|
|
||||||||||
Jelikož jsem se dlouho neozval s žádnou recenzí, začnu na startu s něčím jednodušším. Nové album britských Threshold se k tomu přímo nabízí. Do jejich nahrávek obvykle pronikám jako nůž máslem, mažu krajíc za krajícem a chuť stále přetrvává. Ani teď to není jinak a “For the Journey” se může bez ostychu zařadit do rodinky povedených prací tohoto ostrovního sdružení.
Mám-li v hlavě červíka kritických pochybností, tak jen kvůli ustálenému a konzervativnímu stylu kapely, pro níž je význam slova progres jen doplňkovou hybnou silou. Návrat zpěváka Damiana Wilsona zpět do sestavy Threshold po odchodu (a bohužel i následném skonu) Andrewa “Mac” McDermotta po vydařeném albu “Dead Reckoning” způsobil ve zvuku kapely minimální změny. Zkrátka tu máme trochu jiný zpěv, jenž ale pracuje se schématy, které se osvědčily už dřív a které lze směle označit za poznávací znamení kapely. Stačí se zaposlouchat do sborových refrénů, to je stará dobrá receptura, která naštěstí stále funguje.
Pokládám si otázku: Hlodá ten červík, hlodá? Popravdě řečeno moc ne. Novinka ztělesňuje to nejlepší z vyhlášené dílny těchto vytrvalců a kdybych si musel i u dalšího alba říct “zase klasičtí Threshold”, tak to tady s nimi klidně rovnou podepíšu a budeme se těšit, pánové. V jádru to sice je spíše obyčejné písničkářství, ovšem zručně zasazené do osobitého osvědčeného mustru, neskromných aranží a progrockového hávu á la Rush či Asia 80. let. A k tomu zostřené rytmickými kytarami, které hudbu posouvají do metalové roviny. A to ani nemluvím o preciznosti, s jakou je vše zahráno a nahráno, počínaje symbiotickou rytmikou tandemu Anderson-James a efektním i efektivním frázováním Wilsona konče. Duch progresivních výsad a předností je v kapele stále přítomen, Threshold se však v posledních letech ustálili v jedné hudební poloze a dokud budou pálit ostrými, není důvod nic měnit.
Plejádou chytlavých skladeb na nahrávce je radost brouzdat a vybírání těch nejchutnějších jednohubek je už jen taková příjemná kratochvíle. Úvodní dvě položky, včetně singlu “Watchtower on the Moon”, jsou přehlídkou klasických poznávacích prvků a ingrediencí Threshold. Trhané kytarové riffy, melodické klávesy a v refrénu nebeský chór jako jeden mnoha z článků v nadýchané harmonii, až z toho má člověk pocit, že se to snad vymyslelo samo. Třetí “The Box” demonstruje epickou tvář kapely a na ploše dvanácti minut názorně dokládá, že takový čas se dá poutavou skladbou pocitově zkrátit na minimum. Kdo zná “Pilot in the Sky of Dreams”, bude vědět.
Druhá polovina alba se už odehrává v “normálu” a plus minus pětiminutové chytlavé skladby (za “Lost in Your Memory” by se nemusel stydět ani Elton John, kdyby ji mohl zahrát na klavír od začátku do konce) dovedou posluchače až na samotný konec nahrávky, kde šťastnější (nebo movitější) kupci naleznou ještě bonus v podobě “I Wish I Could”. K úplné spokojenosti si však klidně vystačíte i se základní osmičkou poutavých skladeb, mistrně složených i nahraných a předložených na naleštěném zvukovém podnose. Jakoby “March of Progress” nebyla a navázalo se rovnou na už zmíněnou “Dead Reckoning”. Tento trend vývoje vyvolává červíkovi v mé hlavě zvláštní paradoxní asociace, ale to nic nemění na tom, že “For The Journey” je silný materiál a je příjemné si ho párkrát do měsíce šlehnout.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Tormentor / 6.12.14 9:36odpovědět
album před mělo vetší koule,ale líbí i tohle
Label:Nuclear Blast
Vydáno:Září 2014
Žánr:progressive metal
Karl Groom - kytary
Pete Morten - kytary
Steve Anderson - baskytara
Johanne James - bicí
Damian Wilson - zpěv
Richard West - klávesy
1. Watchtower on the Moon
2. Unforgiven
3. The Box
4. Turned to Dust
5. Lost in Your Memory
6. Autumn Red
7. The Mystery Show
8. Siren Sky
Threshold
Dividing Lines
Idles
Ultra Mono
Celestial Swarm
Gateways to the Necroverse
Devil Master
Ectasies of Neverending Night
Marillion
Sounds That Can't Be Made
Cradle Of Filth
Midnight In The Labyrinth
DEOAG
Tour De Anal
Astarium
Fragments of Nightmares
Blood Red Throne
Blood Red Throne
Spectrale
Arcanes
Svartsyn
The True Legend
Slovenská blackmetalová kapela Obšar vydala své nové album nazvané Propastnyk. Slyšte na bandcampu.
5.10.2024Uctívání blackers Azarath vydávají remasterovanou verzi ikonického třetího alba Diabolic Impious Evil na CD/LP/MC/DIGITAL u Agonia Records. Digitální ...
1.10.2024Na labelu Papagájův hlasatel právě vychází nové album Malignant Tumour nazvané Maximum Rock'n'roll. V nabídce je kompletní portfolio nosičů - CD / LP ...
30.9.2024Brněnský klub Sibiř se chystá na hutnou nálož zkázy. Mezinárodní doom metalové sympozium kapel Chorosia, Grimms Eye a Depths Above se uskuteční už ten...
29.9.2024Forgotten Tomb vyrazili na turné, kde budou podporovat nové studiové album Nightfloating, které vyšlo u Agonia Records.
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.