Banane Metalik - Nice To Meat You

Banane MetalikNice To Meat You

Lyriel16.4.2013
Zdroj: mp3
VERDIKT: Zapomeňte na banánky v čokoládě. Tady teče krev!

Máte rádi banány? Takové, jaké vám teď nabídnu, vás mohou přijít pěkně draho! Pokud ještě někdo neslyšel o Banane Metalik, má nyní možnost vše napravit. Milovníci hororové hudby tuhle partičku, hrající směs rock´n´rollu kombinovanou s hororovými prvky a hlásající sex a drogy, jistě neodmítnou. Říkají tomu gore´n´roll a v případě téhle krvavé smečky jsou to často pořádná jatka. Jakožto milovník jejich hudby jsem pro tento článek zvolila samozřejmě mé nejoblíbenější album, kterým je "Nice To Meat You". Než se však pustím do samotného rozboru tohoto počinu, uvedla bych na okraj pár informací o kapele. Jedná se o francouzský kvintet doprovázený okouzlující tanečnicí, který gunguje od roku 1990. O dva roky později vydali své první demo, které jim otevřelo cestu na pódia. Jejich konto je vskutku skromné, neboť si dali od roku 1995 na deset let pauzu a vydali celkem jen tři alba.

Je znát, že po jejich desetiletém odpočinku se vrátili v plné síle. Jestliže znáte jejich předchozí alba, zjistíte, že na tom nejnovějším se nic nezměnilo. Pořád jsou to staří dobří Banane Metalik tak jako před deseti lety. Na kontrabas se drnká jako o život, skřeky se ozývají z každého kouta a melodie je z hororu jak vystřižená. Nejlepším songem na albu je pro mě určitě "Strip Or Die", ke kterému byl natočen i loutkový videoklip o vymřelém rodu Bananastein, i když v něm zase tak mrtvě nevypadají.

Ostatně, samotná kapela i přes všechnu image dokáže být pěkně živelná. Skladba "Murder Party" má doslova pekelné tempo, zatímco "Plan 69 From Outer Space" patří spíše k těm pomalejším. Druhá nejlepší skladba na albu je "Pussycat", do jejíhož videoklipu už dosadila kapela sebe samotné, tudíž máte tu možnost prohlédnout si celou sestavu i s jejich sexy tanečnicí. "Santa Muerta" – další z parádních songů, v němž váborně funguje jejich rodný jazyk. Angličtina by tam určitě nesedla. Melodie na albu jsou čas od času lehce tragikomické, v některých místech to připomíná tématiku upířího bálu, v jiných krvavý kabaret.

To nejlepší nakonec. "Viva Gore´n´roll" neoslavuje nic jiného, než jimi uznávaný žánr. Živelný rytmus a místy přiškrcené, ječící kytary jsou na závěr jako cesta do pekel.  Během čtrnácti skladeb za necelých čtyřicet minut jsou Banane Metalik schopni vás svými strašidelnými skladbami slušně nasytit.