|
|
||||||||||
Po třech letech přichází technici Intronaut s novou deskou a její kvality jsou opět slušně vysoko. Můžeme tu diskutovat ubrání důrazu v nástrojích i zpěvech, ale takové diskuze k životu patří, stejně jako vývoj kapely, který můžeme pouze respektovat.
Edice pro gramofony vyšla na dvou deskách, u mě černých (u jiných možná barevných), v rozvíracím obalu standardních kvalit; neohromí, ale ani nezklame. Co naopak zaujme, je zvuk desek, od kterého jsem se v případě nových nahrávek odnaučil cokoliv čekat, protože bída dnes prodávaná v metalových (tvrdě rockových, HC, punkových, grindových,...) žánrech nestojí ani za psí štěk a tak jakýkoliv kousek, který hraje alespoň trochu obstojně, potěší. Reprodukovaný záznam desek je čitelný, nezahlcený a jednotlivé nástroje zní velmi obstojně. Výhrady by snad mohly směřovat k intenzivním pasážím (závěr „The welding“, „The way down“ a další), které znějí v lehce mlžném oparu a pak jsou to především činely, které v těchto místech ostrouhávají na důrazu. Zvuk činelů je vůbec zajímavý a vyplatí se jej sledovat, protože jejich intenzita je vedle ostatních nástrojů značně proměnlivá nejen skladbu od skladby, ale i v rámci jednoho songu. Upřímně – v některých pasážích by si prostoru zasloužily víc, naproti tomu na jiných místech (střední pasáž „Steps“, instrumentální závěr „Milk leg“,...) jsou vykresleny velmi chutně.
To basové linky Joe Lestera mají prostoru habaděj a vzhledem k jeho schopnostem se divit nelze. Nejvýraznější otisk zanechal ve skladbě „Harmonomicon“ (úvod bych tipoval na bezpražcovou baskytaru), ale hledat lze napříč albem a je radost sledovat jeho práci. Ono se vlastně nejedná o nic nového pod sluncem, technické zdatnosti Intronaut nejen v rytmické sekci se tradují už od počátku kapely a čekat něco jiného by bylo jaksi mimo. Mohl bych utrousit onu důležitou větu, že instrumentální forma nevítězí nad muzikálním obsahem a že prázdná exhibice se nekoná, ale i to skoro samozřejmě vyplývá ze známých faktů. Intronaut velmi slušně balancují na hraně mezi instrumentální zdatností a přirozeným muzikantstvím, umí vystřihnout složitou pasáž a následně se přímočaře rozběhnout bez odboček stranou (i když těch přímých čar tu mnoho není). Za zcela bravurní záležitost považuju „A sore sight for eyes“.
Podstatnou úlohu hrají i vokály, kterých se společnými silami ujali oba kytaristé a mnohdy těžko hledat vůdce. Ono je občas celkem problematické rozlišit, zda se jedná o nějaký echo-efekt či o duet, ale výsledek vytváří zajímavý dojem prostorovosti a tento přístup vokální linky skvěle zintenzivňuje. Proč ne. Brblání nespokojence lze zacílit na některé hodně čisté pasáže, které nejsou úplně pinktlich (např. skladba „Blood from a stone“), ale jinak lze přijímat s pocitem spokojenosti a hladit si bříško.
Celkově jde o výborně zvládnuté album stojící někde mezi Mastodon a The Ocean, přesto stojící na vlastních nohách a bez zaváhání identifikovatelné. Instrumentální dovednost si podává dveře s muzikou, hledat je stále co a pocit přesycení jde jaksi mimo. Good job.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Century Media
Vydáno:Březen 2013
Žánr:prog metal / fusion
Sacha Dunable - kytara, zpěv
David Timnick - kytara, zpěv
Danny Walker - bicí, samply
Joe Lester - baskytara
side A
1. Killing birds
2. The welding
side B
3. Steps
4. A sore sight for eyes
side C
5. Milk leg
6. Harmonomicon
side D
7. Eventual
8. Blood from a stone
9. The way down
Intronaut
The Direction of Last Things
Intronaut
Fluid Existential Inversions
Zmar
Zmar
Dimension F3H
This Mechanical World
Thy Catafalque
Meta
Robert Plant and The Sensational Space Shifters
Carry Fire
Björk
Vulnicura
Necrocock
Lesní Hudba
Aphonic Threnody
When Death Comes
Crépuscule d'Hiver
Par-delà noireglaces et brumes-sinistres
Silva Nigra
Světlonoš
Nové album Sukkhu nazvané Self-Exorcism na CD je aktuálně venku a za 300 Kč může být vaše. Objedávat lze na TOMTO mailu.
10.2.2025Na MetalGate se opětovného vydání dočká kniha Revoltikon mapující život a dílo Bruna Kovaříka (Krabathor, Hypnos), která původně vyšla v roce 2014 a s...
8.2.2025Deathmetalová mašina Demonical zveřejnila video a dvouskladbový singl se skladbou Välkommen Undergång (Live), který se objevil na všech streamovacích ...
4.2.2025Sedmý ročník Front Line Festu proběhne 28. března v pražské Modré Vopici a o den později v Brně, v klubu Melodka. Na obou akcích se můžete těšit na po...
1.2.2025Pestilence představují nového kytaristu. Stal se jím Max Blok (Alkaloid, Dark Fortress), který nahradil Rutgera van Noordenburga. Pestilence v současn...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.