|
|
||||||||||

Mammoth Mammoth na sebe výrazněji upozornili v roce 2012 svou druhou deskou „Hell’s Likely“, v čemž se ani tak moc neodrážela kvalita či nekvalita samotné nahrávky, jako spíš zvyšující se hlad po jakémkoliv vousatém bigbítu, ideálně stoner, s drajvem Motörhead a odérem zvětralého piva. Cesta vydlážděná portlandskými Red Fang, pro Evropana nádech exotiky australského Melbourne, neokoukaná tvář a bezpochyby i práce rakouského prodavače štěstí Napalm Records. V součtu funkční kombinace, která „Hell’s Likely“ katapultovala mezi zajímavá překvapení sezóny s dobou trvanlivosti do příští kocoviny.

Po třech letech jsou tu protinožci s novou deskou, která hned od prvního taktu příhodně pojmenované skladby „Life’s a Bitch“ slibuje prosté pokračování punkově drzého stoneru, který sází vše na divokou kartu rockové energie, snadno zapamatovatelných refrénů a když půjdeme do extrému, tak i na nemalou míru vlezlosti a lacinosti. Asi jste už pochopili, že Mammoth Mammoth jsou kapelou pro poslech někde na bečce nebo na fesťáku, že si vyšších ambicí nekladou a že svou sílu demonstrují skladatelskou jednoduchostí a rytmickou chytlavostí pro každodenní upotřebení.
Nerad bych ale muziku MM označil jako spotřební zboží jaksi šmahem - konkrétně již zmíněná předchozí deska mi přijde i v tomto úzce vymezeném prostoru slušná a vlastně nemám problém se k ní sem tam poslechově vrátit. U aktuální práce si ale nejsem jist, jestli rocková neurvalost a jakási ležérnost projevu MM neustoupila rozpínající se lacinosti a celkové povrchnosti, jestli se z refrénů nestaly už pouze popěvky bujarého veselí a jestli se z kapely nestala jen cirkusácká atrakce. Základní rock’n’rollový vzorec funguje na první dobrou úplně stejně, ale při bližším pohledu skladby ztrácí na síle, kompozice odkryjí svou mělkost a jeden nabude snadno dojmu, že vše se vlastně jen neustále recykluje pořád dokola.
Typickým příkladem by mohla být zmíněná úvodní skladba, která sama sebe požírá navzdory necelým třem minutám a na svém konci už vlastně nesděluje vůbec nic. Vedle toho hned druhá věc „Lookin‘ Down The Barrel“ šlape od začátku až do konce a i když s sebou nese nulový přínos hudebnímu světu, lze si ji užít bez vyrážky na pozadí. A takhle je to napříč celým albem - chvíli máte dojem, že jsou MM už za hranou seriózní kapely a stávají se pouze stonerovou obdobou opileckého folk metalu (ostatně stačí se kouknout na klip), a o kus dál si klepete nohou do rytmu a užíváte si přísun rockové energie, protože přesně tuhle injekci jste právě potřebovali. Hranice je tenká.
V ostatních ohledech album nikterak nepřekvapuje. Zajímavostí (v porovnání se zbytkem produkce) je zařazení dlouhé věci „High as a Kite“ na konci desky a pak zase jiný pohled na skladbu „Promised Land“. Stejně tak nepřekvapuje zvuk, který je v duchu doby hlasitý a přebuzený, protože nedostatek originality je třeba nějak zamaskovat, ideálně ránou do hlavy.
Řečeno ještě jinak - deska „Volume IV - Hammered Agin“ je jako průměrná detektivka, kterou vložíte mezi Prousta a Thomase Manna ve chvíli, kdy potřebujete vydechnout a přestat přemýšlet. Svým způsobem jde o zábavné krácení dlouhé chvíle, zabalené do rockového dřeváctví, které má beze sporu své místo jisté, ale kterému přisuzovat víc znamená lhát sám sobě.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Napalm Records
Vydáno:Březen 2015
Žánr:stoner rock / metal
Pete Bell - baskytara
Frank Trobbiani - bicí
Ben Couzens - kytary
Mikey Tucker - zpěv
1. Life’s a Bitch
2. Lookin´ Down the Barrel
3. Electric Sunshine
4. Fuel Injected
5. Black Dog
6. Promised Land
7. Reign Supreme
8. Sick (Of Being Sick)
9. Hammered Again
10. High as a Kite / Alcohol

Five the Hierophant
Through Aureate Void

Unreqvited
A Pathway to the Moon

REIN
Reincarnated

Temple of the Fuzz Witch
Apotheosis

Me And That Man
Songs Of Love And Death

Aeternus
...And The Seventh His Soul Detesteth

Airbag
A Day at the Beach

The Moth Gatherer
The Comfortable Low (EP)

Gnaw Their Tongues / Dragged Into Sunlight
NV

Six Degrees Of Separation
The Hike & Other Laments

Orchestra
Beauty In Detail
Brněnská cyber-punková kapela Plague Called Humanity po dlouhých šesti letech přichází s novou muzikou, a to singlem Obey. V podobě videoklipu můžete ...
28.11.2025Domácí elektro-metalová kapela Mean Messiah zveřejnila nový singl Death Is On My Side, ke kterému pod režijním vedením Pavla Monroe Kohouta vznikl i v...
27.11.2025Americké death metalové trio Malefic Throne streamuje svůj debut The Conquering Darkness, který vychází 28. listopadu u Agonia Records. Poslechnout si...
25.11.2025Legendární Pestilence přivítali nového basáka. Stal jsem jim Dario Rudić (Inceptor, Firmament), který nahradil Roela Källera.
24.11.2025Kopřivnická atmo-sludge/post-metalová kapela Archetyp v těchto dnech vydává svou novou desku Bardo, na které najdete šestici koncepčně propojených skl...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.