|
|
||||||||||
SubRosa svůj statut výrazné doomové ikony obhajuje s jistotou zkázonosných harcovníků. Přesto jejich letošní tvář může podstatně rozdělit názory na její rysy. Nejde přeslechnout enormní podíl smyčcových nástrojů, které sice k SubRose patří jako Pat k Matovi, ale pro někoho už to může být příliš, trošku tažené za hranu. A nejsou to vlastně jen ty dvoje housle, které svým poměrně hlubokým hlasem vyluzují zvolna tvarované melodie se silným dopadem. Kapela si pozvala celou řadu hostů, kteří album kromě podpůrných vokálů podpořili flétnou, lesním rohem a saxofonem. Výsledek jejich spolupráce s podladěnou stěnou zkázonosných kytar je silný, ale těžko si může nárokovat kdovíjak objevnou činnost. Spíš jen dramatizuje staré pořádky, dle kterých se některé instrumenty dobře kombinují a výsledek působí jako něco víc.
Když se člověk nenechá obalamutit romantickou aranží, zjistí, že samotné smyčcové party by samy o sobě neobstály a že jejich kouzlo je právě ve spolupráci s kytarovou školou, která dává kompozicím stabilní rámec. Naštěstí se nosnému metalu nekrátil úvazek a tak se dočkáme vskutku pěkných hoblovaček. Nejsou to však jen opulentní a na odiv vystavované momenty, co tvoří tuhle nahrávku. SubRosa do nich vkládají řadu subtilních, skromných motivů, díky kterým je zvýrazněna dynamika alba a jeho vrstevnatost. Navíc jakoby v nich byl zdůrazněn ženský element, na jehož základě SubRosa žije.
Album zvolna plyne ve zpomaleném toku času, kdy jen ztěžka dopadá každá nota na kovadlinu zrozeného tónu. Smyčcové aranže byly praktikovány s jasným cílem a to ohromit, vyvolat
silný emoční reflex. Tolik nasměrované energie do jednoho bodu má na mě přesně opačný účinek a protože jsem přesycen, víc si užívám skladby, které zůstávají při zemi a spíš než afmosférou, útočí neutuchající rytmikou přízemního řemesla. I takové se na desce nacházejí, jmenovitě Wound Of The Warden, kde je zachována příjemná rovnováha. Naprostou absencí smyčců se pak vymaňuje nejkratší skladba Il Capio trvající něco přes minutu a půl. To je naprostý unikát alba, protože krom závěrečné Troubled Cells všechny ostatní přesahují deset minut.
SubRosa mají trumfy v rukávu nejen díky krásným melodiím, ale také díky vynikajícímu zpěvu dámského tria Rebecca – Sarah – Kim. K silnému dojmu nepoužívají žádné efekty, ani se nezaobírají hrubým řevem. Mírně nakřáplý vokál jedné z nich a jinak sametové hlasy stačí ke vzniku silné vazby mezi člověkem a jeho dílem. Vzniklo silné dílo nesoucí zároveň svůj odkaz i možnou budoucnost.
Pro někoho je silná houslová podoba SubRosy tím důvodem, proč její alba poslouchá a nejde to brát jako chybu. Tady stejně jako jinde platí hledisko osobního vkusu. Síla aktuální nahrávky mi často vhání na mysl pompézní modlu Forest Of Stars, kteří sice válčí na jiných bojištích s odlišnou motivací, ale symfonický zápal mají obdobný. For This We Fought The Battle Of Ages je rozhodně zajímavá a bohatá deska, ale na mě místy až moc. Lokálně bych uvítal větší střízlivost.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Profound Lore Records
Vydáno:Srpen 2016
Žánr:doom
Rebecca Vernon - kytara, zpěv
Sarah Pendleton - housle, zpěv
Kim Pack - housle, zpěv
Andy Patterson - bicí
Levi Hanna - basa
hosté:
Kelly Schilling - flétna
Bill Frost - kytara
Alissa Grover - lesní roh
Emily Owens - zpěv
Jordan Clancy - saxofon
Eli Morrison - zpěv
Rocky Cordray - zpěv
1. Despair Is a Siren
2. Wound of the Warden
3. Black Majesty
4. Il cappio
5. Killing Rapture
6. Troubled Cells
SubRosa
Swans Trapped in Ice
Doom Over Leipzig
11.4.15, Německo, Lipsko // UT Connewitz
Subrosa, Sinistro
24.9.16, Praha, Klub 007 Strahov
Umbrtka
Komíny smrti
Zun
Burial Sunrise
Abstract Void
Wishdream
Tombs
All Empires Fall (EP)
Nylon Jail
My Heart Soars Like a Hawk
Rage Against The Machine
Renegades (kompilace)
Jig-Ai
Rising Sun Carnage
Tristania
Darkest White
Italští black/death metaloví Hierophant podepsali smlouvu s Agonia Records, aby nahráli následovníka tři roky starého alba Death Siege. Na nových skla...
16.3.2025Hanging Garden zveřejnili lyric video ke skladbě To Seize The Night z EP The Unending, které vyšlo 14. března u Agonia Records.
14.3.2025Pod pořadatelskou záštitou kapely Crippled Fingers se 7. června odehraje další ročník jednodenního festivalu Fury Over Prague, který letos na dvou pód...
13.3.2025Dva mistři baskytarové hry, Steve Di Giorgio (Testament, atd.) a Jeoren Paul Thesseling (Obscura, Pestilence) spojili své síly v instrumentálním progr...
13.3.2025Čertovští atmosférici Lucifer's Child natočili klip ke skladbě Ichor. Tu najdeme na připravované řadovce The Illuminant s plánovaným vydáním 28. březn...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.