|
|
||||||||||
Belgičtí Omnerod na mě zapůsobili při prvním poslechu. The Amensal Rise je už třetí nahrávkou v pořadí, nicméně až nyní se jejich věhlas dostal k širší obci posluchačstva. Moje maličkost doposud neměla o progresivně laděné partě z Bruselu tušení, pozitivní ohlasy ve virtuálním vesmíru mě nalákaly a hned první dojem byl nadšený. Omnerod nelze s lehkým srdcem zařadit do stylové stáje. Pánové koketují s ledasčím. Základem může být progres. Jsou samozřejmě v zásadě extrémním bandem, který se nebojí zmíněného progu, melodií, ale ani djentu či muzikálového mainstreamu. Vlastně první jméno, které mě pro srovnání napadlo, byl šílený Devin Townsend. S veškerou pompou, patosem a dramatičností a prozatím bez jeho aktuálního velikášství.
The Amensal Rise lze poslouchat jako velice příjemnou desku s mnoha barevnými odstíny. Je možné je vnímat a užít si jejich vrstevnatost či technické finesy. Můžete si ji ale prožít bez hloubkového ponoru. Zásadní pro Omnerod je skvěle napsaná píseň. Samozřejmostí je vynikající zvuk, respektive šťavnatá barva nástrojů nebo vokálních kreací pěvecké dvojice - sólového Anthonyho Deneyera či zpívajícího kytaristy Romaina Jeuniauxe. Zpěvu se budu věnovat samostatně, už jen tohle si jejich bohatost zaslouží.
Album se skoro sedmdesáti minutami nabízí doslova mamutí sound. Skladby z The Amensal Rise potřebují dostatek prostoru pro plné vyznění. Dávají si na čas, samostatnou kapitolou jsou mistrovsky promyšlené předěly mezi jednotlivými songy. Album zní dokonale plynule a pěkně široce. S přivřením očí lze hovořit takřka o samostatných skladbách. Předěly si hrají s nápěvy skladeb. Ty pak obměněny pojí album v jeden epický monolit.
Pro někoho budou stylové skoky překážkou, jiný je s obdivem uvítá. Zpěvy střídající growly a klenuté čisté linky, tiché přednesy spolu s muzikálovým zpěvem jsou lahůdkou. Album můžete vnímat dohromady, pomyslně si zpěvy vymazat a dýchat při rytmických zvratech s mňamózně vymazlenou basou, ujíždět si při orchestrálních výbuších. Klasické rockové obsazení doprovází spousta hostů (dvojice houslí, klavír nebo klasická kytara). Rovněž si muziku můžete dát do doprovodného módu a poslouchat kreace obou pěvců. Growl a řev mě až tak nezaráží, byť jsou ve všech ohledech skvělé. Čisté vokální linky jsou tím nejlepším. Hlas si dělá, co chce. Vypráví, vzrušeně deklamuje, křičí i něžně zpívá. Sílu zpěvu doprovází i příjemné zabarvení a síla důrazu. Když falzet, tak pevný. Když ztichne, je tichý ale stále výrazný.
Jestli jsem to pochopil správně, The Amensal Rise si Omnerod vydali vlastními silami. Nic není necháno náhodě, ať už mluvíme o masteringu, za nímž stojí Tony Lindgren (mimo jiné Amorphis, Disillusion nebo Enslaved), za mix odpovědný Julien Huyssens si své jméno teprve buduje, nicméně o jeho budoucnost se nebojím. Hovoří za něj jak nahrávky Omnerod, tak namátkově vyhmátnuté Neverus či Meridian4. Široširý hudební vesmír The Amensal Rise zdobí zdánlivě jednoduchý cover od indického umělce Bramhastra, který spíše napoví než by vysvětloval.
Omnerod nejsou začátečnickou kapelou, renomé si budují naprosto suverénně. Podle mě je od úspěchu napříč scénou dělí jen krůček. Je otázkou, zda to vůbec chtějí. Známá značka vydavatelství kapelu dokáže dostat kamkoliv, jak to ale pak je s tvůrčí svobodou, na níž si Omnerod očividně zakládají, je otázkou druhou a těžko z mé strany zodpověditelnou. Omnerod jsou tedy seskupením, které na sobě neustále pracuje, vyvíjí se. Pojí v sobě stejnou měrou death, prog, djent či muzikálovou výpravu. Nepotřebují nikoho z venčí, aby se o ně postaral. Zvládnou to sami. Nebojí se ovšem oslovit známou osobnost, aby jim pomohla se zvukovým kabátkem. Dokonalost? Možná… Každopádně se jedná o dílo vynikající a výživné.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Omnerod
Vydáno:Květen 2023
Žánr:progresivní death metal
Anthony Deneyer - zpěvy
Romain Jeuniaux - zpěvy, kytary
André Six - baskytara
Pablo Schwilden Diaz - bicí, perkuse, klávesy
hosté:
Shachar Bieber - zpěv (5)
Eerik Maurage - klasická kytara
Frank Oliver James - piano (3)
Tom Germain - harmonika (3)
Nicolas Draps - housle (1,5)
Astrid Buol - housle (1,5)
1.Sunday Heat
2.Satellites
3.Spore
4.Magnets
5.The Amensal Rise
6.Towards the Core
7.The Commensal Fall
Echoes Of Eon
Immensity
Blut Aus Nord
Hallucinogen
Phlebotomized
Clouds of Confusion
Doomster Reich
The League for Mental Distillation
Face Of Agony
Hunting Season Opened
Fotocrime
Principle Of Pain
Pink Floyd
The Early Years 1967 ‒ 1972 Cre/ation
The Old Wind / Cult of Luna
Råångest (split EP)
Journey Into Darkness
Multitudes Of Emptiness
Wiegedood
De Doden Hebben Het Goed
Barracuda
Humanimal
Kapela Insania ohlásila koncerty na podzim tohoto roku, během kterých oživí stále aktuální album Grrrotesky (psali jsme o něm ZDE). Rozpis zastávek má...
17.9.2024Slovenská deathmetalová kapela Perversity zveřejnila svůj nový videoklip, který vznikl ke skladbě Venom Divine. Tu byste dohledali na letošním albu Sp...
16.9.2024Po sedmi letech o sobě dávají vědět s novým albem chebští Esazlesa. Osm skladeb na desce Dokud vím, co mám vyšlo v pátek 13. září na Indies Scope, kde...
12.9.2024Na lebelu Dead Maggoty Productions vychází bilanční kazetový komplet Forgotten Silence nazvaný Arte-faktum-XXX, který obsahuje materiál ze všech šesti...
12.9.20245. října se ve Žďáru nad Sázavou v klubu Hanuman (znáte jako Batyskaf) odehraje 21. ročník oslavy extrémní hudby Krátký, rychlý a hlasitý, který se po...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.