|
|
||||||||||
Jsou kapely, ke kterým je vztah ryze uctivý. Tahle uctivost se pojí také s EXTOL. Skupinou, jenž o sobě dlouho nedala slyšet a mnozí brali jejich odkaz za ukončený a završený skvělým počinem "The Blueprint Dives" jako bonbónkem na již tak chutném dortě. I to by se počítalo, protože kvalita byla nesporná a my jsme rázem zpět u uctivosti. Byl už nejvyšší čas ji znovu vzít za svou.
Osm let je dlouhá doba. A po osmi letech znovu ožívá technicky slušně vybavená partička, která patří k početnému zástupu uznávaných kapel ze země, která při pohledu na mapu Skandinávie zabírá prostor vlevo. EXTOL nebyl nikdy cizí pokrok a v průběhu let se proměnili až do fáze, kdy už nebylo nutné tolik drhnout podlahu od podlahy a naopak se nebát oddat širšímu publiku, či dokonce spáchat hit (Pearl). Prakticky každý další krok představoval kapelu poněkud důrazněji pootočenou zády ke své minulosti a s rukou přiloženou k čelu v poloze vyhlížejících nové dny a popudy.
Pokud v sobě minulé album snoubilo návaly nařezaného vzteku s přívětivostí až uhlazeností, u novinky se podobných propojení nedočkáte. Nebo jen ve vší skromnosti. EXTOL se tentokrát protočili v jarmilkách, dokonce se i na moment obrátili, ale nešli ve svých vlastních stopách někam k prvopočátkům. Své kroky tentokrát směřovali do místa, kde se protíná hrdá masívní minulost s modernou dneška a jasným dokladem toho, že jakým stylem znít mají pánové spočítáno na prstech jedné ruky. Ta tam je snová přístupnost navlhlých popěvků za pečlivého dohledu progresivního zkoumání kam až ten extrém dohnat. V jednom totiž novinka EXTOL extrémní skutečně je. A to je nepřístupnost. Tedy pravý opak o osm let staršího sourozence.
Restart kapelu zachycuje v korigovaném řezničení, kdy není daleko k přelomu tisíciletí (Undeceived, Synergy) a přitom je stejně blízko k typickému projevu současných kapel, kterých začíná být jako hub po dešti. EXTOL z toho ovšem vycházejí se ctí. Ve vší plochosti dokáží vyloudit smyslnou ozvěnu či linku, ke které se prostě musíte zase vrátit. Ve vší jednolitosti i drobná atmosférická vsuvka aktivuje lačné buňky po dalších a dalších posleších. Těch nakonec bylo ještě více než bylo skutečně nutné. A pocity? Vlastně pořád stejné. Vysoká úroveň postavená na trochu předvídatelné prog metalové poloze šokovat nemůže, ale svůj smysl má. EXTOL totiž disponují smyslem z kategorie šestých, které pomůžou tam, kde by mohl vzniknout problém. Návrat se povedl, jen po něm nezůstane takové haló, jak se možná čekalo.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Indie Recordings
Vydáno:Červen 2013
Žánr:progressive metal
David Husvik - bicí
Peter Espevoll - zpěv
Ole Børud - kytara, baskytara, zpěv
1. Betrayal
2. Open the Gates
3. Wastelands
4. A Gift Beyond Human Reach
5. Faltering Moves
6. Behold the Sun
7. Dawn of Redemption
8. Ministers
9. Extol
10. Unveiling the Obscure
Gravespawn
The Elder Darkness
River Ratts
Hangover Blues
Snowy Shaw
Snowy Shaw Is Alive!
Dornenreich
Du wilde Liebe sei
God Dethroned
The World Ablaze
Incubus
8
Corpus Diavolis
Elixiria Ekstasis
Rebaelliun
Under the Sign of Rebellion
Nadragea
Adat
Satanic Warmaster
Aamongandr
Abysmal Grief
Blasphema Secta
Hanging Garden streamují své live EP Citylight Sessions, které vychází u Agonia Records. Na koncert mrkněte na TOMHLE odkazu.
18.4.2024Ze svého nadcházejícího alba Cutting the Throat of God, které vyjde 14. června na Debemur Morti, zveřejnili Ulcerate nový singl To Flow Through Ashen ...
17.4.2024Z nové společné desky Pačesse a Báry Basikové vzešel videoklip ke skladbě Vlk mezi vrbami, který můžete shlédnout ZDE. Celou desku nazvanou Katechismu...
15.4.2024Netradiční domácí projekt Fuj Kluk zveřejnil nové video ke skladbě Pod drnem - sledujte ZDE.
12.4.2024Pestilence zveřejnili druhý singl ze své připravované best of the best desky Levels of Perception, která vychází 26. dubna u Agonia Records. Skladbu S...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.