|
|
||||||||||

Mladá italská krev. Anebo ani ne tak mladá, jako nová. Kapela Naat vznikla v roce 2014, ale za jejím zrodem stojí členové Antea, Lilium či Stone Smokers, tedy členové více méně rockových kapel směřujících svůj výraz plus mínus k stoneru a současným zvukovým trendům. Naat na to jdou ale jinak, instrumentálně, trochu krkolomně, ale stále současně. Znáte Lento? Tak někde tam hledejte počátek toho všeho.

V promo materiálech jsou Naat doporučováni právě fanouškům Lento, v závěsu pak Rosetta a Cult of Luna, což je ale trochu mimo. Členitost a atmosféru muziky zmíněných Švédů tady nenajdete, na to se tenhle italský kvartet drží příliš při zemi. Kytary se ani tak nesnaží o velké věci, jako o neustálý nátlak na posluchače, kterému by vzdušnost a lehkost dávala příliš velký prostor. Naat v tomto ohledu působí hodně nekompromisně, nátlakově a bezohledně. Ostatně ani Lento si mnoho servítek nikdy nebrali, možná proto ta podoba.
Naat v úvodu desky připomínají utrženou lavinu a všechny velké fígle nechávají stranou. A ty malé staví na okraj. Vyhrávek je pár, lehká disharmonie tlačí neustále a prostor pro vzdušnější kompromisy se hledá těžko. Je tam, ale není ho moc. První dvě skladby přesahují 13 minut a Naat dobře ví, že všeho přespříliš škodí. Trojka Temo představuje odpočinkové intermezzo na vlnách snů a podobnou úlohu plní i pětka Bromo, která umožňuje koncentraci sil na závěrečných 17 minut. Ty poměrně zručně balancují mezi zvukovou deprivací a lehce rozehrávaným kytarovým vánkem (v první polovině Dancalia), ale ani tím nesměřují k snadné přístupnosti. Ne, Naat nehrají hezké písničky a jsou si toho dobře vědomi.
Limity nahozeného scénáře jsou, nebudeme si tvrdit opak. Jednak už samotné mantinely, které si kapela vymezila, jsou docela úzké a hrací plocha malá, takže sehrát rozmáchlou partii není kde. Lze jako posluchač zvládnout těch třiačtyřicet minut. Lze všechno zvládnout u první desky a lze z toho mít i radost. Ale pochybnost, kam se to celé posune příště (a zda vůbec), je naprosto namístě. Pochybnosti jsou naléhavější o to víc, že už na debutním albu lze nabýt pocitu jistého opakování a omezené palety použitých barev (především v T’mor Sha), což opět směřuje k samotné definici žánru, ale dost možná i ke kompozičním kvalitám kapely.
Navzdory pochybnostem je ale eponymní debut Naat velmi slušnou žánrovou desku, z níž je slyšet muzikantská zkušenost a jasná hudební myšlenka. Omezení jsou jasná a daná a jejich váhu si každý musíte přiřadit sám.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Argonauta Records
Vydáno:Říjen 2016
Žánr:instrumental post metal
Francesco "Frenk" Calzona - kytara
Michele "Mitch" Duse - baskytara
Daniele "Dani" Leone - kytara
Andrea "Gelso" Gelsomino - bicí
1. Vostok
2. Falesia
3. Temo
4. Baltoro
5. Bromo
6. Dancalia
7. T'mor Sha

The Squirm
Unspoken

Naurrakar
Apogeum

Neil Young & Crazy Horse
Toast

Pray For Teeth
From The Dry Edge Of The Shore

XIII. Století
Amulet

Mayhem
Daemon

Witchmaster
Kaźń

Pencey Sloe
Don’t Believe Watch Out

Andy Winter
Incomprehensible

Cris Luna
Phoenix

Ladislav Pazdera
Chiaroscuro
Brněnská cyber-punková kapela Plague Called Humanity po dlouhých šesti letech přichází s novou muzikou, a to singlem Obey. V podobě videoklipu můžete ...
28.11.2025Domácí elektro-metalová kapela Mean Messiah zveřejnila nový singl Death Is On My Side, ke kterému pod režijním vedením Pavla Monroe Kohouta vznikl i v...
27.11.2025Americké death metalové trio Malefic Throne streamuje svůj debut The Conquering Darkness, který vychází 28. listopadu u Agonia Records. Poslechnout si...
25.11.2025Legendární Pestilence přivítali nového basáka. Stal jsem jim Dario Rudić (Inceptor, Firmament), který nahradil Roela Källera.
24.11.2025Kopřivnická atmo-sludge/post-metalová kapela Archetyp v těchto dnech vydává svou novou desku Bardo, na které najdete šestici koncepčně propojených skl...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.