|
|
||||||||||
Od úplného začátku, kdy jsem tuhle desku chebských Le Bain de Maid dostal do rukou, mě vrtá hlavou, na konci čeho to album (nebo kapela?) je. Pořád mi ten název připadá jako nedokončená myšlenka, pod kterou tak nevím, co si představit, co si o ní mám myslet a jestli je v tom nějaká symbolika nebo nic.
O LBdM jsme na Echoes psali dost, pokud tedy považujete za „dost“ recenzi první desky Mlčím, zapomínám (2012), recenzi splitka s Hadem pro mého munga (2015) a jeden rozhovor o tom, jak to všechno bylo. Už před těmi několika lety jsme jasně vymezili, pro fanoušky jakých žánrů a kapel je určena tato produkce a prvním faktem nové desky je to, že se na tomto přístupu vůbec nic nezměnilo. I novinka je jednoznačně usazena v emo-coru, z něhož sem tam vyletí kytarové vyhrávky post-rockové provenience a tím to celé můžeme ukončit. Chcete-li jména, čísla a data, tak jednoznačně dávám do placu Esazlesa, ze kterých tentokrát tohle trio dle mého názoru čerpá ještě mnohem víc než dříve, dokonce tolik, že mám místy pocit prostého opisování. A není to pocit, který by mě naplňoval optimismem.
První, co vás při poslechu zasáhne, je nemilosrdný zvuk desky, který mě osobně nesedí hned v několika ohledech. Ať už v ostrosti kytar a jejich vytažení na úkor všeho ostatního, vč. vokálu, který se docela zoufale prodírá na povrch kdesi z hloubky (a ač v češtině, je téměř nesrozumitelný). Nebo, a to hlavně, v nekompromisním způsobu, jakým ho někdo ořezal ve studiu. Na konci je za mě jedna z největších hrůz, co jsem za poslední dobu slyšel (ano, horší, mnohem horší než Povodí Ohře), protože poslouchat něco takového nahlas, cíleně a delší čas, jednoznačně poškozuje zdraví. To myslím bez nadsázky a bude pro mě velkou úlevou, když po sepsání recenze cédo navždy poputuje pryč z mého přehrávače. Tak špatné to je.
Nicméně pokud si dáme tu práci, ztlumíme přehrávač a přesvědčíme sami sebe, že těch čtyřiatřicet minut to vydržíme, nahrávka nám nabídne v podstatě slušné a sem tam velmi slušné žánrové řemeslo. Tedy místy lehčí kytarovku, ale převážně muziku se silně vypjatými, emocemi nabitými momenty, kde kytara (podle všeho fakt jedna) a hlas soutěží o to, kdo udělá větší dojem a zasáhne svého posluchače s větší přesvědčivostí kousek vlevo nad solar. Je to přesně ta poloha, kterou od takové muziky čekáte, která - pokud máte tento žánr v krvi - vás v ničem nepřekvapí a prakticky jen opráší všechno to, co už dávno víte. Zní to možná suchopárně a nevzrušeně, ale po pravdě si nemyslím, že by tahle deska nabízela cokoliv víc než jen opáčko již dávno vymyšlených schémat, byť opáčko na solidní a uvěřitelné úrovni.
K podobným závěrům dojdete v těch silnějších, emočněji vypjatějších částech desky a je to její lepší stránka (vrcholu dosahuje ve třetí skladbě, hlavně její první polovina je vážně dobrá). Naopak v momentech klidnějších, odpočinkových kapela sklouzává k nudě, kde schází nápady a jejichž existence je opodstatněna pouze tím, že tvoří předěl mezi jedním a druhým kytarovým průvanem. Jmenovitě čtvrtá až pátá minuta druhé skladby, závěr té poslední a tak dál a tak dál. Ve výsledku strašně rychle pochopíte, že celá tahle produkce je šita podle jedné šablony, a i když jí nechci ubírat na přesvědčivosti (místy), naopak mám trochu problém najít něco, co bych jí přiznal jako zásadní vklad.
Album vyšlo na Venus Flag Records jako jednoduchý 4-panelový digipak s ilustracemi, které se mi nelíbí, ale to nepokládám za rozhodující a obecně platné. Skladby jsou opět pouze číslovány po vzoru nevím koho (Karma to Burn, Lvmen,...), což mi přijde dost nápaduprosté, ale co už... Celkově bych album neoznačil za zklamání (s nepřekročitelnou výjimkou zvuku), ale současně mě v ničem vlastně nepřekvapilo a „pouze“ se zařadilo mezi jemu podobné, zvládnuté žánrové desky. A čím víc jich bude, tím míň budou oslovovat.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Venus Flag Records
Vydáno:Prosinec 2018
Žánr:emo-core / post-rock
Kosi - kytara, zpěv
Buchtass - bicí
Krejňa - basa
1. 22
2. 23
3. 24
4. 26
5. 25
Le Bain de Maid
Mlčím, zapomínám
Le Bain de Maid
split
Le Bain de Maid
V hudbě je dovoleno vše, neplatí tu žádné měl bys, musíš, nesmíš.
Zapomenuté tour 2013
21.3.13, Brno, klub Boro
Laibach
Spectre
Fall of Empyrean
A Life Spent Dying
Hecate Enthroned
Virulent Rapture
Divine Ascension
Liberator
Dan Deagh Wealcan
Two Straight Horizontal Lines And The Organized Chaos In Between: Director's Cut
Brimstone Coven
Brimstone Coven
Menace Ruine
Cult Of Ruins
Na prvního března nadcházejícího roku je naplánováno vydání nové desky trip-hop / elektro projektu Arms and Sleepers, z níž byl aktuálně zveřejněn sin...
9.12.2023Kapela Innersphere jako předzvěst chystaného alba zveřejnila nový singl s názvem The Trident is Burning, k němuž vytvořila videoklip ve formě živého z...
8.12.2023Legendy floridského deathu Massacre podepsali smlouvu s Agonia Records na vydání svého pátého a zatím bezejmenného full-lenght počinu.
8.12.2023Festival Enter The Eternal Fire ohlašuje další tři jména, která zahrají během 19. a 20. července ve Volyni. Nově se tak můžete těšit na Speckmannův sp...
29.11.20232. prosince proběhne v Potrvá křest nového EP pražské kapely Neuro Bats, které se jmenuje Noble Roses in the Midst of Weeds a poslechnout si ho můžete...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.