|
|
||||||||||

Ryze odpočinková záležitost, vítaná společnice k večernímu nadničímnepřemýšlení, bezcílnému hloubání napříč krabicí ničeho, sčítání populace hmyzu proniknuvšího skrze pootevřené okno vstříc mizernému světlu, generovanému imitací lampy původem z vietnamské tržnice prodávané renomovaným překupníkem za desetinásobek reálné ceny. Jednoduchost, nakažlivá poutavost, padesátá odmocnina z vlezlosti, J Macis. Místo chybně zvoleného interpunkčního znaménka na třetím místě dosaďte rovnítko. Záhada vyřešena.
Za čtyři hodiny vstáváte do práce, ale znovu mačkáte play, aniž byste měnili placku. Nakonec proč ne? Kolem klid, jen králíkárnami prostupuje pouličním osvětlením znečištěná tma středně velkého maloměsta, nalitý soused svůj boj s neprostupným zámkem vzdává u předposledního klíče a slastně odpadá vstříc náruči přilehlého křoviska uspokojen vlastní existencí, rozváleným poštovním schránkám uvědomělejších a nervovému šoku kolemskotačícího pudlíka navzdory. Ideální stav. J Mascis nechává rozeznít svou kytaru taženou kňouravým hláskem skrze noční oblohu jasnou jako slovo Boží. Tiše, nenápadně. Kdo chce, uslyší. Netřeba znásilňovat zasloužilé kondenzátory, kroutit vyšeptalé potenciometry, žhavit omšelé cívky polomrtvého zesilovače. Každý čas od času vytáhne svých pět minut odpočinku. Mysl přechází do úsporného režimu. Netřeba důvod k odporu. Absurdně nekomplikované, slastně antiumělecké, pitomě monolitické a přesto nakažlivé. Je čemu se divit? Chtěli byste usínat zaklíněni do slepého východu bludiště poskládaného z lega pomalovaného motivy obrazů Pabla Picassa, Josefa Lady a Karla Gotta?
Není marné čnít nad přízemností průměrných, ale nač ze sebe dělat pitomce… Racionální úvaha střízlivého konzervativce říká cosi o standardně provedeném cvičení na téma: „osobní zpověď stárnoucího rebela, protkaná nití vlastních prožitků dob minulých, únavné reality okamžiků přítomných, tužeb budoucích – dost možná uskutečnitelných, ale i těch jen stěží splnitelných.“ S výsledkem? Limitně se blížícím modusu příslušného výběrového souboru. Jistě, pro někoho správná úvaha… nicméně hudba není exaktní věda. A pocity nelze znásilnit vzorcem, rovnicí nebo elektronickou kartotékou. Zavřít oči. Sfouknout skomírající svíčku. Vnímat proužek bílého kouře pomalu vyplňující okolní prostor. Poslední hrábnutí do strun. Ticho. Chvíle mezi nebem a zemí. Deset let života navíc. Proveďte zkoušku.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Sub Pop Records
Vydáno:Srpen 2014
Žánr:alternative rock
J Mascis - kytary, zpěv
Ken Maiuri - piano
Pall Jenkins - kytara, zpěv
Mark Mulcahy - zpěv
Chan Marshall - zpěv
1. Me Again
2. Every Morning
3. Heal the Star
4. Wide Awake
5. Stumble
6. And Then
7. Drifter
8. Trailing Off
9. Come Down
10. Better Plane

Manii
Kollaps

LLNN
Unmaker

Twelve Diversions
Forwards Becomes Backwards

Dissolving of Prodigy
Time Ruins Also Beauty (reedice)

Stromboli
Shutdown

Melvins / Napalm Death
Savage Imperial Death March

Explosions In The Sky
End

The Cult
Hidden City

Astrosaur
Fade In // Space Out

Marilyn Manson
Heaven Upside Down

Horna
Horna - Nyx (Hymnejä yölle)
Brněnská cyber-punková kapela Plague Called Humanity po dlouhých šesti letech přichází s novou muzikou, a to singlem Obey. V podobě videoklipu můžete ...
28.11.2025Domácí elektro-metalová kapela Mean Messiah zveřejnila nový singl Death Is On My Side, ke kterému pod režijním vedením Pavla Monroe Kohouta vznikl i v...
27.11.2025Americké death metalové trio Malefic Throne streamuje svůj debut The Conquering Darkness, který vychází 28. listopadu u Agonia Records. Poslechnout si...
25.11.2025Legendární Pestilence přivítali nového basáka. Stal jsem jim Dario Rudić (Inceptor, Firmament), který nahradil Roela Källera.
24.11.2025Kopřivnická atmo-sludge/post-metalová kapela Archetyp v těchto dnech vydává svou novou desku Bardo, na které najdete šestici koncepčně propojených skl...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.