|
|
||||||||||
Z otců a matek zakladatelů vydržel do dnešních dnů jedině kytarista a programátor Steven Bradley, jinak všichni ostatní nastupovali do rozjetého vlaku vypraveného komandem odpadlých výpravčích. Změna nastala i u vydavatele, kolos Century Media nahradila nezávislá kalifornská firma Artery Recordings.
Iwabo jsou věrni živelné a divoké produkci jako v začátcích. Míchání sestavou probíhalo za pochodu, vlivy a inspirace se zvolna mísily a tak nedošlo k nějakému výraznému rozvoru nůžek mezi debutním ep a současným Hail Mary. Pokud už se někde ledy pohnuly, tak jen velmi decentně a ve stínu. Pro hlubší srovnání ovšem necítím mandát, na to mi kapela pod kůži zalezla jen mělce.
Co udeří do uší a co nejde odbýt jedním slovem, je zpěv. Tady se udělal kus práce a personální rošambo se obhájilo. Výkon Courtney La Plante mi přijde výrazně dospělejší a vyzrálejší než vřískot Krysty Cameron, která působila dojmem pubertální rebelky poflakující se s partičkou kluků s touhou dělat mizernej randál. Courtney v sobě spojuje nepominutelnou sílu rebelie s vyostřenou agresí, ze které je možná paradoxně cítit určitá vyspělost a rozum. I tak jde o naprosto šílený projev. Courtney se mění v naprosté zvíře, bez rozpaků klesá na úroveň nemyslící fauny a dává průchod touze neukojeného hladu. Je jako rašple, bez zaváhání dře se stále stejnou intenzitou až nemůžu jinak než běžet do dílny ozkoušet ostrost svých pilníků. V těch nejsurovějších momentech se zjevuje vyšinutá holčička s hrací skříňkou, šilhající po zkaženém lízátku. Když na několika místech opráší svůj civilní hlas „dámy z kanceláře“ (Green Eyes, Doomed To Fail pt. 1, Your God Is Too Small), je to celkem příjemná změna.
Skladby jsou vedeny duchem zdánlivého chaosu, do jehož řádu je potřeba se prodrat i za cenu nějakých obětí. Všeobjímající mlátičce dominují nepřirozeně znějící kytary zapojené do nekompromisní sterility šlechtících krabiček, které do éteru nepustí jediný přirozený zvuk. Kvílení, škrčení, industriální hlomoz, to jsou atributy míchající se se skromnou složkou tradičně chápaných riffů. Podladěná kytarová linka posluchače provází přízemními vrstvami skladeb, na kterých jako ohnivé erupce tančí ustřelené fantazie kytarových efektů. Ani to nejde nazvat sóly, jsou to takové pokroucené šperky extravagance, které rozšiřují bohatou nabídku vjemů. Pod hladinou tepe rozmarný rytmus měnící se stejně jako nálada za mikrofony, rychle graduje z pomalých, rázných úderů k rachotu sypaného štěrku nebo se potácí v mezerách chybějících not. Zkrátka metalcore ve výborné kondici, do kterého se mísí stopy grindu (Killed To Death) a skromný čas se najde i pro jednu pohodovou brnkačku.
Asi je jasné, že v případě Hail Mary se nedá mluvit o nějakých melodiích, které by posluchače ohleduplně vedly k vyvrcholení. Výjimkou je skladba Doomed To Fail pt. 2, která je fakt moc hezká, ale v kontextu alba úplně mimo. Poslech celého alba na posezení tak dá celkem zabrat. Neustálé nápory agrese dělené nicotnými stopami ticha, nervní kvílení a brutální řev se po čase slívá v těžko popsatelnou masu kraválu. Lepší je se nabudit několika kousky a poslech si rozdělit na delší časový horizont. Alespoň já to musím dávat na etapy, jinak bych se zbláznil.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Artery Recordings
Vydáno:Červen 2015
Žánr:metalcore
Courtney LaPlante – zpěv
Steven Bradley – kytara, programming
Mike Stringer – kytara, programming
Mike "Rickshaw" Martin – basa
Mikey Montgomery – bicí
1. Gift Of Death
2. Remain Calm
3. Green Eyes
4. Erase It All
5. Curse the Spot
6. Doomed to Fail, Pt. 1
7. Doomed to Fail, Pt. 2
8. Killed to Death
9. Trips
10. Man of Virtue
11. Carbon Copy
12. Wade in the Water
13. We All Float Down Here
14. Your God Is Too Small
Pestifer (Belgie)
Defeat of the Nemesis (EP)
Amnutseba
Emanatism
Morgue Son
Impure Speculum Replete With Eeriness
Naxatras
II
Secrets of the Moon
Seven Bells
Keep Of Kalessin
Epistemology
Kevlar Bikini
Rants, Riffage and Rousing Rhythms
Cities Last Broadcast / Atrium Carceri
Black Corner Den
Benediction
Scriptures
Dan Deagh Wealcan
Two Straight Horizontal Lines And The Organized Chaos In Between: Director's Cut
Entropia
Total
Hanging Garden streamují své live EP Citylight Sessions, které vychází u Agonia Records. Na koncert mrkněte na TOMHLE odkazu.
18.4.2024Ze svého nadcházejícího alba Cutting the Throat of God, které vyjde 14. června na Debemur Morti, zveřejnili Ulcerate nový singl To Flow Through Ashen ...
17.4.2024Z nové společné desky Pačesse a Báry Basikové vzešel videoklip ke skladbě Vlk mezi vrbami, který můžete shlédnout ZDE. Celou desku nazvanou Katechismu...
15.4.2024Netradiční domácí projekt Fuj Kluk zveřejnil nové video ke skladbě Pod drnem - sledujte ZDE.
12.4.2024Pestilence zveřejnili druhý singl ze své připravované best of the best desky Levels of Perception, která vychází 26. dubna u Agonia Records. Skladbu S...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.