|
|
||||||||||
Konec roku se nám nezadržitelně blíží a tak dřív, než začneme rekapitulovat, bylo by asi vhodné zkusit ještě pohledat, co zajímavého bylo v tomto roce vytvořeno a nahráno. A s velmi mírnou dávkou patriotismu se podíváme (snad víckrát než jednou) do českých měst a městeček, kde to vře jak v úlu a na denním světle se začíná objevovat jedna nová parta za druhou. Dnešním městem bude Plzeň a v zorném poli hledáčku se ocitne parta mladíků říkajících si Shogun Tokugawa a jejich první plnohodnotný počin nazvaný lehce zakódovaně Y3ARS. Ten vyšel po třech letech fungování kapely (aspoň se mi podařilo dohledat, že existují od roku 2007) a hned pod hlavičkou X-Productions; na začátek pořádná porce.
Začínám si už zvykat, že dnešním mladým kapelám chybí leccos, jen dravost, drzost a pořádné nadšení mají snad všechny nadělené v míře nemalé; do všeho jdou naplno, od podlahy a přímočaře. A nutno uznat, že jim tento způsob vychází a nese své ovoce. Nejinak jsou na tom Shogun Tokugawa, kteří na českou metalcorovou scénu vlétli rychlostí kulového blesku a během krátké doby se jejich jméno začalo objevovat na plakátech mnohých festivalů, koncertů a dalších akcí. Nicméně nic se nemá přehánět a přehnaná ambicióznost může být (a ona je) dost nebezpečná. Všechna ta do nebe vynášející hesla a to dokonce i na stránkách samotného labelu trochu smrdí a vrchol všeho je historie kapely na BZ profilu. Ať už je to movie-story nebo ne...to si pánové mohli nechat od cesty.
Pravdou ale je, že kde je poptávka, musí být i nabídka. Zákony trhu fungují neúprosně a deska Y3ARS je toho jasným důkazem, protože největší její viditelnou úlohou je líbit se. Cílová skupina náctiletých je zřejmým cílem a musím si přiznat, že být mně o šest osm let míň, počítal bych se mezi oběti rovněž. V tomhle směru je hudba S.T. uvařená skvěle – lžíce naštvaného sreamo-zpěvu, lžíce ostrých kytar, lžíce melodií a utěšených refrénů pro fanynky, lžíce samplů a elektroniky, lžíce emo vizáže a lžíce temné historie kapely a tvrdé práce v začátcích (vždyť i americký prezident musel coby malý pracovat a roznášet noviny). Těch lžic hodně na 35 minut hraní a deska je na světě. Vypadá to jednoduše, zní to jednoduše a nutno zcela objektivně uznat, že výsledek je v rámci stanovených mantinelů povedený a dobře stravitelný. Po hudební stránce není moc co vyčítat, práce muzikantů je hodně dobrá, , booklet vyvedený ve skoro-rasta-barvách vypadá taky celkem únosně, takže výsledek je na prvotinu v téměř všech směrech zdařilou záležitostí.
Logická otázka teda zní: kde je problém? Pro mě nejzásadnější překážkou jsou přeslazené, líbivé refrény (přece jenom nejsem faninka 12+), které jsou ale spíš otázkou osobního vkusu a stejně tak můžou někomu připadat zcela božské, procítěné a emo-dokonalé. No a druhou záležitostí je přílišná krátkost alba. Když bych vyhodil desátou „X“ (kde si kluci vyzkoušeli, kudy cesta rozhodně nepovede) a všelijaký ostatní, převážně electro-plevel, zbude mi slabá půlhodinka, možná míň. Když potom výsledek srovnám s kapelkou, o které jsem tady psal nedávno, asi bych se vydal cestou našláplého EP a všechny posadil na zadnici, než si na první pokus ukrojit tak velký krajíc a nedojíst ho do konce.
Do pomyslné rovnice, ze které nakonec vypadne hodnocení, je ale potřeba dosadit ještě další proměnné: dobře znatelnou živelnost a odvahu, s jakou se mladíci pustili do práce, v tvrdších partiích působivý zpěv Jakuba a samozřejmě hráčské dovednosti všech zúčastněných. Výsledkem je deska, která zpočátku funguje, baví vás a dost rychle se vám dostane do hlavy. Po několika posleších jste ale na stropě, víc to nejde a nic nového taky neobjevíte. Naopak mám pocit, že jak rychle její ambice vystoupaly, tak rychle opět klesají a nic se vlastně neděje. Bublina splaskla a nezůstalo víc než ta trocha průměrné, snad o kousek lépe než průměrné porce muziky.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:XProduction
Vydáno:Září 2010
Žánr:HC / screemo
Jakub "Afro" Šmucr – zpěv, syntezátor
Martin "Slimmer" Tichota – kytara
Jaroslav "Fredy" Diviš – kytara
Filip "F1K" Fendrych – baskytara
Petr "Jouda" Ouda - bicí
1. Transmission's Disconnected
2. Let's Dance
3. Used To Hate It, Now I'm Curious
4. Gentle Evening
5. Math
6. Too Much And Not Enough
7. Helena
8. The Days Are Gone
9. Say Goodbye Forevermore
Abraham
Débris de mondes perdus
Bad Religion
True North
Deathrow
The Eerie Sound Of The Slow Awakening
Marked As An Enemy
Crossroads (EP)
Fotocrime
Always Night (EP)
Dödsrit
Spirit Crusher
Kalmen
Course Hex
Moto Toscana
Moto Toscana
Asagraum
Potestas Magicum Diaboli
Tombs
All Empires Fall (EP)
Mark Lanegan
Straight Songs of Sorrow
12. července se v pražské Baladě (na nové adrese Pod Plynojemem 1274/5) odehraje koncert španělské instrumentálně post-rockové/metalové kapely Syberia...
23.6.2022Na 19. srpna je u Season of Mist naplánováno vydání nové desky Heilung, která ponese jméno Drif. A právě z ní byl zveřejněn první singl doprovázený vi...
22.6.2022Nezemští Inferno zveřejnili svůj první oficiální klip. Magické obrázky doprovázející skladbu Ekstasis Of The Continuum z jejich poslední řadovky Parad...
22.6.2022Za elektronickým projektem DWP (Down And Up) stojí Petr Ullmann, producent a hudebník známý svým působením především na pražské synth-popové a EBM scé...
22.6.2022Nové, v pořadí páté dlouhohrající album Origins kapely SAOR, za níž stojí osamělý tvůrce Andy Marshall, je aktuálně komplet k poslechu - klikejte ZDE....
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.