|
|
||||||||||
Hutná stěna hluku na pomezí různých postmoderních žánrů tvoří směs, ze které asi nejvíce vyčnívá vliv blackmetalu. Brutalita ve své čisté podobě zapsaná do not a zkoncentrovaná do čtvrthodinové plochy hrozí posednout posluchače jeho skrytými běsy. Schopností uhranout atmosférou vládnou Hexis odjakživa a prozatím se na tom nic nemění. Pokud jde o hudbu samotnou, tento blackmetal na steroidech má co nabídnout, avšak v konečném důsledku je výsledek plochý a neskýtá mnoho zajímavé práce s nástroji. Je to děsivá zvuková kulisa, kterou si s chutí okořeníte den, jen to potěšení z opakovaného poslechu nevydrží na dlouho.
Obálku už podruhé v historii kapely zdobí slavné „letecké eso“ a s ohledem na hudební náplň desky by to jinak snad ani nešlo. Obsah je tentokrát doručen formou minialba a délka stopáže je právě tak akorát. Animálnímu vokálu není moc co vytknout, padne jako ulitý a těžko si představit čím zde growling nahradit. Bicím dominuje opakující se motiv výrazného kopáku posíleného dvojšlapkou. Sóla, rytmické riffy nebo lehčí atmosférické pasáže jsou kytarám zcela cizí. Když zpoza kytarových včelínů ve dvojce Nefarius vykoukne samotná basa, je to něco, čím by šla lámat skála.
Charakter zvuku jde více do basů a není tak ukřičený jako na první řadovce Abalam (2014). Koneckonců XII působí jako dovětek ke druhému a stejně laděnému albu Tando Ashanti (2017). Hexis sází na hutné expresivní vyjádření a jejich těžkotonážní skladby, snad kromě čtyřky Miseria s trochou blastbeatů, nikam příliš nechvátají. Tato „kodaňská interpretace“ extrémní hudby má skutečně silný zvukový potenciál. Delší čas strávený nad nahrávkou bohužel slévá hranice jednotlivých skladeb a mění je v jeden brutální monolit zaznívající odněkud zpoza horizontu událostí.
Přiznávám, že na poslech něčeho takového musím být v té správné náladě. Specifická atmosféra přítomnosti ďábla vyjádřená nekompromisním ušním terorem není to, co bych potřeboval slyšet na denní bázi. Když už taková chvíle přijde, jsou Hexis jasná volba. Vytkl bych jim příliš monotónní rukopis, který mi byl nápadný už na desce Abalam. Uznávám, že se podílí na osobitosti a nemálo přispívá i k celkové sevřenosti díla. Na druhou stranu zadupává do země možnost odbočit mimo žánr a pracovat s kontrasty, které v hudbě platí za živou vodu. Jakkoli bych se zdráhal půjčit kapele klíče od kostela, tak s vystavením patentu za roubování blackmetalu na hardcoreový základ neváhám.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Moment of Collapse Records
Vydáno:Září 2017
Žánr:post-black metal
Christian Bonnesen - kytara
Filip Andersen - zpěv
Simon Drivhuus - bicí
Søren Bomand - baskytara
Tobias Munk Tønder - kytara
1. Derelictus
2. Nefarius
3. Famelicus
4. Miseria
5. Sacrificium
Queensrÿche
Rage For Order
Fates Warning
Night on Bröcken
Forndom
Faþir
Forgotten Silence
La Grande Bouffe
Coriky
Coriky
Anihila
Kosmobushir
Funebrarum
The Sleep Of Morbid Dreams
Saevus Finis
Facilis Descensus Averno
Beyond The Ghost
Sundown
Bangladeafy
Narcopaloma
Dark Fortress
Venereal Dawn
Hanging Garden streamují své live EP Citylight Sessions, které vychází u Agonia Records. Na koncert mrkněte na TOMHLE odkazu.
18.4.2024Ze svého nadcházejícího alba Cutting the Throat of God, které vyjde 14. června na Debemur Morti, zveřejnili Ulcerate nový singl To Flow Through Ashen ...
17.4.2024Z nové společné desky Pačesse a Báry Basikové vzešel videoklip ke skladbě Vlk mezi vrbami, který můžete shlédnout ZDE. Celou desku nazvanou Katechismu...
15.4.2024Netradiční domácí projekt Fuj Kluk zveřejnil nové video ke skladbě Pod drnem - sledujte ZDE.
12.4.2024Pestilence zveřejnili druhý singl ze své připravované best of the best desky Levels of Perception, která vychází 26. dubna u Agonia Records. Skladbu S...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.