|
|
||||||||||
Ryze odpočinková záležitost, vítaná společnice k večernímu nadničímnepřemýšlení, bezcílnému hloubání napříč krabicí ničeho, sčítání populace hmyzu proniknuvšího skrze pootevřené okno vstříc mizernému světlu, generovanému imitací lampy původem z vietnamské tržnice prodávané renomovaným překupníkem za desetinásobek reálné ceny. Jednoduchost, nakažlivá poutavost, padesátá odmocnina z vlezlosti, J Macis. Místo chybně zvoleného interpunkčního znaménka na třetím místě dosaďte rovnítko. Záhada vyřešena.
Za čtyři hodiny vstáváte do práce, ale znovu mačkáte play, aniž byste měnili placku. Nakonec proč ne? Kolem klid, jen králíkárnami prostupuje pouličním osvětlením znečištěná tma středně velkého maloměsta, nalitý soused svůj boj s neprostupným zámkem vzdává u předposledního klíče a slastně odpadá vstříc náruči přilehlého křoviska uspokojen vlastní existencí, rozváleným poštovním schránkám uvědomělejších a nervovému šoku kolemskotačícího pudlíka navzdory. Ideální stav. J Mascis nechává rozeznít svou kytaru taženou kňouravým hláskem skrze noční oblohu jasnou jako slovo Boží. Tiše, nenápadně. Kdo chce, uslyší. Netřeba znásilňovat zasloužilé kondenzátory, kroutit vyšeptalé potenciometry, žhavit omšelé cívky polomrtvého zesilovače. Každý čas od času vytáhne svých pět minut odpočinku. Mysl přechází do úsporného režimu. Netřeba důvod k odporu. Absurdně nekomplikované, slastně antiumělecké, pitomě monolitické a přesto nakažlivé. Je čemu se divit? Chtěli byste usínat zaklíněni do slepého východu bludiště poskládaného z lega pomalovaného motivy obrazů Pabla Picassa, Josefa Lady a Karla Gotta?
Není marné čnít nad přízemností průměrných, ale nač ze sebe dělat pitomce… Racionální úvaha střízlivého konzervativce říká cosi o standardně provedeném cvičení na téma: „osobní zpověď stárnoucího rebela, protkaná nití vlastních prožitků dob minulých, únavné reality okamžiků přítomných, tužeb budoucích – dost možná uskutečnitelných, ale i těch jen stěží splnitelných.“ S výsledkem? Limitně se blížícím modusu příslušného výběrového souboru. Jistě, pro někoho správná úvaha… nicméně hudba není exaktní věda. A pocity nelze znásilnit vzorcem, rovnicí nebo elektronickou kartotékou. Zavřít oči. Sfouknout skomírající svíčku. Vnímat proužek bílého kouře pomalu vyplňující okolní prostor. Poslední hrábnutí do strun. Ticho. Chvíle mezi nebem a zemí. Deset let života navíc. Proveďte zkoušku.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Sub Pop Records
Vydáno:Srpen 2014
Žánr:alternative rock
J Mascis - kytary, zpěv
Ken Maiuri - piano
Pall Jenkins - kytara, zpěv
Mark Mulcahy - zpěv
Chan Marshall - zpěv
1. Me Again
2. Every Morning
3. Heal the Star
4. Wide Awake
5. Stumble
6. And Then
7. Drifter
8. Trailing Off
9. Come Down
10. Better Plane
NYOS
Curiosity (singl)
Hasard
Malivore
Root
Heritage Of Satan
Brant Bjork
Black Power Flower
Horn Of The Rhino
Summoning Deliverance
Voluptas
Towards The Great White Nothing
D.O.P.
Ve jménu míru
So Hideous
Last Poem / First Light
Suburban Terrorists
Inhuman Breed
Sólstafir
Köld
Monolithe
Okta Khora
Domácí metalová kapela Alchemist zveřejnila videoklip ke skladbě In the Dark of the Night, která pochází z jejich aktuální nahrávky Equilibrium (duben...
12.1.2025V Praze v Modré Vopici se 15. února koná akce Imbolc Fest II za účasti kapel Wyrm, Katarze, Skeromlat a Bjes. Info a facebook událost ZDE.
11.1.2025Progresivně techničtí deathers Sadist vydají 7. března pod značkou Agonia Records své nové album nazvané Something To Pierce. Už nyní si můžete pustit...
10.1.2025Na značce MetalGate vyjde kniha Daniela Lakea nazvaná USBM: Revoluce identity v americkém black metalu, která v deseti kapitolách a na prostoru více j...
10.1.202535 let od vydání kazetového dema Není se kam skrýt kapely V.A.R. se na značce Pařát dočká tato nahrávka CD reedice ve formátu digipaku. Obsahem bude r...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.