|
|
||||||||||
Někdo ten svinčík musí uklidit. Mám na mysli nepořádek vzniklý devastujícím materiálem jménem "Pervertor", tedy ten pocházející z dob minulého alba nevybíravých Amíků LORD MANTIS. Tu pachuť budu mít týdny - říkal jsem si tehdy. Vydržela měsíce. Byla silně štiplavá, podrývala návaly do té doby skryté demence a když se rozhodla zválcovat dvorek před barákem, nebylo důvodu tomu bránit. Album "Pervertor" prostě smrdělo na sto honů, težce se smiřovalo s tím, že je to nový soused od vedle a radost nedělalo nikomu z okolních starousedlíků. Všichni do jednoho jsme pak ale propadli jeho divoké síle.
Fáze pokračování zbídačeného hudebního mechanismu LORD MANTIS dostala jméno "Death Mask", znovu mimořádně nehezký obal a především důvod k zvrácené radosti. Co deska, to jiný label. Co deska, to jiná forma destrukce. Momentální zakotvení u Profound Lore Records představuje LORD MANTIS na okraji zájmu, přesto o dost přehlednější, kdy lze v bahnem zaflákaných obličejích rozeznat rysy protagonistů. Došlo k zakoupení většího množství elektronických udělátek a prostě se celkově trošku ubralo z trvalého tahu na branku. Ten už tolik nebolí.
O nějakém ústupu z vydobytých pozic ovšem nemůže být řeč. LORD MANTIS dál klečí na vašem hrdle, proklínají vaše matky a nesvatě trestají vaše sestry. Jen to dělají krapet civilizovaněji. Tedy pouze ve smyslu jistého udusání vlastní krvelačnosti v lomozícím prostoru industrialu, neb zrovna ten není tím pravým ořechovým pro lidštější zacházení. Chlív se jen rozrostl o další dimenzi. Elektrárenskou. Byla tam i minule, ale jen v pozadí, dnes je její poznání mnohem markantnější. Ve výsledku to nic nemění na jistém druhu "lordí" odpornosti, která nyní více podléhá moderní mutaci a chlív je rázem spíše ústavem pro choromyslné. Náležitě vybavený, plný hračiček, pomůcek a hejbátek.
Nic proti tomu nemám, tohle ostatně čas od času napadne udělat nejednu misantropii chrlící bestii. Ovšem staří dobří LORD MANTIS zní poněkud přesvědčivěji, jsou hnusnější, špinavější a ne tolik kliničtí. Tedy ještě na samém začátku alba, pak roste jejich chuť po přehrabování se v drátkách a rozostření hlasu. Jsme svědky setkání dvou světů, jenž si zatím pouze očichávají své genitálie, než aby spořádaně žily na jednom smetišti zvratků a beznaděje. LORD MANTIS testují naši trpělivost, stejně jako hloubku svého průzkumu, zda-li bude podobný přístup jim samotným něco platný. Marný pokus to není, ovšem doladit detaily ještě bude třeba. A ty milý posluchači? Chcípni o kus dál.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Profound Lore Records
Vydáno:Duben 2014
Žánr:blackened sludge / industrial
Charlie Fell - baskytara, zpěv
Bill Bumgardner - bicí
Andrew Markuszewski - kytara, zpěv
Ken Sorceron - kytara
1. Body Choke
2. Death Mask
3. Possession Prayers
4. You Will Gag for the Fix
5. Negative Birth
6. Coil
7. My Three Crosses
ColdCell
The Greater Evil
Impetuous Ritual
Blight upon Martyred Sentience
Dark Fortress
Ylem
Ulver
Flowers of Evil
Ketzer
Starless
Manowar
The Lord of Steel
Misþyrming
Með hamri
Cast the Stone
Empyrean Atrophy (EP)
Soulreaper
Written In Blood
The Corona Lantern
Certa Omnibus Hora
Sóley
Endless Summer
Hanging Garden streamují své live EP Citylight Sessions, které vychází u Agonia Records. Na koncert mrkněte na TOMHLE odkazu.
18.4.2024Ze svého nadcházejícího alba Cutting the Throat of God, které vyjde 14. června na Debemur Morti, zveřejnili Ulcerate nový singl To Flow Through Ashen ...
17.4.2024Z nové společné desky Pačesse a Báry Basikové vzešel videoklip ke skladbě Vlk mezi vrbami, který můžete shlédnout ZDE. Celou desku nazvanou Katechismu...
15.4.2024Netradiční domácí projekt Fuj Kluk zveřejnil nové video ke skladbě Pod drnem - sledujte ZDE.
12.4.2024Pestilence zveřejnili druhý singl ze své připravované best of the best desky Levels of Perception, která vychází 26. dubna u Agonia Records. Skladbu S...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.