|
|
||||||||||
Nakonec jsem se třetím albem Come To Mexico proposlouchal až do fáze porozumění a přijetí, protože – marná sláva – svodům dovádivých francouzských melodií se těžko říká ne, a to i přes počáteční zmatení, které hrozilo novinku pohanit (asi proto, že jsem nedostal přesně to, co jsem chtěl). Pocit nesourodosti a nadbytku motivů, které tříští celek na dílčí obrazy, do jisté míry přetrvává, ale je třeba přiznat hudbě TotorRo úžasnou energii a pocit euforie, která z ní pramení.
U debutu All Glory To John Baltor (2011) šlo radovat se ze suverénní post-rockové masáže stejně dobře jako lomit rukama nad lehce generickým přístupem k věci. Když o tři léta později otevřela kapela stavidla novým proudům, vznikla deska s dotykem nekonečna... Home Alone (2014) byla jako příslovečné hraní z partesu, ve kterém se snoubí lehkost s tahem na branku a "obloukem", který nutí znovu mačkat play. Naproti tomu loňský zásek Come To Mexico jakoby postrádal pevnou základnu v sevřenosti materiálu, který by z novinky činil jasnozřivé dílo hodné mistrů. A tím vůbec nechci zpochybňovat instrumentální ani technickou stránku díla, ta je bezvadná.
Poctivých pětačtyřicet minut je průměrem předchozích nahrávek s jasným příklonem k éře Home Alone. Momenty typické pro debut zaznívají spíše sporadicky, ale jejich duch opanuje nejednu pasáž. Hravost matematiků z Rennes je znát od prvního taktu jedničky Brocolissimo, která je intrem k opravdovému začátku desky, dvojky Yaaaago. Indie, post-rock a matika v jednom balení. Ale i půvabná rocková neotesanost, která cloumá s Boverly Pills, kde jsem při sólové kytaře vzpomněl na prstoklady Noela Gallaghera. Come To Mexico je deska, která má co nabídnout a přesto, že jako celek nepůsobí tak vypointovaně jako její předchůdkyně, stále obsahuje skladby typu Gérard Blast, kde ratio skladatelských a hráčských dovedností nedovolí zlomit nad kapelou hůl.
Kvarteto je vynikající svižnou alternativou k opakující se post-rockové scéně, které se ve svých partech nepřetahuje o pozornost, baví posluchače nečekaným vývojem a má skvělý motor v osobě bubeníka Bertranda Jamese. Když přičteme dobrou čitelnost všech nástrojů a shora uvedenou povznesenost, zdají se být TotorRo o to cennějším jevem, že mají vlastní, snadno rozpoznatelný rukopis a vždy hrají jako jeden muž.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Recreation Center
Vydáno:Říjen 2016
Žánr:math-rock
Xavier Rosé - baskytara
Bertrand James - bicí
Jonathan Siche - kytara
Christophe Le Flohic - kytara
Host:
Clément Lemennicier - trumpeta (11)
1. Brocolissimo
2. Yaaaago
3. Trop Fort Jéjé
4. Saveur Cheveux
5. Beverly Pills
6. Ouad & Khaled
7. Tomate Polisson
8. 100% Repos
9. Clara Mystère
10. Gérard Blast
11. Come To Mexico
Becoming the Archetype
Children of the Great Extinction
Vanessa
Antidotum
Behexen
The Poisonous Path
Lamb Of God
Resolution
Voivod
Target Earth
Temple Desecration
Whirlwinds Of Fathomless Chaos
Abigorum
Exaltatus Mechanism
Fortid
Völuspá Part III: Fall of the Ages
Neuro Bats
Noble Roses in the Midst of Weeds (EP)
Bratrstvo Luny
La Loba Ante Portas
Anathema
Distant Satellites
Sedmý ročník Front Line Festu proběhne 28. března v pražské Modré Vopici a o den později v Brně, v klubu Melodka. Na obou akcích se můžete těšit na po...
1.2.2025Pestilence představují nového kytaristu. Stal se jím Max Blok (Alkaloid, Dark Fortress), který nahradil Rutgera van Noordenburga. Pestilence v současn...
1.2.2025Polský sólo black-metalový projekt Pusta Noc debutuje s koncepčním albem Speculo Magicas (2025), které zhudebňuje legendu šlechtice Twardowského, co z...
1.2.2025Řecká psychedelicky-rocková kapela Naxatras vydá v únoru na Evening Stars Records své nové album pojmenované lakonicky V a při té příležitosti zveřejn...
31.1.2025Finští melancholici Hanging Garden vydají pod Agonia Records 14. března nové EP The Unending. Z něj nyní coby ochutnávku pouští do světa singl se skla...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.