|
|
||||||||||
Debutní deska projektu De Arma se mi dostala k uším zcela naplánovaně a v tomto ohledu se podobá něčemu, co naleznete za zavřenými dveřmi, když za nimi hledáte něco úplně jiného. Celá anabáze začala u Frankových FEN a vyústila v desku “Lost, Alien and Forlorn”; cesta opět klikatá.
Duchovním otcem projektu je jistý Andreas Petterson, kterého možná budete znát z působení v black metalových Armagedda či LIK. Tento žánr se otiskl i zde, jen odhodil škrobené pózy, za sebou nechal silácké řeči o nadřazenosti krtka nad ponravou a vrhnul se vstříc rozlehlým melodiím a kytarovým plochám, druhdy zvaným post cosi či shoegaze. Podobnost s Neigeho Alcest (či s projektem Old Silver Key) bude možná první, co vás trkne do čela. Z onoho black metalu se zachoval především zvuk kytar (i když přeci jen s poněkud kultivovanějším přednesem) a pak jejich nepříliš výrazná nápaditost. Bagatelizovat jejich invenci na úvodní nasazení akordu a následné drhnutí tremolo picking až do konce by bylo lehce nefér, ale pokud jste uvyklí na barevnost a nápaditost, při poslechu téhle desky na vás jistě padnou chmury, následované levostranným hákem “jednotvárnost”. Ostřejší dívky a hoši klidně použijí slovo nuda.
Celý poslech lze strávit v lehkém limbu bez jediného vyrušení, album totiž plyne a to unyle a bez náboje. Bicí jsou spíše do počtu a nezbytné minimum, které předvádí, našince ze židle určitě nezvedne. Rytmicky je tahle nahrávka ztrápená a lenivá a pravděpodobná snaha o vytvoření snivé atmosféry zůstává jen na papíře s poznámkami o zamýšlených cestách.
Nejsmutnější záležitostí jsou ale zpěvy. Frankovy vokály ve FEN jsou skvělé, v De Arma tragické. Pokus o čistý zpěv má potenciál uvést posluchače do hluboké deprese a jediná záchytná místa představují party svou barvou se blížící právě FEN. Zbytek je buď zcela plytká kaše bez definice a nebo v podstatě falešná písnička o tom, jak má fungovat čistý zpěv.
Nechci působit přehnaně tragicky, ale v dnešní záplavě muziky bude mít De Arma těžké pořízení. Na albu nenacházím skoro nic zajímavého a už dlouho se mi nestalo, že bych si digitální promo alespoň nevypálil. Dnes je mi ale líto i pěti korun za CDčko a těch 42 minut věnovaných soustředěnému poslechu, které můžu strávit ve společnosti něčeho podstatně lepšího. Jsem s omluvou, ale album se mi nelíbí.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Victimer / 20.3.13 6:40odpovědět
Dávám pětašedesát s tím, že zpěv je fakt nejslabší stránka alba, ale na druhou stranu mě to hudebně místy baví. Na stranu třetí místy sere. Je to takové nijaké, prázdné a přitom sem tam podmanivé. Pak se v tom vyznejte...
Label:Troll music
Vydáno:Únor 2013
Žánr:atmospheric / post black
Andreas Petterson - kytary, baskytara
Johan Marklund - bicí
Frank Allain - zpěv
1. The Tower
2. Left to Hide
3. Watching the Walls Come Down
4. Fires of Hope
5. Behind These Filthy Panes
6. Wretch
7. Dislocated
Pestifer (Belgie)
Defeat of the Nemesis (EP)
Arbitrator
Indoctrination of Sacrilege
Ásmegin
Hin Vordende Sod & Sø
Animé
Dead Trams
Textures
Dualism
Explosions In The Sky
End
Incubus
8
Blues For The Redsun
Deadspace/Desomorphine Trance
Maserati
Enter The Mirror
Planks
Funeral Mouth
Primus
The Desaturating Seven
Američtí blackers Abigail Williams zveřejnili nový singl z připravované nahrávky nazvané A Void Within Existence, která vyjde 18. července u Agonia Re...
12.5.2025Na labelu Papagájův hlasatel právě vychází split LP, na kterém se spojily síly kapely z Brna a Mexika. Domácí barvy reprezentuje emo-HC formace Same R...
10.5.2025Kapela Forgotten Silence zveřejnila novou skladbu, která představuje návrat k jejich úplným počátkům. Zhruba rok před založením FS fungovala tehdejší ...
9.5.2025Na MetalGate právě vyšla debutní deska opavské post-metalové kapely Mayon, která se jmenuje V těle a zemi a z níž aktuálně můžete poslechnout další sk...
5.5.2025Domácí kapela Nothing Left to Say zveřejnila nový singl Smrt mi sluší - poslouchejte ZDE.
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.