|
|
||||||||||

Klip k poslední skladbě Remnants Of A Blazing Sun představuje Red Apollo v téměř celé jejich šíři s melodickými vyhrávkami počínaje a prudšími výstupy konče. Nápad představit kapelu v syrové formě bez zbytečných příkras evokuje video ke skladbě A Mon Âme od Amenry; v našem případě bez slow motion efektu. Ztvárnění videa je z pohledu zachycení emocí kolujících v hudbě pochopitelné, ale z odstupu ne až tak zaujatého posluchače může působit i lehce úsměvně.
V porovnání s předchozí deskou Marche Funèbre (2012) – která sázela na stejné hudební atributy, byť v trochu jiném nazvučení a s větším podílem explozivních riffů – jde o zvukově přitažlivější dílo s typicky hlubokým zvukem podladěných kytar. Nesporným faktem o aktuálním výtvoru německé čtveřice je dobrý poměr mezi relaxační a údernou složkou. Přestože penzum kapely by mělo ležet hlavně v post-hardcoreovém běsnění (a vlastně to tak je), jeví se Altruist jako určité zvolnění dřívějšího nasazení.
V rámci svého žánru je album pestré na zajímavé nápady, leč na větší expedice za hranice konvenčních postupů se nepouští (vyjma obligátních ambientních vsuvek). Výraz kapely jasně směřuje k odkazu švédských Cult Of Luna a příznivci jejich stylu zde budou jako doma. Samozřejmostí jsou i blackovější a post-rockové pasáže. Christopherův hlasový rejstřík není zrovna rozsáhlý a obsahuje vlastně jen hrubý hrdelní chrapot, který ponejvíce připomíná Aarona Turnera z dobře známých Isis. Jak by asi vyzněly jemnější úseky s čistým vokálem, se nedozvíme, ale to nevadí, žánr je ložený a dominantním prvkem ideálního vokálu má být agrese.
Abych vás tedy uvedl do děje, Red Apollo umí zhodnotit sílu a drift svých skladeb (resp. jejich částí) a zasadit je do konzistentního celku, v němž zůstává prostor pro překvapení otevřen. Pak může outro sedmé Dissociative zahřát vkusnou klavírní kompozicí a instrumentální intermezzo Our Lucid Dreams nechá rozeznít galaktické dálavy. Titulní skladba Altruist tlačí na pilu hned od první noty a předčí jí jedině hypnotická pecka The Slaving Eyes, která mě ke kapele přivedla. Hodinový materiál je výborná žánrová poslechovka, na které participuje spousta různých hudebních žánrů a chytlavých nápadů se svěžím groovem.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Milan "Bhut" Snopek / 30.9.16 13:40odpovědět
Souhlas, je to příjemná deska. Taky jsem to chtěl psát, ale nějak z toho sešlo...
Label:Alerta Antifascista
Vydáno:Březen 2015
Žánr:post-hardcore
Christoph - baskytara, zpěv
Björn - kytara
David - kytara
Sascha - bicí
1. Prurience
2. Lovegazers
3. Sacrificing Permanence
4. Our Lucid Dreams
5. Altruist
6. The Slaving Eyes
7. Dissociative
8. Aphrodythian Loss
9. Heaven's Street
10. Remnants Of A blazing Sun

Red Apollo
The Laurels Of Serenity

Cattle Decapitation
Monolith Of Inhumanity

Thou Shell of Death
Witchery

Truckfighters
V

In Mourning
Garden of Storms

F.O.B.
...And The Foes Have Become Our Masters

Touché Amoré
Stage Four

Depeche Mode
Spirit

Hakka Muggies
Feed the Fairies

Elementary
Horizont lidskosti

Goatsnake
Black Age Blues
Brněnská cyber-punková kapela Plague Called Humanity po dlouhých šesti letech přichází s novou muzikou, a to singlem Obey. V podobě videoklipu můžete ...
28.11.2025Domácí elektro-metalová kapela Mean Messiah zveřejnila nový singl Death Is On My Side, ke kterému pod režijním vedením Pavla Monroe Kohouta vznikl i v...
27.11.2025Americké death metalové trio Malefic Throne streamuje svůj debut The Conquering Darkness, který vychází 28. listopadu u Agonia Records. Poslechnout si...
25.11.2025Legendární Pestilence přivítali nového basáka. Stal jsem jim Dario Rudić (Inceptor, Firmament), který nahradil Roela Källera.
24.11.2025Kopřivnická atmo-sludge/post-metalová kapela Archetyp v těchto dnech vydává svou novou desku Bardo, na které najdete šestici koncepčně propojených skl...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.