|
|
||||||||||
O kapele Diphteria jsem doposud neslyšel, ale asi to bude jen tím, že podobnou hudbu zrovna nevyhledávám. Pravděpodobnější je setkání na nějakém festu, ke kterému nicméně zatím nedošlo. Kapela hraje od roku 2007 a letos vydala třetí dlouhohrající desku, na které předvádí ostrý a našlapaný metal věrně sloužící ozkoušeným standardům. Zpočátku trošku klamou, začínají intrem, které svádí k představě nějakého symfonického metalu, ale je to otázka jen několika sekund, než se vyprasí grindová bouře házející předsudky zvesela přez palubu.
Album The Human Exuberance saje plným průtokem z chorobných zásobáren deathu, grindu a podobných nechutností. Rychlé hudební stopy mizející v prachu navazujících ukrutností vedou přímou cestou ke svému konci. Kapela už svým názvem v podstatě prozrazuje, že v jejich společnosti nepůjde o lázeňský pohovor ve vaně.
Materiál se nevymyká běžné představě rychlé smrti z hluku a neudýchatelného tempa. Sportovní výkon aktérů je potřeba ocenit stejně jako netypický a příjemný obal, díky kterému bych kapelu odhadoval spíš na nějaký sludge nebo stoner než takový chlívek, jaký se za ním skrývá. Po otevření vrátek se z něj okamžitě začne šířit hluk namačkaný v krátkých stopážích. Vše se děje hrozně rychle, ale čistokrevný grind žijící jepičím životem to není.
Originality album mnoho nepřináší, ani to není jeho záměrem. Nekončící mlátička překřičená brutálním vokálem, který kolísá mezi vysokým grindovým chrčením a hlubokým growlem, si přímo říká o živou prezentaci. Kadence slov je k nezastavení, zpěvák mele slovo za slovem a sekunduje neutahatelné bicí mašině. Jedním z typických znaků alba jsou četné pauzy, kdy se všechny nástroje krom bubnů odmlčí a jen úderová sypanice posouvá kurzor k dalším kapitolám.
Jedinou zvláštností, která albu zajišťuje určitou zajímavost, je lehká koketerie s atmosférou, což je prvek v tomhle ranku hudby neobvyklý. Jak už jsem zmínil, kapela experimentuje s intrem, ale během poslechu se ještě několikrát setkáme s falešnými náznaky dramatického rozmachu v podobě klávesových samplů, které vychylují střelku z přesně nalajnovaného kurzu. Kapele to dodává určitý punc jedinečnosti, ale nějaký hlubší dopad z toho necítim.
The Human Exuberance ale není hudbou k přemýšlení, relaxu ani oslavou pokroku. Je to agresivní výplach určený k jednorázové destrukci, po němž by měl následovat klid na lůžku. Diphteria se tímto dílem nevymykají běžnému průměru a pro mě zůstávají kapelou pro zábavu bez větší ctižádosti.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:L´Inphantile Collective
Vydáno:Červen 2016
Žánr:death/grind
Roman Vician - zpěv
Daniel Weis - kytara
Ivan Jakubek - kytara
Michal Chalupka - bicí
Martin Mrázek - basa
1. One Eye Control
2. Monkey Dance
3. Parasite
4. Sun Is Kissing The Earth
5. Made To Kill
6. Equal
7. Monuments Of Death
8. Outro
9. White Dogma (Ala - Grind)
Necrocock
Bipolární noci
Helioss
Devenir Le Soleil
Myrkskog
Deathmachine
Queensrÿche
Rage For Order
Then Comes Silence
Blood
Azarath
In Extremis
Thaw
Earth Ground
Neolunar
Neolunar
Misty Morning
GA.GA.R.IN - Galactic Gateways For Reborn Intellects
October Tide
In Splendor Below
Aenaon
Mnemosyne
Francouzská metalová kapela The Old Dead Tree podle všeho ještě stále není dead a aktuálně o sobě dává vědět novým songem Terrified, ke kterému vznikl...
5.6.2023Konečná pořadí v jednotlivých kategoriích ceny hudebních nadšenců Břitva jsou od včerejška známá, jejich přehled najdete ZDE.
4.6.2023A Tribute to Legends (Pocta legendám) je zbrusu nový song známých tuzemských hudebníků a je věnovaný padlým kamarádům české scény. K poslechu ZDE.
2.6.2023Projekt Abbé, za kterým stojí Jan Hamerský, právě vydává novou desku Hraj si a shoř! Ta bude k dispozici digitálně (bandcamp) a na kazetě, bližší info...
2.6.2023... proběhne tuto neděli 4. června v pořadu Hard & Heavy na rádiu Beat, a to pod taktovkou Petra Korála. Detaily jsou k dispozici ZDE.
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.