|
|
||||||||||
Madgod jsou ze Šumperka a jejich aktuálně vydaných sedm skladeb na kompaktním disku je jejich první nahrávka, která se dostává za hranici 30 minut. O 180 vteřin. To vše v čistě papírovém, ručně ilustrovaném obalu, s velkou hromadou textů a myšlenek, které jsou souhrnně uvedeny na přiloženém letáčku a v nichž se na adresu Boha stvořitele nešetří sarkasmem a ostrými slovy spravedlivého hněvu. Promyšlené? Vítejte v českém undergroundu!
Přiznám se, že tyhle teologické sklony podzemních kapel mi přišly v naprosté většině případů minimálně hloupé a pocit trapnosti bylo asi to jediné, co jsem si z nich odnášel. K mému prozatímnímu favoritovi v podobě katastrofy jménem Mean Messiah dnes tedy přidávám Madgod a pro ilustraci cituji pro někoho možná logický závěr úvahy nad sedmidenním stvořením světa: „V tom případě to dokonalé a všemocné individuum nemůže být nic jiného než retardovaný sociopat s mentalitou pětiletého dítěte, který se při jedné neškodné bezrozměrné masturbaci na zabití nekončeného času nějakým omylem stal rodičem, oplodniv sám sebe.“
Nechme ale teologie a úvah o tom, jestli se raději kamarádit s Bohem, nebo Darwinem a přibližme si hudbu bez filozofického pozadí. Madgod sami sebe řadí někam mezi metalcore a thrash metal s přesahem do všech možných odstínů a barev, s čímž lze bez problému souhlasit. Metalový základ je zřejmý, řada pasáží se dere vpřed v přímočarém groovy směru, vokál se blíží hardcoru, místy lze zaslechnout nu metalovou rytmiku (Vengeance), silnější melodiku a veselejší refrény, výrazně kontrastní oproti ostřejším slokám. Nazvěme to třeba metalcore, ale překážkový běh po pražcích kytar a rytmické zasekávačky nečekejte, tolik techniky na albu není.
Pokud bych měl desku přiblížit jedním adjektivem, volím „nevyrovnaná“. A to ve všech ohledech. Baví mě jednoduché groovy skladby, třetí „Coward“ má spád a koule, a i když nic nového nevymýšlí a patří do kategorie „zatřepat šiškou a jít domů“, poslouchá se dobře. Vedle toho je řada míst vyloženě smysluprostá, delší skladby jsou nastavované, kompozičně nezajímavé a ke konci poslepované bez zřejmého účelu. Příkladem budiž pátá „No Salvation“, ale především druhá „Between Love And Hatred“, která ke konci naprosto ztrácí dech a jejíž úplné finále kapelu posílá zpět do nejnižší soutěže.
A tak je to se vším. Kytary občas drhnou ty nejtriviálnější riffy, aby se sem tam vytáhly s poměrně slušnou melodickou linkou nebo sólem. Zpěvy jsou provinční standard, který se místy posune do zajímavosti (refrén v „The Enemy“) nebo do naprostého zmaru (rapovaná pasáž ve zmíněné „Between Love And Hatred“). K tomu si přidejte úvod skladeb typu „nářez a řev“, kterým začínají asi všechny kapely při prvních pokusech ve zkušebně, velmi zajímavý baskytarový moment v „The Enemy“ a mizerně nazvučené bicí, kterým chybí jakýkoliv výraz a hloubka (hlavně bubnům). Je to prostě jak na houpačce.
Takže závěr? Přes těch několik světlých momentů se nemůžu zbavit dojmu provinčnosti a zaměnitelnosti, jenž mi Madgod řadí ke kapelám, které od sebe rozeznávám stěží. Můžete hledat chybu na mé straně a myslet si, že nemám smysl pro underground (přišlo mi nedávno do mailu něco v tom smyslu), ale takový už je stav věcí a lepší to nebude. Spíš naopak.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:vlastní vydání
Vydáno:Listopad 2014
Žánr:metalcore
Michael "Prchys" Prchal - zpěv
Petr "Korny" Blahák - kytara, zpěv
Tomáš "Oil" Holý - baskytara
Vladimír Novák - bicí
1. Endless Suffering
2. Between Love And Hatred
3. Coward
4. The Ocean
5. No Salvation
6. The Enemy
7. Vengeace
Almyrkvi
Umbra
Dahlia's Tear
Across the Shifting Abyss
Misery Index
The Killing Gods
Will Haven
Muerte
Sinister
The Carnage Ending
Pain of Salvation
In the Passing Light of Day
The Revolt
Lost In Fiction
Pergamen
Nuber Atra
Černý Kov
Společenství
Gogol Bordello
Pura Vida Conspiracy
Barshasketh / Outre
Sein / Zeit (split)
Kapela Psychonaut, toho času upsaná u labelu Pelagic Records, vypustila do světa balónek v podobě prvního singlu k chystanému albu Violate Consensus R...
28.6.2022Na vydavatelství Pařát Productions vyjde v říjnu 2022 reedice prvního alba kapely V.A.R., které poprvé vyšlo před třiceti lety v roce 1992. Jde o nahr...
28.6.2022Ještě stále čerstvý květnový singl Rigor Mortis od Meeting with Hans (post-rock/hardcore) v režii studia Silent Observer k poslechu ZDE.
27.6.2022Tiskovka: Mohou pankáči natočit desku dětských písniček? Odpověď na tuto otázku přinesli Už Jsme Doma na albu Pět ran do čepice. Nahrávka vznikla ve s...
27.6.2022Domácí kapela Gate Crasher zveřejnila nový singl Jako vlci, k němuž vznikl i videoklip - k dispozici na youtube.
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.