|
|
||||||||||

Ani desáté album italských groove depresáků Forgotten Tomb, které má představovat nový začátek, není v porovnání se starší produkcí ničím výjimečné. Stále se rochní v bažině nic moc nálad a šlapavého tempa. Bohužel i Nihilistic Estrangement přes svoji kratší stopáž nabízí pramálo opravdu chytlavých míst. Rád bych řekl, že je to dáno stylovým zaměřením a že fans zasmušilého ranku ocení nové dílo Forgotten Tomb krapet radostněji. Já se však v zadumaně zčernalých melodiích rád rochním, ale Nihilistic Estrangement se mi pod kůži nijak zvlášť nedostává.
Abych přece jen nezačal až tak záporně, přiznám recenzovanému albu mnohem chytlavější a zábavnější melodické motivy, než jakými oplývala například předchozí We Owe You Nothing. Ta byla opravdu špatná. Slabinou, která nové album shazuje podstatně níž než by muselo, jsou do zblbnutí opakující se riffy. Vzorem pro mé tvrzení může být hned první Active Shooter. Uměle natahovaná skladba by zřejmě nebyla nic moc, ani kdyby byla zkrácena na půlku, ale se svými takřka devíti minutami uspí posluchače, ať už je nadopovaný čím chce. Jejím protipólem je naopak nejchytlavější a zároveň nejpřímočařejší hitovka District³. Ta se mi vlastně i trochu líbí. Určitě z celé desky nejvíc a možná i celé diskografie Forgotten Tomb. Ona není špatná ani titulní věc. Zejména její úvod lahodí mému uchu docela dost. I díky natahovaným pěveckým linkám se jedná na poměry Forgotten Tomb hit. Velká škoda, že takových skladeb není na novince víc. Za překvapující lze označit také závěrečnou vypalovačku RBMK. Konečně něco pro fans melodického blacku. Bohužel i tato položka trpí nemocí nepoměru v počtu nápadů a přepálené stopáže, takže v půlce začne písnička fest nudit.

Z blacku, ze kterého Forgotten Tomb kdysi vzešli, zůstal přítomný pouze hlas jak rašple. Dokonce ani toho doomu v aktuální tvorbě moc nezůstalo. Jeho odkazy pokaždé jistou skladbu dokonale zvelebí. Držet se těchto nálad déle, bezesporu to celku dosti prospěje. Jak vidno, kapela se tentokrát vymanila z black/doomu a své umělecké směřování namířila do post-metalových vod. Všechno, co doposud dokázala vytvořit, proměnila do ospalého soundu s nekonečnými repeticemi. Forgotten Tomb se evidentně našli. Mají vlastní tvář, kterou si na rozdíl od svých posledních desek s nikým nespletete. Někomu jejich muzika sedne, jinému ne. Jak jednoduché…
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Agonia Records
Vydáno:Květen 2020
Žánr:doom/groove/metal
Ferdinando Marchisio – zpěv, kytary
Algol - baskytara
Asher - bicí
1. Active Shooter
2. Iris' House Pt. I
3. Iris' House Pt. II
4. District³
5. Nihilistic Estrangement
6. RBMK

Forgotten Tomb
We Owe You Nothing

Forgotten Tomb
Nightfloating

Forgotten Tomb
...And Don't Deliver Us From Evil

European Upheaval 2015
29.10.15, Praha / Exit-us

Memento Mori
Life, Death and Other Morbid Tales

Manes
How The World Came To An End

Neurosis
Fires Within Fires

Sóley
Endless Summer

In Vain
Solemn

Kaspar Melichar
Velká derniéra

Bad Shot
Promised Land
Brněnská cyber-punková kapela Plague Called Humanity po dlouhých šesti letech přichází s novou muzikou, a to singlem Obey. V podobě videoklipu můžete ...
28.11.2025Domácí elektro-metalová kapela Mean Messiah zveřejnila nový singl Death Is On My Side, ke kterému pod režijním vedením Pavla Monroe Kohouta vznikl i v...
27.11.2025Americké death metalové trio Malefic Throne streamuje svůj debut The Conquering Darkness, který vychází 28. listopadu u Agonia Records. Poslechnout si...
25.11.2025Legendární Pestilence přivítali nového basáka. Stal jsem jim Dario Rudić (Inceptor, Firmament), který nahradil Roela Källera.
24.11.2025Kopřivnická atmo-sludge/post-metalová kapela Archetyp v těchto dnech vydává svou novou desku Bardo, na které najdete šestici koncepčně propojených skl...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.