|
|
||||||||||
O Thränenkind jsme před nějakým časem hovořili v rámci seriálu Zapomenutá dema. Tehdy už jsem ani nedoufal v nějakou další činnost kapely, která svou dosavadní aktivitu projevovala dosti laxním způsobem. A ejhle, máme tu rok 2013 a debutové album The Elk.
Není od věci začít drobným srovnáním současné a někdejší tvorby. V tomto směru je vývoj celkem jasný. Od prastarého black metalového běsnění je notně upuštěno. Prostor se dopřává melodiím a podobným jemnějším plochám. Více drnkání, méně drhnutí. Slovutné „hobluj“, na které jsem mimochodem alergický, by zde neobstálo. Hudba plyne v klidném tempu. Nikam se nepospíchá a daleko více se klade důraz na rozpoložení a atmosféru. Nutno podotknout, že onen způsob je mnohdy až uspávacího rázu. Není to hudba, kterou by si člověk pustil jen tak, pro radost. Příliš radosti tady totiž není. Už minulost byla nastavena depresivním směrem. Nyní se v něm pokračuje, ačkoliv vyloženě o prášcích a žiletkách řeč není. Spíše jde o melancholii a smíšené pocity sklíčeného jedince, ale převládající esence je z negativního jádra bytí. Kapela tak může snadno sklouznout do škatule DSBM, ale ta je přitom mimo dění. Z této sorty si odnáší jen náladu. Zpěvy nejsou tolik ztrápené, ačkoliv se dočkáme i hostů v podobě Eklatanze (Agrypnie, Heretoir) a Torstena (Agrypnie, Nocte Obducta). Demáč a EP (liší se opravdu v nepatrných rozdílech) měli daleko sevřenější a chorobnější atmosféru. Nebyla to žádná černočerná beznaděj, ale oproti The Elk zní tato díla skutečně temněji.
Můžeme říci, že Thränenkind dospěli a upustili od bubákovství. To může znít jako popis kapely, která je na vrcholu. Zdání klame. Jakkoliv se celek tváří dokonale, tak pod oním pomyslným pozlátkem nenajdeme úplně záživný výtvor. Dával jsem albu nemálo poslechů, abych jej snad i pochopil, ale asi mi stále cosi uniká. Na druhou stranu mohu bez ostychu říci, že je vše upřímné. A u toho bych snad i zůstal - upřímný atmosférický temný rock/metal. Můžeme v něm zahlédnout odlesk výraznějších kapel jako Amesoeurs, Alcest, nebo třeba Nost. Asi ve mne stále doznívá domnělá síla předchozích nahrávek, že stále nejsem s to se sžít se současným výrazem. Proto lepší průměr.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Ruadek / 1.12.13 11:22odpovědět
Ano, je to hodně zvláštní deska, ani já ji zcela nepochopil ale atmosféru ji nelze upřít.
Label:Lifeforce Records
Vydáno:Srpen 2013
Žánr:atmospheric black metal
Nathanael - Guitars, Bass, Drums, Vocals (additional)
Nils Groth - Vocals
1. Monument
2. Just Another Way of Expressing Defeat
3. The King Is Dead
4. My Transparent Heart
5. Today, the Sea (Anja's Song)
6. Deleting Those Three Words
7. Eternal Youth
8. Seven Dead Horses
9. Silence Is Everything
10. Forest Pt. I (The Veil)
11. Forest Pt. II (The Grove)
12. This Story of Permanence
13. The Elk
Apocryphos
Stone Speak
ColdCell
The Greater Evil
Fates Warning
Theories of Flight
In Flames
Siren Charms
Herscher
Herscher
Evergrey
Glorious Collision
Pa Vesh En
Martyrs
God Dethroned
Passiondale
Towards Darkness
Tetrad
Cepheide
Les échappées
Ulver
Perdition City
17. května vyjde páté řadové album pražských retropsychedeliků pojmenované Weird In A Weird Way. Křest proběhne 24.5. v Praze (Kasárna Karlín) a den n...
24.4.2024Psychedeličtí prog/blackers Hail Spirit Noir vydají 28. června u Agonia Records své páté dlouhohrající album, pojmenované Fossil Gardens. V současné c...
21.4.2024Pražské metalové vydavatelství a čím dál aktivnější nakladatelství MetalGate ohlašuje další knižní titul, kterým se na konci dubna stane kniha americk...
18.4.2024Hanging Garden streamují své live EP Citylight Sessions, které vychází u Agonia Records. Na koncert mrkněte na TOMHLE odkazu.
18.4.2024Ze svého nadcházejícího alba Cutting the Throat of God, které vyjde 14. června na Debemur Morti, zveřejnili Ulcerate nový singl To Flow Through Ashen ...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.