|
|
||||||||||
Většinou tyhle garážové pokusy moc neberu, ale z nějakého důvodu jsem si právě tenhle poslechl. Nepátrejte nad tím, jaký důvod za tím stál, logické zdůvodnění to nemá a sám sobě se musím trochu divit, proč jsem do toho šel. Nicméně začneme čistou teorií – Suicidism je podle všeho jednočlenný projekt Adama Jiráska z Berouna, minimálně tedy na této nahrávce, protože podle poskytnuté informace aktuálně zkouší ve dvojici s bubeníkem. Při prohledávání internetu nenajdete běžné informační zdroje, tedy facebook, bandcamp nebo samostatné webovky a jediný kompetentní zdroj s nějakou ukázkou hudby je soundcloud, který už jsem vnitřně odsoudil do propadliště dějin. Ale budiž, pro mě za mě ať si každý má anebo nemá profily, kde chce - v důsledku jde především o hudbu a ta buď zato stojí, anebo ne.
Hudba Suicidism zato jedním slovem nestojí. Ne na albu Neural Landscape, které jsem dostal k poslechu a které při svých šesti skladbách a dvaceti šesti minutách balancuje někde na pomezí klasické long-play desky a EP. Přesné vymezení si myslím, že je v tuto chvíli vedlejší a patří do okruhu formalit, které na výsledné hodnocení nemají vliv. Naopak zásadní dopad mají věci, které považuju za zásadní:
Osobně si myslím, že lepší než tisíc řečí je ukázka ... doporučuju zesílit:
No a teď těch tisíc řečí. Zcela obecně by se mi mělo líbit minimálně žánrové směřování, protože podle mě zvuk Suicidism vychází někdy z období, kdy se do rockové muziky začaly ve velkém montovat výdobytky elektronické scény. Začalo se mluvit o industrial rocku, electro rocku, skloňovala se jména jako Marilyn Manson, Nine Inch Nails, s rozvahou Rob Zombie a řada dalších. A to bych v tom se značnou mírou sebezapření slyšel. Všechno to ale vázne na provedení, které za svými vzory pokulhává zhruba o tisíc světelných let.
Zpěv – špatně. Když jde o zpěv, je to falešně (Scary One), ale většinou nejde o zpěv, ale jakousi utahanou hlasovou proklamaci, která umí pěkně potrápit (vrchol asi v Hardgainer). Bicí automat je špatně od A do Z, jak svým provedením, tak i (ne)nápaditostí. Někde výš jsem použil slovo triviální a na něm nehodlám měnit vůbec nic – jako ukázku zkuste úvod opět Hardgainer. Zvláštní úlohu mají syntezátory či jaká elektronika (v dnešní době je těžko soudit), které by v principu byly dobré, ale jsou dost neúměrně vytažené v mixu a působí velmi rušivě. Neúměrnost je řekl bych pro tuto desku příznačná – mix nástrojů naprosto selhal a chaos, který z toho vzniknul, se velmi těžko poslouchá. Korunou všemu je naprosto neúprosný mastering, který i v kontextu dost pošramocené doby nemá obdoby. Esenci všeho toho by mohla představovat finální skladba Black Clouds, pokud tedy zvládnete ještě jednu ukázku:
Jinak to asi nemá smysl dál rozebírat a dělat z toho velkou vědu. Jsou povedené desky a jsou nepovedené desky. Tohle je ta nepovedená. Nic se neděje, svět se točí dál.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Adam / Suicidism / 12.9.22 8:50odpovědět
Tohle je brutálně upřímná a hodně kritická recenze a to zaslouženě, protože moje album taky je brutálně upřímný a sebekritický. Vše co je v recenzi řečeno je naprostá pravda. Šlo by to i líp, ale ta nedokonalá forma autenticky vyjadřuje mě a obsah mých písní - s tímhle albem jsem nešel s kůží na trh, ale rovnou s vnitřnostma, warts and all, a proto pro docenění vyžaduje od posluchače víc než jen povrchní poslech. Neural Landscape není auto-tune pop, kterej do Vás vklouzne jako sladkej bonbónek, ale hořká pilule, která je pro většinu lidí dost nepříjemná polknout. Je to deska pro lidi, co v sobě přes prvotní znechucení najdou kuráž ponořit se hlouběji a objevovat v tom hnusu skrytou krásu a možná i sami sebe. Posílám odkaz na bandcamp kde jsou i texty a hlavně tracky v lepší kvalitě než na soundcloud: https://suicidism.bandcamp.com/releases Jirkovi D. děkuju za velmi podnětnou a profesionální recenzi!
Label:vlastní vydání
Vydáno:Září 2022
Žánr:electronic rock / experimental
Adam Jirásek - vše
1. Scary One
2. Dreams Are Haunting Me
3. We, Monsters
4. Midnight Abyss
5. Hardgainer
6. Black Clouds
Avantasia
The Mystery of Time
Malakhim
Theion
Long Distance Calling
Trips
Bigelf
Cheat the Gallows
Omnium Gatherum
Beyond
Heiden
A kdybys už nebyla, vymyslím si tě
Yerûšelem
The Sublime
Descend Into Despair
Opium
Beyond Mortal Dreams
Abomination of the Flames
Our Survival Depends on Us
Melting the Ice in the Hearts of Men
Fleurety
Department of Apocalyptic Affairs
Finská kapela Vorna, hrající melodický metal na pomezí pagan / black / folk, vydá v dubnu na Lifeforce Records svou čtvrtou řadovku Aamunkoi, z níž si...
25.1.2023Z nadcházejícího alba Apocalypse finských klasiků žánru Rotten Sound byl zveřejněn singl a videoklip v jednom, skladba Suburban Bliss. K dispozici ZDE...
25.1.2023Festival Muziq bude novou hudební akcí na domácí scéně, která si klade za cíl zvýšit povědomí o nových, progresivních a zajímavých projektech, kapelác...
24.1.2023Letošní soupiska již šestého ročníku Husman Festu hlásí hotovo. 15. července se tak v Tachově na jednom pódiu prostřídají Depresy, Pandemia, Scabbard,...
22.1.2023Na 3. března je naplánováno (pouze digitální) vydání best of alba Kekal. Jeho název zní Eternitarian a na ploše 3 hodin čekejme 31 skladeb coby průřez...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.