|
|
||||||||||
Čistě instrumentální muzika může mít mnoho podob a dnes velmi často skloňovaný post-rock nemusí být nutně jedinou cestou, kterak se pokusit předat svoje pocity posluchačům. Lilium Sova je trio pocházející ze švýcarské Ženevy a i když funguje už od roku 2006, s předáváním pocitů prostřednictvím svých nahrávek nijak zvlášť nespěchá. Deska Tripartite Chaos vyšla v roce 2008, Epic Morning o čtyři roky později a logicky tedy za další čtyři roky se objevila deska letošní, jejíž dlouhý název opisovat nebudu.
Nicméně si jej ještě jednou přečtěte. Jeho rozdělení na dvě části není jen tak sranda sama pro sebe, ale promítá se i do seskládání alba, které sestává taktéž ze dvou dílů, což ale ocení především ti, kteří investují do gramodesky. Vtip ale není pouze na povrchu a při otáčení desky na gramci, ale hlavně v obsahu. Protože kromě baskytary a bicích se na albu a v rukou Loïce Blazeka objevuje elektrické violoncello na Áčku, a proti tomu kytara na Béčku. Čímž máte všechny indicie k tomu, abyste poznali vraha a celý případ vyřešili.
První část alba (ta s cellem) má na můj vkus poněkud syrový, ostře vyřezaný a v důsledku celkem nepříjemný zvuk. Jasně, underground. Omluvou by snad mohl být fakt, že kromě triumvirátu nástrojů a samplingu ve skladbě Ofkæling v mixu není nic dalšího, čím by se aranže staly komplexnější a trochu obrousily hrany. Bohužel díky této ohlodanosti low-budget produkce naplno vyniká a není to asi to, co bychom chtěli slyšet. Vedle toho druhá část už tenhle nedostatek maskuje (více či méně) zapojením elektrické kytary, která místy bez přehánění atakuje blackmetalové kolbiště (Invisible In Swarm), místy se rozplývá v noisovém oparu (Scaffold Is Ready), i když většinou drží basu s rytmickou sekcí.
Tím myslím především to, že Lilium Sova se zaměřují především na technicky pojatý přednes, cosi jako math rock, i když žádná velká technická sláva to bohužel není. Co do osobních pocitů vzdáleně přirovnám k italským Lento, i když ti jsou o dva světelné roky dál, a možná k domácím Orchestra, kteří mi ale taky přijdou o dost zajímavější.
Technické experimentování Lilium Sova je z titulu nekonvenčně uchopených kompozic i nástrojového obsazení sympatické, ale viděno střízlivě i celkem jednoduché, možná naivní, a možná prostě jen pro danou chvíli maximálně možné. Ocenit lze především snahu uchopit zaběhnuté věci trochu jinak a přijít s vlastním, dost možná i osobitým pojetím. Vidět v tom ale víc než jen přiměřeně zdařilý pokus o lehce netradiční přístup jde těžko, jakkoliv bychom si všichni mohli přát opak.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Urgence Disk Rec./Cold Smoke Rec.
Vydáno:Říjen 2016
Žánr:noisy math rock / experimental
Cyril Chal - baskytara
Timothée Cervi - bicí
Loïc Blazek - violoncello, kytara
Lost Between Mounts And Dales
1. Dimma
2. Pakeneminen
3. Scandens
4. Ustabil
5. Lavina
6. Ofkæling
Set Adrift In The Flood Of People
7. Invisible in Swarm
8. Forlorn Roaming
9. Sudden Craze
10. Scaffold is Ready
Doomster Reich
The League for Mental Distillation
Destroying Divinity
Hollow Dominion
Lux Occulta
Kołysanki
Laments Of Silence
Restart Your Mind
Misþyrming
Algleymi
Lacuna Coil
Delirium
Pro-Pain
Absolute Power
Horrendous
Anareta
Přítel Belial
Očista (EP)
Atramentus
Stygian
Jambinai
ONDA
Letos v prosinci bude ukončeno dlouhé čekání na novou desku The Old Dead Tree, jejichž doposud poslední album The Water Fields včera oslavilo neuvěřit...
18.9.2024Z chystaného alba XII: A gyönyörü álmok ezután jönnek, které vyjde 15. listopadu na Season of Mist, zveřejnili Thy Catafalque další singl, a to skladb...
17.9.2024Kapela Insania ohlásila koncerty na podzim tohoto roku, během kterých oživí stále aktuální album Grrrotesky (psali jsme o něm ZDE). Rozpis zastávek má...
17.9.2024Slovenská deathmetalová kapela Perversity zveřejnila svůj nový videoklip, který vznikl ke skladbě Venom Divine. Tu byste dohledali na letošním albu Sp...
16.9.2024Po sedmi letech o sobě dávají vědět s novým albem chebští Esazlesa. Osm skladeb na desce Dokud vím, co mám vyšlo v pátek 13. září na Indies Scope, kde...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.