|
|
||||||||||
Mnohokrát pohřbívaní a od přístrojů odpojení The 3rd And The Mortal se dokázali ještě jednou postavit na vlastní běhy a svižně vykročit. Z pokoje pro ležáky se pak rovnou rozutíkali, schody brali po dvou a v přízemí div nepřevrhli nosítka z právě dovezenou čerstvě rozsekanou rodinou. Nové impulsy se tříštily se starými vzpomínkami. Nastal čas na sepsání memoárů. Tyto nové díly však nebudou krmnou směsí pro pamětníky, nýbrž pro pokrokově smýšlející rostoucí inženýrky a majitele flexibilních vstřebávacích ústrojí. Nejedná se o přehraný starý materiál, k čemuž by mohl název alba vybízet, ale zcela nové songy. Tam, kde věrný doom metalista prskal vzteky a strkal hlavu do oprátky na nejbližším smrčku, protože nebyl s to požvejkat minulost komba, dnes ho nečeká nic jiného než doživotní ústavní léčba. Pro experimenty zrozená kapela promíchala sestavu a dopřála si ty nejpozoruhodnější okamžiky na sklonku hudebního života. Teprve pak přišel další kolaps a definitivní exitus.
Pět dlouhých let od zatím nejotevřenějšího alba "In This Room" se táhlo tak dlouho, že se nebylo čemu podivovat nad zaručenými informacemi, jak se The 3rd And The Mortal stávají nebožtíky. "In This Room" bylo řádným skokem kupředu, avantgardní temnotou, pro mě až s příliš uměleckým nábojem. Netroufám si měřit hodnotu odvážnosti posledních dvou výtvorů, ke každému experimentu se přistupovalo s jiným nádobíčkem, základním náhledem a roky taky nezastavíš... Zkrátka pohled na muziku se časem změnil, stejně jako sestava a výsledkem je velmi živá kombinace trip-hopu, rocku a elektroniky. Takový je tedy model The 3rd And The Mortal v roce 2002.
Ann-Mari Edvardsen, zaběhlý vox kapely podílející se na dvou stěžejních albech je vystřídán a poslán do družstva Tactile Gemma (jen jepičí trvání) a mikrofonu se ujímá Kirsti Huke, další škála hlasových možností. Dále se praktikuje systém "žena za pultem" aneb velení křehotiny určující řád a celkový výraz. Dokument doby "Memoirs" je ve výsledku nadále potemnělý, v jistých chvílích ještě více halucinogenní, ale také s větším nadhledem rukující a tím pádem optimističtější dílko. Základem je dominantní elektronický mustr, jehož spodní lepivou vrstvou probublává zlověstná basa Bernta Rundbergeta. Sampling, sampling a další kila plastových hraček plní album pestrým grafem colorimetru. "Memoirs" je věčný souboj s vymoženostmi elektroniky a přirozeností písničky, která padesát minut pře prohrává, přitom se několikrát vlezle připomene.
"Memoirs" lze brát jako poslední nadechnutí, do kterého dala kapela vše, ale také bohužel víc, než byla schopna sama snést a po dvou výběrovkách končí. Album, které uvádí The 3rd And The Mortal do jiných dimenzí, kde si kapela sama vyzkouší a ošahá nový zvuk a řemeslo. Album, které nakonec směle zapadá do jejich originální diskografie a nekazí dojem celé existence. Vzhledem k roku 1997 a albu s trojkou ve znaku změny očekávané, nabírající na síle a stále (a to hlavně) přitažlivé. Poslední zastávka The 3rd And The Mortal je nejodlišnější, ale pochopitelná a není přehnanou objížďkou v protisměru. Možná nám z drážek nezní nejlepší album souboru, ale pořád příliš dokonalé na to, aby bylo haněno a zašlapáno do země. Apeluji na to nezapomínat na takové kapely jakými byli právě The 3rd And The Mortal, schovaní v pozadí, ale vždy dostatečně novátorští a připravení si pohrávat s vlastní dokonalostí.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Voices of Wonder
Vydáno:Květen 2002
Žánr:experimental rock / trip hop
Rune Hoemsnes - bicí, programování
Kirsti Huke - zpěv
Trond Engum - kytara
Geir Nilsen - kytara, klávesy, piano
Bernt Rundberget - baskytara
Finn-Olav Holthe - kytara, klávesy
1. Zeppoliner
2. Good Evening Mr. Q
3. The City
4. Reflections
5. Thin Dark Line
6. Fools Like Us
7. Those Of My Kind
8. Simple Mind
9. Spider
Agalloch
The Serpent & The Sphere
Aherusia
As I Cross The Seas Of My Soul
Ytivarg
Wardenclyffe
Okra Playground
Turmio
Óreiða
The Eternal
Wolfmother
New Crown
Zatokrev
The Bat, The Wheel And A Long Road To Nowhere
Nachtmystium
Silencing Machine
Zaum
Oracles
Ásmegin
Hin Vordende Sod & Sø
Werewolves
What a Time to Be Alive
Na PHR vychází ve vinylové reedici album Life And Death (původně 1997) HC-metalové bratislavské kapely Testimony. Slyšte ZDE a kupujte ZDE, bližší inf...
20.9.2023Řecká metalová kapela On Thorns I Lay vydá 13. října na Season of Mist novou řadovku, která se bude jmenovat stejně jako kapela a z níž byl aktuálně z...
18.9.2023Kapela Insania představila videoklip ke skladbě Jedeme peklo, kterou znáte z alba GRRRotesky (psali jsme ZDE). Klip pochází z dílny CyberOlase a dle k...
18.9.2023Na rakouském vydavatelství Mai Lei Bel vyjde 22. září debutní deska rockové kapely Craggy Collyde, která funguje od roku 2018 nejdříve jako duo, nyní ...
17.9.2023Rebaelliun pustili do světa kytarové video se skladbou All Hail The Regicide připravovaného alba Under The Sign Of Rebellion, které vyjde 22. září u A...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.