Nic víc, nic míň.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Xtreem Music
Vydáno:Září 2013
Žánr:death metal
Osckar - bicí
Juancar - kytary
Tana - baskytara
Jose "Cabra" - kytary
Dave Rotten - zpěv, texty
1. Dawn of Apocalypse (Intro)
2. Dead Flesh Awakened
3. Z-Hunter
4. ...Was Not My Blood
5. Horrified by Repulsion
6. Zompiro
7. Elegy for the Rotting (Interlude)
8. Unborn of the Undead
9. Brainsuck
10. Zombie Ritual (Death cover)
11. Cannivegan Corpse
12. Cult of the Living Dead
13. Devoured and Forgotten (Outro)
Avulsed
Nullo - (The Pleasure Of Self-mutilation)
Obscene Extreme 2016 - sobota
16.7.16, Trutnov - Bojiště
Humanity Zero
Proselytism
Puscifer
Conditions of My Parole
Textures
Phenotype
Them
Manor of the Se7en Gables
David Gilmour
Live at Pompeii
Vulture Industries
Stranger Times
Michael Kocáb
Abstract
The Pineapple Thief
Versions Of The Truth
Ektomorf
Aggressor
Na labelu Papagájův hlasatel právě vychází nové album Malignant Tumour nazvané Maximum Rock'n'roll. V nabídce je kompletní portfolio nosičů - CD / LP ...
30.9.2024Brněnský klub Sibiř se chystá na hutnou nálož zkázy. Mezinárodní doom metalové sympozium kapel Chorosia, Grimms Eye a Depths Above se uskuteční už ten...
29.9.2024Forgotten Tomb vyrazili na turné, kde budou podporovat nové studiové album Nightfloating, které vyšlo u Agonia Records.
27.9.2024Avantgardisté Five the Hieorphant sdílí singl (link)se skladbou Moon Over Ziggurat, který je předzvěstí připravovaného alba Apeiron, které vyjde 18. ř...
26.9.2024Hail of Bullets znovu vydají nedostupné eponymní debutové EP. Album vyjde 22. listopadu prostřednictvím Agonia Records na CD, vinylech, kazetách i dig...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.