|
|
||||||||||
Co se týče hudby, tak je Eponym pestrá a roztodivně skládaná deska. U Progenies něco jako standard. Proto se docela divím, že po výborném debutu Beings Of Flesh po kapele nesáhlo nějaké zavedené vydavatelství. Nestalo se a kapela si dál všechno dělá na koleně.
Hned jak jsem si desku pustil, tou první věcí, která si řekla o pozornost, byla výrazně vytažená basa, která drnčí jako na nejlepších švédských nahrávkách. Podobně tomu bylo i minule. Sranda je, že kapela žádnou basu nemá a všechno je to řádně podladěná kytara. S typickým severským kostitřasem album ovšem nemá skoro nic společného, i když v základech nahrávky je death metal hodně patrný. Byl by to ale příliš úzký fokus snažit se nahrávku vmanévrovat pouze do smrtící formy. Na to jsou její boky moc široké a svůdné, což svádí k podrobnému průzkumu.
Převážně rachotivá fazóna patří u Progenies ke standardu stejně jako mezery, ve kterých se daří melodickým výpadům neposlušných šotků. Nedá se v nich vysledovat pevný záměr ani žádný dlouhodobý plán. Někdy se vydají střihnout novou, neprobádanou cestu, kterou sleduji se značným vzrušením, podruhé se spokojí s poměrně lacinou formou odstředěných refrénů. Na Eponym nejsou výjimkou místa, kde jsou poctivě vydřené party shozeny popíkovou levností.
Tenhle šizofrenní postoj překvapuje a není úplně jasné, na které straně barikády kapela stojí. Pokroková a přemýšlivě budovaná revoluce se střetává s konformním postojem malometalisty.
I přes tyhle rozpory album zůstává vícevrstvou a sympatickou záležitostí. Bouřící, zvolna se odvalující fragmenty galantně ustupují melodickým vyhrávkám, sóla pouští světlo do neprobádaných koutů, ve kterých často praská nafouknutá bublina očekávání. Vývoj skladeb si ponechává tajemství a dlouho není jasné, kde se ve finále objevíme. Otevřených nápověd je jako šafránu a není nouze o překvapení. Třeba jako to, že metal na několika místech zcela opustíme a staneme se svědky akustického rockování s civilním zpěvem a přitažlivou melodií. Growl přichází o vládu a předává žezlo zpěvačce Karin, která je příjemně normální. Z jejího projevu nečpí ambice nedoštudované sopranistky, jednoduše sází na přirozený projev s vědomím své síly.
Progenies se s Eponymem valí francouzskou Kanadou a snaží se jít ve stopách debutní fošny.
Proč nepřiznat, že trošku kulhají, když to napoprvé bylo mnohem lepší. A tak i přes to, že jde o nahrávku vymykající se z průměru, zůstane ve stínu svého předchůdce.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:vlastní náklad
Vydáno:Duben 2016
Žánr:progressive death metal
Karina Charbonnier - zpěv
Xavier Gonthier Blouin - bicí
David Cloutier - kytara, zpěv
Simon Gag - kytara
1. At the Mercy of God
2. Bring on the Suffering
3. Behind the Veil
4. The Raven
5. Wrath
Progenies
Beings Of Flesh
Monumentum Damnati
In The Tomb Of A Forgotten King
Between The Buried And Me
The Parallax: Hypersleep Dialogues (EP)
Dødheimsgard
Black Medium Current
Inter Arma
Sky Burial
Snowy Shaw
Snowy Shaw Is Alive!
Les Discrets
Prédateurs
Aversio Humanitatis
Behold the Silent Dwellers
Wang Wen
Sweet Home, Go!
Adrenaline Mob
Omertá
Fiasko
Mizantropolia (EP)
Na lebelu Dead Maggoty Productions vychází bilanční kazetový komplet Forgotten Silence nazvaný Arte-faktum-XXX, který obsahuje materiál ze všech šesti...
12.9.20245. října se ve Žďáru nad Sázavou v klubu Hanuman (znáte jako Batyskaf) odehraje 21. ročník oslavy extrémní hudby Krátký, rychlý a hlasitý, který se po...
10.9.202421. září se v plzeňském klubu Parlament odehraje společný koncert německých Infestus a domácích Mallephyr. Zahraniční hosté přivezou svou novou desku ...
9.9.2024Poslední nahrávka Skylor od Dying Passion doputovala do černých oběžných drážek. Detaily ohledně edice vydané pod patronací Magick Disk Musick čtěte n...
8.9.2024Norští pochmurní deathers Shaamiroth vydají 31. října u W.T.C. Productions své třetí album Devildom.
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.