|
|
||||||||||
Členové Tithe jsou aktivní v celé řadě dalších projektů, ale většinou se jedná o doom/sludgeové záležitosti nebo v jednom případě grind. V Tithe se naopak setkáváme s neúplně vyrovnaným mixem black/deathu, který pro muzikanty znamená příjemné vytržení z rutiny. Potom už stačí chvilku poslouchat a nemůže být pochyb o tom, že je pro ně jednolité brnění úzké. Výrazně a otevřeně z něj unikají a noří se do vod žánrové variability, která je ovšem pořád plná zlosti a hrozeb. V různých momentech převládá buď jedna nebo druhá strana, proto je složité, ale také zbytečné snažit se kapelu pevně zaškatulkovat. Spojujícím činitelem je intenzita a zanícené masakrování nástrojů, které díky svému charakteru vydávají dost trýznivé zvuky, a to bych viděl jako důležité. Jestli je možné nějak přiblížit deathmetalové kopyto desky, tak víc než devastující hluk nás objímá bezbožné, agresivní a sirnaté pandemonium tahající trumfy technické vyspělosti tvůrců. Na druhou stranu se není třeba obávat přílišné kostrbatosti nebo školometské techniky. Od toho jsou tu jiní a Tithe své ambice nijak nepřehání. Silným argumentem proč si Inverse Rapture dopřát, vidím v hrubě špinavém zvuku, kterým s námi deska komunikuje. Pod jeho hnusem je cítit zápal a až choré zanícení.
Není to úplně typický death a čím víc se albem prokousávám, tím silnější získávám dojem, že tím zásadním je tady black metal, že ten je tím pevným základem přitahujícím dle potřeby další spolupachatele. Smrt je dobrým sluhou, ale rozhodně ne pánem. Chraptivý vokál, to je nekonečný řev doprovázející snahu plodit melodie. Hlas i zvuk mají podobný charakter a škrábou jako struhadlo. Žádná vytříbená kvalitka, ale špinavý a orvaný humus, který posluchače může po nějaké době dráždit. Tithe se jeví jako nekompromisní potlačovatelé atmosféry, proto lovci nálad tady budou jen paběrkovat. Decimujícím faktorem může být i jednotné tempo, které se pořád drží v rychlých otáčkách a sklouzává k rutině. Opakovaně se v něm zrcadlí historické reminiscence vzývající nahrávky až dvacet let staré. Jeden ze silných proudů sálá ve skladbě Parasite, která vypadá jako dávno zklácená mrtvola. Silně práchnivá až blasfemická, a tenhle dojem mám i na dalších místech. Úplně nechápu účel, ale snad je to jakási poklona předchůdcům.
Škoda, že album za celou dobu nepřijde s něčím, co by nabouralo nastavený pacemaker. Skladby jsou si podobné jako vejce vejci a všem vládne stereotyp. Příště by to chtělo popustit uzdu fantazii.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Profound Lore Records
Vydáno:Únor 2023
Žánr:black/death
Kevin Swartz - bicí
Matt Eiseman - kytara, zpěv
Alex Huddleston - basa
1. Anthropogenic Annihilation
2. Inverse Rapture
3. Demon
4. Parasite
5. Killing Tree
6. Luciferian Pathways of the Forked Tongue
7. Pseudologia Fantastica
Miasmes
Répugnance
Battle Path
Ambedo
Zombi
Shape Shift
Pestilence
Exitivm
Clandestine Blaze
New Golgotha Rising
Xoresth
Vortex of Desolation
Lunatic Soul
Through Shaded Woods
Samael
Lux Mundi
Decline of the I
Johannes
Sanctuary
The Year The Sun Died
Swallow The Sun
When a Shadow Is Forced into the Light
Na gramodesce vyšla zatím poslední deska kapely Ramchat pojmenovaná Krveľ, a to v limitovaném počtu sta kusů. Všehny jsou ručně číslované, vylisované ...
29.9.2023Pravě dnes vychází díky Bizarre Leprous Production a Monkey Puss Productions MCD navrátilců Disfigured Corpse s názvem "Sick World MMXXIII".
29.9.2023Norští raraši Aeternus vydají v říjnu následovníka pět let staré Heathen. Novinka ponese název Philosopher a vydá ji Agonia Records 17. října.
28.9.2023Brněnská deathmetalová kapela Vanguard po více jak čtyřech letech vydává novou desku, která se bude jmenovat III: Pyrrhic Sequence a kterou 2. prosinc...
25.9.2023Na PHR vychází ve vinylové reedici album Life And Death (původně 1997) HC-metalové bratislavské kapely Testimony. Slyšte ZDE a kupujte ZDE, bližší inf...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.