|
|
||||||||||
Velikonoční svátky mi letos přinesly mimo vajec i milé setkání s legendou a klasiky smrtícího žánru slyšící na zvolání „Vomitory!“. Matadoři podladěných kytar letos vyvrhli již osmou plnotučnou fošnu přímo na řeznický špalek a lidi poperte se. Co to paní chtěla, půl kila krvavýho bifteku? Jak je ctěná libost. Zde je Opus Mortis VIII.
Jejich předešlou diskografii neznám, ale tahle deska si získala mé sympatie. Hned od počátku bylo nad slunce jasné, odkud se vlny vlní. Charakter drnčivých kytar a hutná basa odkazuje na přímou linku do Švédska. Mívám období, kdy mě zcela pohltí spíš americká forma deathu v té klasické podobě, jak známe od Kanibalů nebo třeba Immolation. Pak jsou ovšem životní etapy, kdy ten bohapustý maglajz nemůžu vystát a obrátím tvář právě směrem ke Skandinávii. Zdejší tvorba mi připadá propracovanější, kapely si více hrají s rytmem, napasují do toho přiměřeně melodií a zní to božsky jako z chlívku.
Již od úvodních riffů můžu tuhle desku směle zařadit do ohmatané škatulky, kde bude obývat prostor jedna plus nula spolu s Dismember. Znějí jako jiní, znějí tak jak chtějí. Drží se své naučné stezky a nehledí, kde je co nového a trendy. To je sympatické a fandové to jistě ocení. Jakoby znuděné kytary bručí jako krávy, brutalizující basa tvrdí muziku, jak se říká, ale mnohdy už není co tvrdit. Bicí jest kulometem chrlícím tu dávku, tam kulku po kulce. Dobré. Ani k blití nemám výtek, to hrdlo je klasická žumpa, u které si uvědomělí budou vrnět blahem. V několika skladbách se mihne jako vosa kytarová linka, která hutnou strojírnu oživý a vytvoří jasné poznávací znamení, jakési stigma. Přiznám se, že u deathových kapel mám hodně často problém rozlišit jednotlivé songy, natož je zařadit na správné album. Tyhle věci spíš volím jako milé pozadí k různým domácím činnostem nebo čtení časáků. I na toaletě se u toho dobře sedí. Na Opus Mortis VIII bych jich pár jasně identifikoval.
Hodně se mi líbí obálka. Motiv vojáků na bojišti, jak hrají na klasické nástroje, hotový kvartet, to je paráda. Působí to stísněně a když jsem se potom mrknul z okna na kvetoucí šeříky, úleva byla značná. Na posledních třech deskách dosahovaly obálky celkově značných kvalit. Kompozice, nápad a zpracování, to vše je odlišuje od ostatních a fádních jatek.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Metal Blade Records
Vydáno:Únor 2011
Žánr:death
Erik Rundqvist - Vocals, Bass
Tobias Gustafsson - Drums
Peter Östlund - Guitars
Urban Gustafsson - Guitars
1. Regorge in the Morgue
2. Bloodstained
3. They Will Burn
4. The Dead Awaken
5. Hate in a Time of War
6. Torturous Ingenious
7. Forever Damned
8. Shrouded in Darkness
9. Combat Psychosis
10. Requiem for the Fallen
Neurosis
Honor Found in Decay
Therion
Leviathan
projet.hertz
Phonoscript
Insect Ark
The Vanishing
Adoperta Tenebris
Oblivion: The Forthcoming Ends
Hum
Inlet
FDK
Borderline
Treha Sektori / Sádon
Symphony Of Dying
Ancient
Back To The Land Of The Dead
Summoning
With Doom We Come
Victory Over The Sun
Dance You Monster to My Soft Song!
Na PHR vychází ve vinylové reedici album Life And Death (původně 1997) HC-metalové bratislavské kapely Testimony. Slyšte ZDE a kupujte ZDE, bližší inf...
20.9.2023Řecká metalová kapela On Thorns I Lay vydá 13. října na Season of Mist novou řadovku, která se bude jmenovat stejně jako kapela a z níž byl aktuálně z...
18.9.2023Kapela Insania představila videoklip ke skladbě Jedeme peklo, kterou znáte z alba GRRRotesky (psali jsme ZDE). Klip pochází z dílny CyberOlase a dle k...
18.9.2023Na rakouském vydavatelství Mai Lei Bel vyjde 22. září debutní deska rockové kapely Craggy Collyde, která funguje od roku 2018 nejdříve jako duo, nyní ...
17.9.2023Rebaelliun pustili do světa kytarové video se skladbou All Hail The Regicide připravovaného alba Under The Sign Of Rebellion, které vyjde 22. září u A...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.