|
|
||||||||||
O kapele Klone už se na našich stránkách mluvilo. Kolega svého času zaostřil pohled na jejich poslední řadovku Here Comes The Sun z roku 2015. Už tehdy jsem cítil, že velcí kamarádi z nás nebudou, celé se to jaksi lepilo, sladkobolné melodie vyvolávaly z hrobů staré prohry a rány, na které jsem dokázal úspěšně zapomenout.
A teď tu sedím s jejich novou deskou, která může být ještě zhoubnější. Jde o unplugged album, které kapela nahrála živě v Theatre de La Coupe d´Or de Rochefort. Jeho náplní je průřez posledními dvěma řadovými alby, tedy zmíněným Here Comes The Sun a o tři roky starším The Dreamer´s Hideaway.
Ne vše se hodí odpojit od elektřiny, vypadlé jističe můžou dost uškodit a nemyslím jen zkažené maso v mrazáku. Právě Klone jsou toho příkladem. Dle mého názoru se tímto způsobem jejich mdlá hudba rozředila nad únosnou míru. V elektrifikované verzi mají jejich vesměs klidné a zvolna plynoucí skladby jakýs takýs drajv, nástroje mají jistou energii schopnou udržet pozornost a má to určitý šmrnc. V akustickém provedení se všechny malé výhody ztrácí, nepříliš výrazné barvy ještě vyblednou a skromné kouzlo je pryč. Ze všeho zbyl jen silný zpěvák, na kterém celý experiment stojí a zbytek je pouze nudný doprovod, který to nějak odbrnká. Síla ukrytá v melodiích se neztratila, ale umírněné, slaboduché aranže jim neprospívají. Jde o hodně slabý řeďák klasické nahrávky.
Naprostým zklamáním je pak pro mě předělávka People Are People od Depeche Mode. Jde o skvělý příklad toho jak jde zkazit originál. Skladba je stejně unylá jako ty autorské a nenabízí žádný nový pohled na skutečnost, že lidi jsou zkrátka lidi. Nahrávce mohla pomoci účast hostující hráčky na akordeon, perkuse a piáno Armelle Dousset. Umím si představit, že zvuk akordeonu by to celé mohl někam posunout. A opravdu, v těch vzácných momentech, kde se harmonika chopí šance v tichém rozjímání, se mi posune rafička na pomyslném barometru zájmu. Kamenem úrazu je to, že se skoro nedostává ke slovu a její role je tak titěrná, až smrdí zbytečností.
Těžko se mi píše na něco, co mám problém vůbec doposlouchat do konce. Nuda a nic než nuda. Řadovky rozmělněné k nepoznání.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Pelagic Records
Vydáno:Únor 2017
Žánr:acoustic rock
Florent Marcadet - bicí
Guillaume Bernard - kytara
Jean Etienne Maillard - basa
Aldrick Guadagnino - kytara
Yann Ligner - zpěv
1. Immersion
2. Grim Dance
3. People Are People
4.The Silent Field Of Slaves
5. Nebulous
6. Gone Up In Flames
7. Into The Void
8. Fog
9. Come Undone
10. Rocket Smoke
11. Summertime
Klone
Here Comes the Sun
Hexvessel
No Holier Temple
Nocturnal Breed
Napalm Nights
Deluge
Æther
Spurv
Myra
Theriomorph
Diabolical Bloodswords
Fates Warning
No Exit
Faustus
...And Still We Suffer
Hadea
Fabric Of Intention
Heiden
Andzjel
Eagles of Death Metal
Zipper Down
Letos v prosinci bude ukončeno dlouhé čekání na novou desku The Old Dead Tree, jejichž doposud poslední album The Water Fields včera oslavilo neuvěřit...
18.9.2024Z chystaného alba XII: A gyönyörü álmok ezután jönnek, které vyjde 15. listopadu na Season of Mist, zveřejnili Thy Catafalque další singl, a to skladb...
17.9.2024Kapela Insania ohlásila koncerty na podzim tohoto roku, během kterých oživí stále aktuální album Grrrotesky (psali jsme o něm ZDE). Rozpis zastávek má...
17.9.2024Slovenská deathmetalová kapela Perversity zveřejnila svůj nový videoklip, který vznikl ke skladbě Venom Divine. Tu byste dohledali na letošním albu Sp...
16.9.2024Po sedmi letech o sobě dávají vědět s novým albem chebští Esazlesa. Osm skladeb na desce Dokud vím, co mám vyšlo v pátek 13. září na Indies Scope, kde...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.