|
|
||||||||||
Wolverine nejsou žádným novým pojmem. Muzicírují od roku 1995, ale svůj debut vydali až na podzim 2001. Tehdy ještě koketovali s melodickým deathem, ve kterém se slabě projevovaly budoucí tendence, ale to už je dávná historie. V současnosti se Wolverine pohybují na mnohem odlehčenější bázi, jejíž síla je někde jinde než v nekompromisních riffech. Machina Viva levituje v prostoru rozvážného, melodického rocku, který míří výš než běžná produkce. Stěžejní je atmosféra, ale obdivovatel košatých kompozic budou pravděpodobně spokojeni.
Při narůstajících posleších brzo nacházím mnoho recyklovaného. Tahle deska nebude milníkem, ale není důvod se na ni dívat skrze prsty. Wolverine jednoduše hrají s otevřeným srdcem, které bere zeširoka příjemné podněty a skládá je do vlastních kompozic. Jen zřídka sahají k podlaze a vytahují ostřejší munici, což je největší slabinou desky. Když se tak ve vzácných okamžicích stane, dovedně ukrývaná energie překvapí a dá vzpomenout na to, že šlo původně o metalovou kapelu. Těchhle partů je však tak málo, až to zamrzí. Vláda pomalých skladeb je taková přátelsky čitelná a jen s malou mírou překvapení, že člověk prostě konzumuje a trápí ho snad jen děravá ponožka na palci. Mně tady chybí výraznější projev života, ale nelze jen nadávat. Náplastí je nadšení ze skvělých kompozic zapadajících do sebe jako ozubené soukolí. Roztažená kytarová sóla jsou jako nedbalé šmouhy na jinak precizně vykresleném obrázku. Místy to působí dojmem hudební mše, při které je úkolem pouze rozvádět fanzazie svého vědomí.
Důležité a v podstatě nezbytné jsou klávesové vstupy se svým důstojným, artovým zvukem. Daleko mají k hardrockovým, pohádkově znějícím hammondům, které miluju, v tomto případě vítěží čistá syntetika nadčasovosti.
Kvůli sytému a vpravdě všudypřítomnému vokálu Stefana Zella je zpočátku obtížné proniknout k pozadí nahrávky. Zell na sebe stahuje hodně pozornosti a vlastní hudba zní jako pouhý doprovod, který vnímám jaksi na okraji. V některých momentech dokonce připomíná powermetalové cajdáky tažené školeným pěvcem, který svým hlasem dláždí cestu do své ložnice stovkám fanynek. Naštěstí jsou to jen okamžiky a většinou se spokojuje s klidným zpěvem, který je rozhodně příjemný. Až s narůstající zkušeností posluchače dojde k průchodu skrz jeho oponu, odkryje se důmyslná a chytrá práce ostatních nástrojů.
Albu chybí větší drajv, víc uvolněné energie. Wolverine působí vyšeptaným dojmem, jakoby ztratili větší část svého elánu někde na cestách. Sice jim to nebrání složit pěkné a chytré písničky, ale jak říkám, chtělo by to trošku nakopnout.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Sensory Records
Vydáno:Červenec 2016
Žánr:progrock
Per Henriksson - klávesy
Thomas Jansson - basa
Marcus Losbjer - bicí
Jonas Jonsson - kytara
Stefan Zell - zpěv
1. The Bedlam Overture
2. Machina
3. Pile of Ash (ES335 version)
4. Our Last Goodbye
5. Pledge
6. When the Night Comes
7. Nemesis
8. Sheds
9. Pile of Ash (cello version)
Ad Nauseam
Nihil Quam Vacuitas Ordinatum Est
The Antichrist Imperium
The Antichrist Imperium
A Pale Horse Named Death
When the World Becomes Undone
V 98. čísle magazínu Pařát vyjde coby CD příloha deska severomoravské doommetalové kapely Chlad pojmenovaná jako MMXX - MMXVIII, která bude zahrnovat ...
19.1.2021Triode je abstraktně elektronický projekt, za kterým stojí Peter Ryby, jedna polovina Disharmony. Od pondělka má venku EP Into the Deep, které je k po...
18.1.2021Death metalově heretičtí Riexhumation podepsali smlouvu s tuzemskými Lavadome Prod. na dlouhohrající debut, který by měl vyjít na přelomu března a dub...
15.1.2021Slovenské podzemní vydavatelství hlásí několik přírustků ve svém katalogu. Jak je zvykem, jde o kazetová vydání a týká se projektů Kurvik 19, DSM-IV-T...
14.1.2021Australská senzace Voyager předělala po svém song This Boy's In Love od elektronického dua The Presents. Na výsledek se můžete podívat ZDE.
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.