|
|
||||||||||
V posledních dnech mě to stále víc a víc směřuje k rocku v jeho jednodušších a přímočařejších podobách. Důležitá je pro mě esence radosti a uvolněného muzikantství, které často patří k těžko sehnatelným bonusům. Naposledy jsem se náramně poměl ve společnosti belgičanů Triggerfinger.
Koukám na šikézní obal a podle jeho salónní atmosféry trochu tipuju na chlápky ve středním věku, kteří bez křeče a s notnými zkušenostmi v zádech dělají hudbu, ke které nepotřebujete PIN ani žádná jiná hesla. Jak moc je to pravda, musí zhodnotit každý sám, ale přístupnost a stravitelnost tomuto albu upřít nelze a právě ta byla tím prvním, co zatnulo drápek v mojí hlavě. Chybou by však bylo zamněnit onu přístupnost s pouťovou šminkou a laciným pozlátkem.Tomu odporuje na první poslech patrný originální postoj založený na zajímavých melodických postupech a kompozicích (taková Trail Of Love by svou podivnou melodií dokázala probudit i mrtvého, zní všelijak jen ne normálně). Ale v hlavním plánu je zřejmá snaha o to, aby se věc zbytečně nekomplikovala a hned od základů se nezasírala obalem laciné bižuterie. Výsledek je potom pro posluchače hezky srozumitelný a hraje to, jak má.
By Absence Of The Sun dokazuje, že jít přímou stoner rockovou cestou je stále atraktivní způsob, jak povědět vše, co máte na srdci a přitom se bavit. Kapele se i bez tlaku na pilu podařilo stvořit příjemný, hrubý zvuk, který musí každou chvíli bojovat s výrazným vokálem Rubena Blocka. Barva jeho hlasu mi do podobné muziky moc nesedla, spíš bych ho viděl u některé indie kapely typu The Killers (připoměl mi je např. v There Isn´t Time). Postupem času se ale obě složky propojily a já objevil zvláštní kouzlo vyvěrající z jejich spolupráce. Zpěv je rozhodně velmi výrazným znakem kapely, nehledě k tomu, že na něm stojí celá řada zajímavých melodií sršících živelným entuziasmem.
Jinak je přítomno vše, co by člověk čekal od poctivého stoneru. Husté riffy brané pěkně od spodku tvoří s podladěným nářadím základ nerozbitného monolitu. Zvuk hezky vrčí a rezonuje jako lámající se nehty toužící rozedrat betonový korpus. Zahušťuje ho výrazná basa, která s neúnavným zápalem proráží zvukový kabát a slyšitelně bručí. Když se naladíme na stejnou vlnu s kapelou, čeká nás cestování po hmatníku git/bas nahoru dolů jako při rozcvičce. Příjemnou samozřejmostí je časté střídání rytmu, kdy je houpavé tempo každou chvíli rozbito divoce riffující kytarou až k bezvědomí. Nebo nás vyleká chvíle ticha rušená jen odbíjením činelu, než to celé začne nanovo.
I přes to, že kapelu tvoří trio muzikantů, překvapí bohatý a neředěný zvuk. Kdoví, kolik je za tím studiových kouzel, ale výsledek je prudce návykový. Tomu odpovídá množství času strávených poslechem. Na albu je dvanáct fláků plus bonus v podobě coveru This Is The One od Method Mana, což v součtu dělá hezkých třiapadesát minut a po celou dobu nic neztrácí na přitažlivosti. Kromě chytlavého zvuku za to můžou už zmíněná kouzla s melodiemi a pozitivní energie, která z desky vyzařuje. S tímhle albem je to jako s rybama, čas strávený v jejich revíru se ze života neodečítá.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Jirka D. / 2.6.14 7:59odpovědět
Skvělá muzika, naprosto ujetej obal (v dobrým), ale zvuk na draka. Ořezanej jak vrba před Velikonocema...
Label:Island Records
Vydáno:Duben 2014
Žánr:stoner rock
Ruben Block - zpěv, kytara
Paul Van Bruystegem - basa
Mario Goossens - bicí
1. Game
2. Perfect Match
3. By Absence Of The Sun
4. Big Hole
5. Off The Rack
6. Black Panic
7. There Isn't Time
8. And There She Was Lying In Wait
9. Splendor In The Grass
10. Halfway There
11. Trail Of Love
12. Master Of All Fears
End Of Green
The Painstream
Depeche Mode
Delta Machine
SubRosa
For This We Fought The Battle Of Ages
Naglfar
Téras
Depeche Mode
Music for the Masses
Syven
Aikaintaite
Pillorian
Obsidian Arc
God Seed
I Begin
Grave Pleasures
Dreamcrash
Or
Smutný stroje
Ayreon
The Theory of Everything
Finská kapela Vorna, hrající melodický metal na pomezí pagan / black / folk, vydá v dubnu na Lifeforce Records svou čtvrtou řadovku Aamunkoi, z níž si...
25.1.2023Z nadcházejícího alba Apocalypse finských klasiků žánru Rotten Sound byl zveřejněn singl a videoklip v jednom, skladba Suburban Bliss. K dispozici ZDE...
25.1.2023Festival Muziq bude novou hudební akcí na domácí scéně, která si klade za cíl zvýšit povědomí o nových, progresivních a zajímavých projektech, kapelác...
24.1.2023Letošní soupiska již šestého ročníku Husman Festu hlásí hotovo. 15. července se tak v Tachově na jednom pódiu prostřídají Depresy, Pandemia, Scabbard,...
22.1.2023Na 3. března je naplánováno (pouze digitální) vydání best of alba Kekal. Jeho název zní Eternitarian a na ploše 3 hodin čekejme 31 skladeb coby průřez...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.