|
|
||||||||||
Někdo ten svinčík musí uklidit. Mám na mysli nepořádek vzniklý devastujícím materiálem jménem "Pervertor", tedy ten pocházející z dob minulého alba nevybíravých Amíků LORD MANTIS. Tu pachuť budu mít týdny - říkal jsem si tehdy. Vydržela měsíce. Byla silně štiplavá, podrývala návaly do té doby skryté demence a když se rozhodla zválcovat dvorek před barákem, nebylo důvodu tomu bránit. Album "Pervertor" prostě smrdělo na sto honů, težce se smiřovalo s tím, že je to nový soused od vedle a radost nedělalo nikomu z okolních starousedlíků. Všichni do jednoho jsme pak ale propadli jeho divoké síle.
Fáze pokračování zbídačeného hudebního mechanismu LORD MANTIS dostala jméno "Death Mask", znovu mimořádně nehezký obal a především důvod k zvrácené radosti. Co deska, to jiný label. Co deska, to jiná forma destrukce. Momentální zakotvení u Profound Lore Records představuje LORD MANTIS na okraji zájmu, přesto o dost přehlednější, kdy lze v bahnem zaflákaných obličejích rozeznat rysy protagonistů. Došlo k zakoupení většího množství elektronických udělátek a prostě se celkově trošku ubralo z trvalého tahu na branku. Ten už tolik nebolí.
O nějakém ústupu z vydobytých pozic ovšem nemůže být řeč. LORD MANTIS dál klečí na vašem hrdle, proklínají vaše matky a nesvatě trestají vaše sestry. Jen to dělají krapet civilizovaněji. Tedy pouze ve smyslu jistého udusání vlastní krvelačnosti v lomozícím prostoru industrialu, neb zrovna ten není tím pravým ořechovým pro lidštější zacházení. Chlív se jen rozrostl o další dimenzi. Elektrárenskou. Byla tam i minule, ale jen v pozadí, dnes je její poznání mnohem markantnější. Ve výsledku to nic nemění na jistém druhu "lordí" odpornosti, která nyní více podléhá moderní mutaci a chlív je rázem spíše ústavem pro choromyslné. Náležitě vybavený, plný hračiček, pomůcek a hejbátek.
Nic proti tomu nemám, tohle ostatně čas od času napadne udělat nejednu misantropii chrlící bestii. Ovšem staří dobří LORD MANTIS zní poněkud přesvědčivěji, jsou hnusnější, špinavější a ne tolik kliničtí. Tedy ještě na samém začátku alba, pak roste jejich chuť po přehrabování se v drátkách a rozostření hlasu. Jsme svědky setkání dvou světů, jenž si zatím pouze očichávají své genitálie, než aby spořádaně žily na jednom smetišti zvratků a beznaděje. LORD MANTIS testují naši trpělivost, stejně jako hloubku svého průzkumu, zda-li bude podobný přístup jim samotným něco platný. Marný pokus to není, ovšem doladit detaily ještě bude třeba. A ty milý posluchači? Chcípni o kus dál.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Profound Lore Records
Vydáno:Duben 2014
Žánr:blackened sludge / industrial
Charlie Fell - baskytara, zpěv
Bill Bumgardner - bicí
Andrew Markuszewski - kytara, zpěv
Ken Sorceron - kytara
1. Body Choke
2. Death Mask
3. Possession Prayers
4. You Will Gag for the Fix
5. Negative Birth
6. Coil
7. My Three Crosses
Oceanwake
Sunless
Iron Maiden
The X Factor
Arche
Origin
Rivers Of Nihil
The Work
Abigorum
Exaltatus Mechanism
Ershetu
Yomi
Druids
Shadow Work
Prurient
Frozen Niagara Falls
Björk
Utopia
Root
The Temple In The Underworld
Testament
Titans of Creation
V Praze v Modré Vopici se 15. února koná akce Imbolc Fest II za účasti kapel Wyrm, Katarze, Skeromlat a Bjes. Info a facebook událost ZDE.
11.1.2025Progresivně techničtí deathers Sadist vydají 7. března pod značkou Agonia Records své nové album nazvané Something To Pierce. Už nyní si můžete pustit...
10.1.2025Na značce MetalGate vyjde kniha Daniela Lakea nazvaná USBM: Revoluce identity v americkém black metalu, která v deseti kapitolách a na prostoru více j...
10.1.202535 let od vydání kazetového dema Není se kam skrýt kapely V.A.R. se na značce Pařát dočká tato nahrávka CD reedice ve formátu digipaku. Obsahem bude r...
9.1.20257. února vyjde nová deska Amidst the Runs citlivých duší SAOR a aktuálně na ni láká zveřejněný videoklip ke skladbě The Sylvan Embrace s hostující Ell...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.