|
|
||||||||||
Zkoušel jsem číst oficiální text o Les Lekin v promo materiálech, který je ostatně úplně stejný jako ten v sekci „about“ na bandcampu, a přiznám se, že jsem mu moc nerozuměl. Šel jsem na to tedy jinak. V žánrové ruletě se u tohoto tria z rakouského Salcburku uvádí heavy psychedelic rock a na facebooku je dlouhý seznam kapel, se kterými už LL sdíleli podium (důvod uvádění něčeho takového mně budete muset někdo vysvětlit). A zaujalo mě víc než pár jmen, s nimiž občas vypijeme nějakou tu skleničku - My Sleeping Karma, Naxatras, Blues Pills, Kadavar a třeba Tuber. Jasné?
Pokud ne, tak zbývá už jen osobní zážitek nebo slepá důvěra v mou recenzi, jejíž podstatu bych si dovolil shrnout asi tak: při poslechu Les Lekin jsem se občas nudil tak moc, že jsem měl dojem, jako bych poslouchal nějakou nedoceněnou, ale strašně nadějnou českou kapelu. Je to přesně ten stav, kdy cítíte, jak vám uniká něco hrozně podstatného, něco naprosto zásadního, a že někdo tady musí jet na lehkých drogách a vy stále nevíte, kdo to je a kde se stala chyba. A to je špatně, moc špatně.
Z výše uvedených kapel mají LL nejblíž k řeckým Naxatras (čtěte ZDE), pokud se ale omezíme čistě na hudební výraz. Les Lekin hrají taky ve třech a hrají podobně laděný, čistě instrumentální, psychedelický (určitě ne heavy) rock. Tím ale podobnost končí, protože pokud jde o kvalitu (zajímavost, poslouchatelnost, nápady...), pohybujeme se na úplně jiných planetách.
Album Died With Fear dosahuje k pětačtyřiceti minutám a je rozděleno na čtyři dlouhé kompozice, které ve třech případech přesahují deset minut hracího času. Je to dost a s ohledem na obsah je to k nepřežití. Problémem produkce této kapely je totiž zásadní absence jakéhokoliv vývoje uvnitř skladeb. Jejich kytarová mlhovina prostě plyne, minutu, dvě, osm, deset a pak skončí. Během toho nedojde k ničemu zajímavému, ničemu, co by ospravedlnilo ten dlouhý čas strávený poslechem. Chybí jakákoliv atmosféra, jakákoliv gradace a bohužel pro Les Lekin - ke geniální monotónnosti Earth to má hodně daleko.
Možným pozitivem desky by mohlo být to, že ji kapela nahrála živě (opět se nabízí paralela s Naxatras), že celkem živě ve výsledku i působí a že se během post-produkce nenapáchalo mnoho škod. Je to bohužel ale jen jedna z okolností, které dělají dobrou desku dobrou deskou. Ty další - třeba zajímavá hudba - tady ale chybí. A to zcela zásadně.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Tonzonen Records
Vydáno:Prosinec 2017
Žánr:instrumental psychedelic rock
Petter Gallbauer - kytara
Beat Baumgartner - baskytara
Kerstin Wolf - bicí
1. Orca
2. Inert
3. Vast
4. Morph
Stratovarius
Polaris
MAYD
My Angels your Demons
Alcest
Shelter
Queensrÿche
Queensrÿche (EP)
Lunar Aurora
Hoagascht
Candlemass
Psalms For The Dead
Svältvinter
Hädangången
Ramchat
Bes (EP)
Assumption
Hadean Tides
Red Seas Fire
Exposition (EP)
Votchi
Out of Jail
17. května vyjde páté řadové album pražských retropsychedeliků pojmenované Weird In A Weird Way. Křest proběhne 24.5. v Praze (Kasárna Karlín) a den n...
24.4.2024Psychedeličtí prog/blackers Hail Spirit Noir vydají 28. června u Agonia Records své páté dlouhohrající album, pojmenované Fossil Gardens. V současné c...
21.4.2024Pražské metalové vydavatelství a čím dál aktivnější nakladatelství MetalGate ohlašuje další knižní titul, kterým se na konci dubna stane kniha americk...
18.4.2024Hanging Garden streamují své live EP Citylight Sessions, které vychází u Agonia Records. Na koncert mrkněte na TOMHLE odkazu.
18.4.2024Ze svého nadcházejícího alba Cutting the Throat of God, které vyjde 14. června na Debemur Morti, zveřejnili Ulcerate nový singl To Flow Through Ashen ...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.