|
|
||||||||||
O Thränenkind jsme před nějakým časem hovořili v rámci seriálu Zapomenutá dema. Tehdy už jsem ani nedoufal v nějakou další činnost kapely, která svou dosavadní aktivitu projevovala dosti laxním způsobem. A ejhle, máme tu rok 2013 a debutové album The Elk.
Není od věci začít drobným srovnáním současné a někdejší tvorby. V tomto směru je vývoj celkem jasný. Od prastarého black metalového běsnění je notně upuštěno. Prostor se dopřává melodiím a podobným jemnějším plochám. Více drnkání, méně drhnutí. Slovutné „hobluj“, na které jsem mimochodem alergický, by zde neobstálo. Hudba plyne v klidném tempu. Nikam se nepospíchá a daleko více se klade důraz na rozpoložení a atmosféru. Nutno podotknout, že onen způsob je mnohdy až uspávacího rázu. Není to hudba, kterou by si člověk pustil jen tak, pro radost. Příliš radosti tady totiž není. Už minulost byla nastavena depresivním směrem. Nyní se v něm pokračuje, ačkoliv vyloženě o prášcích a žiletkách řeč není. Spíše jde o melancholii a smíšené pocity sklíčeného jedince, ale převládající esence je z negativního jádra bytí. Kapela tak může snadno sklouznout do škatule DSBM, ale ta je přitom mimo dění. Z této sorty si odnáší jen náladu. Zpěvy nejsou tolik ztrápené, ačkoliv se dočkáme i hostů v podobě Eklatanze (Agrypnie, Heretoir) a Torstena (Agrypnie, Nocte Obducta). Demáč a EP (liší se opravdu v nepatrných rozdílech) měli daleko sevřenější a chorobnější atmosféru. Nebyla to žádná černočerná beznaděj, ale oproti The Elk zní tato díla skutečně temněji.
Můžeme říci, že Thränenkind dospěli a upustili od bubákovství. To může znít jako popis kapely, která je na vrcholu. Zdání klame. Jakkoliv se celek tváří dokonale, tak pod oním pomyslným pozlátkem nenajdeme úplně záživný výtvor. Dával jsem albu nemálo poslechů, abych jej snad i pochopil, ale asi mi stále cosi uniká. Na druhou stranu mohu bez ostychu říci, že je vše upřímné. A u toho bych snad i zůstal - upřímný atmosférický temný rock/metal. Můžeme v něm zahlédnout odlesk výraznějších kapel jako Amesoeurs, Alcest, nebo třeba Nost. Asi ve mne stále doznívá domnělá síla předchozích nahrávek, že stále nejsem s to se sžít se současným výrazem. Proto lepší průměr.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Ruadek / 1.12.13 11:22odpovědět
Ano, je to hodně zvláštní deska, ani já ji zcela nepochopil ale atmosféru ji nelze upřít.
Label:Lifeforce Records
Vydáno:Srpen 2013
Žánr:atmospheric black metal
Nathanael - Guitars, Bass, Drums, Vocals (additional)
Nils Groth - Vocals
1. Monument
2. Just Another Way of Expressing Defeat
3. The King Is Dead
4. My Transparent Heart
5. Today, the Sea (Anja's Song)
6. Deleting Those Three Words
7. Eternal Youth
8. Seven Dead Horses
9. Silence Is Everything
10. Forest Pt. I (The Veil)
11. Forest Pt. II (The Grove)
12. This Story of Permanence
13. The Elk
Khanate
To Be Cruel
Fallujah
Undying Light
Ne Obliviscaris
Urn
Neil Young & Crazy Horse
Toast
Queensrÿche
Operation: Mindcrime
Katatonia
Sky Void Of Stars
Vukari
Aevum
Cémuršámur
V pekle
Jello Biafra and the Guantanamo School of Medicine
Tea Party Revenge Porn
The 3rd and the Mortal
Memoirs
Einherjer
Av oss, for oss
Na prvního března nadcházejícího roku je naplánováno vydání nové desky trip-hop / elektro projektu Arms and Sleepers, z níž byl aktuálně zveřejněn sin...
9.12.2023Kapela Innersphere jako předzvěst chystaného alba zveřejnila nový singl s názvem The Trident is Burning, k němuž vytvořila videoklip ve formě živého z...
8.12.2023Legendy floridského deathu Massacre podepsali smlouvu s Agonia Records na vydání svého pátého a zatím bezejmenného full-lenght počinu.
8.12.2023Festival Enter The Eternal Fire ohlašuje další tři jména, která zahrají během 19. a 20. července ve Volyni. Nově se tak můžete těšit na Speckmannův sp...
29.11.20232. prosince proběhne v Potrvá křest nového EP pražské kapely Neuro Bats, které se jmenuje Noble Roses in the Midst of Weeds a poslechnout si ho můžete...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.