|
|
||||||||||
V dialogu s novou deskou Endless Summer (2017) jsem se snažil naslouchat a porozumět, ale často jsem se potýkal s nedostatkem trpělivosti nechat skladby rozkvést. Sóley letos konfrontuje fanoušky s něčím, čemu se po technické stránce nedá vytknout ani půl slova, přednes je výborný. Jakoby na cestě vstříc ku větší barevnosti a optimismu skládala staré známé elementy do nových kombinací. Vzhledem k aktuálnímu mateřství je to krok pochopitelný, ale převeden do hudby už na mě výsledek nefunguje tak spolehlivě, jako někdejší koktejl vážnosti, melancholie a humoru.
Psal se rok dva tisíce jedenáct a Sóley vydává svůj mistrkus We Sink, který mám dodnes vytesaný jak v šedé kůře mozkové, tak v povedeném vynilovém repressu. Když se pak začala objevovat spolu s kapelou, příslib rockovější instrumentace mě dostával bezmála do extatických výšin. Přes velká očekávání sází kompozice hlavně na solidní klavírní základ, tradiční vokál a vrnění nejrůznějších klávesových nástrojů. Velký počet hostů a široká paleta použitých nástrojů se na desce podepsala naštěstí jen vkusnými aranžemi a ne okatou snahou o pestrost.
Pověstná melodramatičnost, dnes tolik populární vlny islandské hudby, ve mně po intenzivním poslechu Nekonečného léta velké pohnutí vzbudit nedokázala, přesto je tu pár melodií, které zavoní. Najdou se v titulní skladbě. Najdou se v krátké mezihře Inbetween s brizancí ve stylu krajanky Hildur Guðnadóttir. Opravdu kouzelná je čtvrtá Never Cry Moon, která ve své tiché niternosti v závěru decentně vygraduje. Chytám se ještě na některých tónech úvodní Úa, kterou Sóley pojmenovala po své dceři, ale zbytek kolem mě jen tak protéká neznámo kam.
Ve prospěch desky se dá vyzdvihnout její propracovanost, za níž se skrývá rok trvající spolupráce s islandským muzikantem Albertem Finnbogasonem při psaní materiálu. Proti hraje celková atmosféra, která se mi ne a ne dostat pod kůži, ale to by neměl být argument, proč se desce alespoň chvíli nevěnovat. Můj prahlad po nevšedních hudebních zážitcích zůstává pro tentokrát neukojen. Abych tedy ty své neradostné úvahy uzavřel nějakým smysluplným resumé, musím říct, že novinku Endless Summer nevidím ideálně, ale v zásadě obstála.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Jirka D. / 30.6.17 8:25odpovědět
Mám za sebou teprve první poslech a zatím se mi nová deska líbí. Je jak píšeš vzdušnější, možná ne tak našlapaná něčím skutečně výborným, ale i přes to mi to takhle asi stačí. A baví mě i zvuk - Sóley bude podle všeho další z těch, kterým záleží na tom, jak jejich hudba zní.
Label:Morr Music
Vydáno:Květen 2017
Žánr:Indie pop
Sóley Stefánsdóttir - zpěv, klavír, varhany, marimba, vibrafon, akordeon, omnichord, perkuse, klávesy
Hosté:
Þórdís Gerður Jónsdóttir - violoncello
Sigrún Jónsdóttir - klarinet
Jón Óskar Jónsson - bicí
Rósa Guðrún Sveinsdóttir - flétna
Sigrún Kristbjörg Jónsdóttir - trombón, housle
Albert Finnbogason - elektrická kytara, akustická kytara, baskytara, banjo, syntetizér, bicí, klávesy
1. Úa
2. Sing Wood To Silence
3. Inbetween
4. Never Cry Moon
5. Grow
6. Before Falling
7. Traveler
8. Endless Summer
Sóley
We Sink (reedice)
Rotting Christ
Rituals
Baestien
Uroboros
Year Of The Goat
Novis Orbis Terrarum Ordinis
Leprous
Coal
Pallbearer
Forgotten Days
Amenra
Mass IIII
The Warlocks
The Chain
Gruzja
Vulgator (Priest Simulator OST)
XIII. Století
Nosferatu
Septicflesh
The Great Mass
12. července se v pražské Baladě (na nové adrese Pod Plynojemem 1274/5) odehraje koncert španělské instrumentálně post-rockové/metalové kapely Syberia...
23.6.2022Na 19. srpna je u Season of Mist naplánováno vydání nové desky Heilung, která ponese jméno Drif. A právě z ní byl zveřejněn první singl doprovázený vi...
22.6.2022Nezemští Inferno zveřejnili svůj první oficiální klip. Magické obrázky doprovázející skladbu Ekstasis Of The Continuum z jejich poslední řadovky Parad...
22.6.2022Za elektronickým projektem DWP (Down And Up) stojí Petr Ullmann, producent a hudebník známý svým působením především na pražské synth-popové a EBM scé...
22.6.2022Nové, v pořadí páté dlouhohrající album Origins kapely SAOR, za níž stojí osamělý tvůrce Andy Marshall, je aktuálně komplet k poslechu - klikejte ZDE....
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.