Threat Signal - Disconnect

Threat SignalDisconnect

Garmfrost9.11.2017
Zdroj: mp3 // promo od vydavatele
Posloucháno na: tak různě a všude
VERDIKT: Threat Signal spojuje heavy metalovou cestu s moderní metalcorovou technickou architekturou, sladkými melodiemi a ostrými pasážemi vskutku vydařeně.

Metalcore nepatří mezi hudební styly, kterým jsem propadl a hustil si do hlavy o 106. K sepsání recenze mě asi přivedla nejvíc zvědavost. Zajímalo mě, jak je možné, že si Agonia Records vydávající převážně temné spolky, pustila do chlíva takhle odlišného čuníka. Letmý poslech představil kapelu vyzrálou, plnou všestranných chutí a parádního tahu na branku. Řeč je o kanadských Threat Signal, brázdících scénu dobrých třináct let.

Asi by bylo dobré zdůraznit, že se metalcore Threat Signal více přibližuje heavy metalu než sladkým corovým bandičkám. Image kapely sice má slova zrazuje - kluci jsou jak ze škatulky a vše podléhá módní policií. Dokonce i úsměvy sympatických kluků působí tak nějak, jak to říct, chlapecky, ehm. Ale čert vem vizuální stránku, hlavní je přece hudba a ta je výborná. Měl jsem ze začátku velký problém se zpěvem, respektive jeho barvou. John Howard má dar do svého řevu pět jako ta nejlíbeznější buznička na popové scéně. Nutno dodat, že i v těchto polohách má jeho hlas velikou sílu a talent vymyslet jímavou linku. Ostatně, kdo rád takové Linkin Park, nebude mít s podobným stylem zpěvu žádný problém. Naopak, budou se ošívat při growlu a řevu, kterého se na Disconnect v žádném případě nešetří.

Milovníci dobrého muzikantství si mohou přijít na své. Melodické refrény jsou (ne)příjemně bourány zasekáváním rytmiky, radost budou mít i ze zručnosti strunových nástrojů. Profesorská fyzička nepřevažuje nad osobitým písničkářstvím. Každá skladba obsahuje až epickou stavbu s různými odbočkami, přičemž se celek nerozpadá. Vše pěkně uhání, že si ani nevšimnete závěru nahrávky.

threatsignal

Nebudu tvrdit, že je Disconnect dílem výjimečným nebo vynikajícím. Na to mám až příliš výhrad k velkému příklonu k sladkým melodiím a k nim postavené image. Jakmile se ale kapela rozvášní, máme před sebou vzrušující materiál, ve kterém umí vedle sebe krásně koexistovat ostré pasáže, divoké rytmy, akustické vsuvky a všudypřítomné melodie. Nelámu nad Threat Signal hůl. Makají na sobě a neustále rostou. Je možné, že další příště bude zase o kousek blíž dokonalosti.