|
|
||||||||||
Nová deska americké kapely High Command nám do redakce došla někdo loni v říjnu a když byste se mě teď zeptali, co mě přimělo si ji z toho odkazu stáhnout a začít s jejím poslechem, solidní odpověď bych dohromady nedal. Nevím. O této krátce sloužící pětici jsem do té doby neslyšel ani slovo, obal možná cosi sliboval, ale rozhodně ne to, co na mě z desky vyskočilo, a když o tom tak přemýšlím, asi v tom bude jméno jejich vydavatele, které má u mě docela dobrý zvuk. Na Southern Lord Recordings většinou nevydávají blbosti.
Kapela jako taková funguje od roku 2016 a na svém kontě doposud měla dvě krátkometrážní EP a dlouhohrající debut Beyond the Wall of Desolation z roku 2019. Aktuální novinka Eclipse of the Dual Moons je velká deska číslo dvě a společně s odkazem na její stažení došla i docela dlouhá pohádka o tom, proč je tahle nahrávka skvělá (což je tradiční) a pak pár informací o tom, kde si kapela brala inspiraci. A toto zjištění už zase tak tradiční nebylo, protože když budu citovat překladač, tak kapela je kromě metalové hudby ovlivněna i chlípným násilím Roberta E. Howarda, Michaela Moorcocka, Jacka Vance a dalších. Pokud vám snad ta jména nic neříkají, tak jen dodám, že jde o autory fantasy, ságy o Barbaru Conanovi, knih jako Král mečů a vůbec takové té literatury, která se v literárních čajovnách používá na vypodložení houpajících se židlí.
Hudebně naštěstí nejde o klávesami napěchovaný a epický rádoby symfo-metal, i když i zde klávesové nástroje zazní (bude řeč dále), ale o řádně navztekaný thrash, který ale není úplně čistý a na internetech lze dohledat všechno možné od crossover thrash metalu, přes crust až po hardcore punk (sic!). Za mě jsou High Comand především zběsilí - od první vteřiny na vás vletí jak uragán a je úplně jedno, jaký žánr se vám v ten moment bude honit hlavou. Slyšet je především klasický thrash za mě především německé školy (Destruction), hlas je plný síry a vzteku, kytary ostré a obhroublé zároveň a všechno se to staví na energii, ve většině případů na rychlosti a nasazení. Pokud snad očekáváte nějaký bonus navíc, nějaké novum nebo originální přístup, prakticky ničeho se nedočkáte. Silné stránky budete muset hledat jinde.
Třeba v tom, že z té kytarové smršti, která ať chcete nebo nechcete, ve zvuku maximálně dominuje, se zcela nečekaně vynoří klávesy. A dokonce ve skladbě Fortified By Bloodshed, která je jinak docela nudná, se objevíhammondky. Co tam dělají, se mě neptejte. High Command za mě ani v náznaku nemají umělecké ambice a kdo jim nakukal tohle, musel mít smysl pro notně černý humor. Nějakým nedopatřením došlo i na smyčcové nástroje a jestli jste si snad thrash metal doposud nespojovali s houslemi a violoncellem, máte právě možnost svůj náhled poněkud korigovat. Slyšte skladbu Chamber of Agony!
Nicméně konec srandy. Všechny tyhle ingredience kapela využívá velmi střídmě, skoro vůbec a když budete při poslechu dostatečně rychle třepat hlavou, možná si jich ani nevšimnete. Základem je thrash, řádně navztekaný, který si umí poradit jak s klasickou jízdou na vyšší rychlostní stupeň, tak s místy se vyskytujícími pomalejšími pasážemi, které desce přidávají zajímavý, téměř až vypravěčský rozměr. Skladby se zcela běžně dostávají přes pět minut a po pravdě je docela zřetelně slyšet, že kapela v nich svým způsobem oživuje příběhy svých literárních hrdinů.
Pokud bych měl přidat nějaké závaží na druhou misku vah, bude to jistá šablonovitost a jednotvárnost, která se v druhé polovině téměř padesátiminutové desky začne docela výrazně hlásit o slovo. Těch nápadů není zase tolik a z tohoto pohledu se může album jevit jako docela dlouhé. A to ani nezmiňuju závěrečnou, dvanáctiminutovou Spires of Secartha, která je skoro k nepřežití. Hodně citelným závažím na této straně váhy je potom výrazně zničený zvuk, u něhož to s tou ostrostí ve studiu přehnali a řezali hodně do krve. Budiž jim přáno. No a samozřejmě na místě je přiznat i velkou míru nepůvodnosti, kdy se po cestě poslechu budete velmi často shýbat k zemi a sbírat střípky pro zkoušení své hudební paměti. Což může vadit, ale taky nemusí.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Southern Lord Recordings
Vydáno:Listopad 2022
Žánr:thrash metal
Chris Berg - baskytara
Mike Bonetti - kytara
Ryan McArdle - kytara
Kevin Fitzgerald - zpěv
Ryan Pitz - bicí
hosté:
Bill Shaner - violoncello, klávesy
Ben Gauthier - housle, organ, kytara
Matt Marcel - kytara
Seth Manchester - klávesy
1. Eclipse of the Dual Moons
2. Immortal Savagery
3. Imposing Hammers of Cold Sorcery
4. Omniscient Flail of Infamy
5. Fortified by Bloodshed
6. Chamber of Agony
7. Siege Warfare
8. Spires of Secartha
Mucha
Slovácká epopej
Whoredom Rife
Dommedagskvad
Komatsu
Recipe for Murder One
Communic
Conspiracy In Mind
In Vain
Currents
OSA Killers
Babylon (demo)
Misery Index / Lock Up
split (7" EP)
Disharmonic Orchestra
Fear Of Angst
Nocturnal Depression
Spleen Black Metal
Please The Trees
A Live Affair (live)
Atrium Carceri / God Body Disconnect / Cities Last Broadcast
Miles To Midnight
2. prosince proběhne v Potrvá křest nového EP pražské kapely Neuro Bats, které se jmenuje Noble Roses in the Midst of Weeds a poslechnout si ho můžete...
28.11.2023V polovině listopadu vyšla druhá deska domácí thrashmetalové kapely 1000bombs, která debutovala deskou Peace Is Dead v roce 2014. Novinka se jmenuje S...
27.11.2023V neděli v Praze zemřel jeden ze stálých členů Killing Joke, kytarista Kevin Walker zvaný Geordie.
27.11.2023Během října vyšlo nové EP domácí deathmetalové kapely Supreme Conception, které obsahuje sice jedinou, ale zato 12-minutovou skladbu The Post-Humanist...
27.11.2023Debutní album Zbojnický tanec bratislavské thrashové kapely Catastrofy vychází v gramodeskové reedici na labelu Papagájův hlasatel. Poslouchat můžete ...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.