|
|
||||||||||

Časový rozestup pěti let mezi velkými deskami je mnohdy brán jako prohřešek, či jinak nemile vnímaný jev. S postupem času jsem osobně za takové prodlevy až vděčný, neboť vlastní touha kompletování sbírky pak není tak tíživá a zbrklá. Obecně lze samozřejmě podotknout, že takový materiál má svůj zralý věk a časový odstup songů jistě prospívá po stránce připravenosti a vyšperkovanosti. U kapely jako je The Corona Lantern však nelze takový aspekt vnímat doslovně, neboť aktivita jejích členů se v mezidobí štěpí a samotná sludge doomová existence je brána spíše jako projekt. O to víc překvapil samotný debut, který rozčeřil tmavé vody a způsobil patřičný rozruch v našich česky hovořících končinách. Následník takového díla se ale vyhlížel velmi obtížně, a když už se mysl soustředila jinými směry, vběhla v ústrety receptorům informace, že druhé album je tu. Do čerta antabus kopec, čili Certa Omnibus Hora, jest název mající charakter zaklínadla a po vzoru dávného pravidla, že správné album musí mít trojslovný název, funguje vlastně skvěle. A co hudba?
Osobně nevidím žádné radikální točení kormidel, propojení s jiným hudebními sférami, či nové experimentální úskoky. Stále jde o svérázný potemnělý sludge doom, který si tentokrát víc dává pozor na to, že jest u řady posluchačů oblíben a proto se snaží vyvarovat opatrných nášlapů. Zkrátka je zde víc cítit jistota a větší snaha o propracovanější konstrukci skladeb. V souvislosti s touhle kapelou často zaznívá kouzelná formule "monotónnost". Někdo ji více vnímal na debutu, jiný jej zas víc pociťuje právě nyní. Za sebe to vidím jako žánrovou povinnost, kterou se občas vyplatí porušit, nicméně tento skladatelský prvek vídám rád, když je použit citlivě a přínosně k atmosféře dané skladby. Tento nárok kapela dle mého skromného úsudku splňuje správně a já jsem za takové polohy vážně rád. Čím víc se nořím do spleti tónů alba aktuálního, tím víc objevuji jeho barevnou variabilitu, která se zpočátku vskutku může zdát jako opakující se křivka spadající do rituální plynulosti. Ale ať už je ta deska monotónní nebo ne, jedno je jisté - je skvělá.
Zajisté lze vypíchnout velmi silné skladby, které vidím v kusech jako Through This Swamp Of Oblivion a Make Me Forget. Na druhou stranu tím nechci nijak degradovat zbylé čtyři songy. I tyto písně jsou silné a disponují zajímavými charaktery. Co však propojuje celou nahrávku do formy kompaktního celku, je zaručeně kytarová práce. Právě ve chvění strun jsem našel to kýžené jádro, které činí z téhle desky tak unikátní činitel. Jsou to možná na první dobrou jednoduché riffy nebo vyhrávky, ale právě takové ty drobné ozdoby vytvářejí v kontrastu s relativně jednoduchými rytmy velmi zajímavý kontrast, který zahušťuje ještě náležitě tuhý vokál. Vše lze skvěle prožívat a plně vnímat skrze póry brzy dorazivší husí pokožky. Stačí jen trochu chtít.
Na druhou stranu jsem objevil momenty, či spíše chvíle, kdy mi deska nesedla. Šlo však o obecnou náladu k poslechu nevhodně nastavenou. Tato deska totiž nebude fungovat jako kulisní dekorace a podklad pro vyplnění nežádoucího ticha. Vážně je zapotřebí si nábožně prožít jednotlivá údobí a soustředěně vmíchávat do svého těla nehmatatelnou esenci podmanivosti, kterou se vám za takovou pozornost album odmění.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Jirka D. / 18.1.21 8:46odpovědět
Zatím mi to nějak nesedí. Pár hezkých momentů, ale jinak převládá takový utahaný, nezáživný pocit.
Label:MetalGate
Vydáno:Listopad 2020
Žánr:sludge / doom metal
Daniela Dahlien Neumanová - zpěv
Igor Krakhmalev - kytara
Dima Borovkov - basa
Šimon Hajdovský - bicí
Tonda Smrčka - kytara
1. As Wide Eyes Travel
2. Through This Swamp Of Oblivion
3. Up The Last Hill
4. Hours Between Heartbeats
5. Make Me Forget
6. The Truth And Its Will

The Corona Lantern
Consuming The Tempest

The Corona Lantern
I když člověka v jednu chvíli zavalí spousta sraček, tak v postupném plynutí času je vysvobození

Žižkovská noc 2016
17.3. - 19.3.16, Praha, Žižkov //Žižkostel, Storm, Bohužel bar, Café Vítkov, U Járy

Into Hydra's Lair
6.9.19, Rock Café v Praze

Jucifer
26.6.16, Praha, Cross Club

Odz Manouk
Bosoragazan (Բոսորագազան)

Deftones
Adrenaline

Lamb Of God
Resolution

Melvins / Napalm Death
Savage Imperial Death March

Norna
Norna

Autumn Hour
Dethroned
Brněnská cyber-punková kapela Plague Called Humanity po dlouhých šesti letech přichází s novou muzikou, a to singlem Obey. V podobě videoklipu můžete ...
28.11.2025Domácí elektro-metalová kapela Mean Messiah zveřejnila nový singl Death Is On My Side, ke kterému pod režijním vedením Pavla Monroe Kohouta vznikl i v...
27.11.2025Americké death metalové trio Malefic Throne streamuje svůj debut The Conquering Darkness, který vychází 28. listopadu u Agonia Records. Poslechnout si...
25.11.2025Legendární Pestilence přivítali nového basáka. Stal jsem jim Dario Rudić (Inceptor, Firmament), který nahradil Roela Källera.
24.11.2025Kopřivnická atmo-sludge/post-metalová kapela Archetyp v těchto dnech vydává svou novou desku Bardo, na které najdete šestici koncepčně propojených skl...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.