|
|
||||||||||
Opět jedna kapela, která se snaží znovuzískat vavříny a slávu, oboje nabyté a posléze ztracené v bouřlivém období na začátku nového milénia. Tehdy se to mladými kapelami především za oceánem jen hemžilo, hvězdy vzlétaly k nebesům a mnohé zase padaly do zapomnění, MTV ani nestačila přehrávat klipy všech těch nadějných, nově objevených spolků, v jejichž čele stáli opěvovaní i nenávidění Linkin Park, Roadrunner vydával jedno CDčko za druhým a jejich prodeje šly do statisíců i u těch méně známých uskupení. Svoje místečko na této scéně si udělali i Spineshank a místo abych věnoval jeden stručný odstaveček jejich historii, formou recenze jsem vzpomněl jednu z jejich tří nahrávek z té doby – The height of callousness (2001) – kde se něco o časech minulých dočtete.
Dnes se proto věnujme pouze a jenom jejich novince, která byla pojmenována Anger denial acceptance (překlad je trochu oříšek, možná něco jako „Hněv odmítavého přijetí“) a vyšla v červnu pod (překvapivě) evropským vydavatelem Century Media. Vyhnu se disputacím na téma reunionů, kterých se v poslední době událo tolik, že by stálo za námahu zadat na toto téma nějakou ekonomicko-sociálně-psychologickou studii, a pokusím se spíš vypíchnout základní znaky alba v kontextu plynutí doby. Takže poznatek – novinka je především sázka na jistotu. Pokud byla předchozí tvorba kapely jasně nasměrovaná na klasickou kompozici sloka-refrén, přičemž ve sloce se agresivně řvalo a to tak, že se nad kapelou vznášela přihrádka metalcore, a refrén zase působil jednoduše, melodicky a přímo vybízel k zapojení se do děje, tak aktuální produkce Spineshank tenhle vzorec bezezbytku přebírá a pokouší se o stejně fungující kompilát jako kdysi. Ono což o to, na klasické rock’n’rollové kompozici funguje velká většina kapel a pokud se správně poskládají všechny komponenty do srozumitelného celku, výsledek může překvapit a přinejmenším bavit. Ne tak aktuální Spineshank. Od úvodních skladeb je tato snaha cítit na sto honů, rádoby ostro-líbivé hitovky působí kostrbatě, příliš jednoduše a neotesaně a pokud se do alba zaposloucháte opravdu důkladně, někdy v polovině vás přestane bavit, protože snad nikoho nemůže uspokojovat poslech recyklátu už nejednou přehnaného přes ten samý vzorec.
Instrumentální stránka nahrávky je slušná, nikterak vám dech nevyrazí, ale rozhodně nezpůsobí otřes. Zajímavý je rovněž prvek elektroniky, který byl v minulosti zastoupen podstatně větší měrou a který tentokrát pozbyl na významu. Ve své době byla kapela skloňována v souvislostech s industrialem, mluvilo se o cybercoru a podobně nepřed-stavitelných subžánrech a tak je nástrojově tradičnější pojetí novinky pro mě mírným překvapením. Veškerá odlidštěnost je tak ukrytá v občasné modulaci hlasu a podivně chrastivém zvuku, jehož dosti ostré hrany občasně kolidují se snahou o líbivou pasáž, refrén či melodii.
Když bych to měl shrnout do jednoho jednoduchého sdělení – albu chybí nadhled starých bardů. Anger denial acceptance zní toporně a šroubovaně, což je situace překvapivě paradoxní, když si uvědomíme, že obsahem jsou především jednoduše písničkové skladby bez zbytečných odboček a postranních cestiček. Jasný tah na branku v podobě snad slušného hitu lze zachytit jen opravdu zřídka („Nothing left for me“ nebo „I want you to know“) a když začnu skládat vedle sebe nelichotivé aspekty desky – skladby výrazně nižší úrovně, mnohdy tragicky až protivně vyznívající snahu sklížit drsné s líbivým (titulní „Anger denial acceptance“), závěrečnou sladkobolnou „Exit wounds (acceptance)“, která je vysloveně úděsná, velmi nepříjemný zvuk a kýčovitý obal – výsledné hodnocení nemůže být kdovíjaké. Album rozhodně není propadák, spíš jen dává jakousi fyzickou podobu mnohdy dost imaginárně pronášeným sdělením typu: „nadprodukce hudby“, „šedé vody průměru“ a podobně.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Century media
Vydáno:Červen 2012
Žánr:metalcore
Jonny Santos – vocals
Mike Sarkisyan – guitar
Robert Garcia – bass, backing vocals
Tommy Decker – drums
01. After The End
02. Nothing Left For Me
03. Anger Denial Acceptance
04. I Want You To Know
05. Murder Suicide
06. The Endless Disconnect
07. I Am Damage
08. Ploratio Morbus
09. Everything Everyone Everywhere Ends
10. The Reckoning
11. God Complex (Anger)
12. Motive Method Opportunity (Denial)
13. Exit Wounds (Acceptance)
Spineshank
The Height of Callousness
Red Seas Fire
Exposition (EP)
Decrepit Birth
Axis Mundi
Cris Luna
Phoenix
Between the Planets
Parallel World
Jarun
Rok spokojnego słońca
Lesa Listvy
Unheard Of
Puissance
Grace Of God
Agresia
Exil
Rivers Of Nihil
The Work
Voidhanger
Dark Days of the Soul
V sobotu 21. května se v pražské Modré Vopici představí trojlístek více či méně black metalových kapel. Svou tvorbu budou prezentovat Sukkhu, Wyrm a D...
18.5.2022Volyňský festival Enter The Eternal Fire hlásí plnou soupisku a dokončenou základní přípravu na festival. Níže si tak můžete přečíst samotná pořadatel...
18.5.2022Vydejte se na Slovensko do Bytče, respektive do klubu Hviezdne Noci, kde tento pátek 20. května v rámci Ladovňa Blacknight vystoupí Inferno spolu s Ce...
16.5.2022Třetí album punkové kapely E!E nazvané pouze Deska, které původně vyšlo v roce 1996 pouze na CD, aktuálně vychází rovněž na vinylu, a to na Papagájově...
13.5.2022Soupiska Basinfirefestu, který se odehraje 23. až 26. června ve Spáleném Poříčí, se rozrostla o rakouské pekelníky Belphegor. Kompletní informace k fe...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.