|
|
||||||||||
Velikonoční svátky mi letos přinesly mimo vajec i milé setkání s legendou a klasiky smrtícího žánru slyšící na zvolání „Vomitory!“. Matadoři podladěných kytar letos vyvrhli již osmou plnotučnou fošnu přímo na řeznický špalek a lidi poperte se. Co to paní chtěla, půl kila krvavýho bifteku? Jak je ctěná libost. Zde je Opus Mortis VIII.
Jejich předešlou diskografii neznám, ale tahle deska si získala mé sympatie. Hned od počátku bylo nad slunce jasné, odkud se vlny vlní. Charakter drnčivých kytar a hutná basa odkazuje na přímou linku do Švédska. Mívám období, kdy mě zcela pohltí spíš americká forma deathu v té klasické podobě, jak známe od Kanibalů nebo třeba Immolation. Pak jsou ovšem životní etapy, kdy ten bohapustý maglajz nemůžu vystát a obrátím tvář právě směrem ke Skandinávii. Zdejší tvorba mi připadá propracovanější, kapely si více hrají s rytmem, napasují do toho přiměřeně melodií a zní to božsky jako z chlívku.
Již od úvodních riffů můžu tuhle desku směle zařadit do ohmatané škatulky, kde bude obývat prostor jedna plus nula spolu s Dismember. Znějí jako jiní, znějí tak jak chtějí. Drží se své naučné stezky a nehledí, kde je co nového a trendy. To je sympatické a fandové to jistě ocení. Jakoby znuděné kytary bručí jako krávy, brutalizující basa tvrdí muziku, jak se říká, ale mnohdy už není co tvrdit. Bicí jest kulometem chrlícím tu dávku, tam kulku po kulce. Dobré. Ani k blití nemám výtek, to hrdlo je klasická žumpa, u které si uvědomělí budou vrnět blahem. V několika skladbách se mihne jako vosa kytarová linka, která hutnou strojírnu oživý a vytvoří jasné poznávací znamení, jakési stigma. Přiznám se, že u deathových kapel mám hodně často problém rozlišit jednotlivé songy, natož je zařadit na správné album. Tyhle věci spíš volím jako milé pozadí k různým domácím činnostem nebo čtení časáků. I na toaletě se u toho dobře sedí. Na Opus Mortis VIII bych jich pár jasně identifikoval.
Hodně se mi líbí obálka. Motiv vojáků na bojišti, jak hrají na klasické nástroje, hotový kvartet, to je paráda. Působí to stísněně a když jsem se potom mrknul z okna na kvetoucí šeříky, úleva byla značná. Na posledních třech deskách dosahovaly obálky celkově značných kvalit. Kompozice, nápad a zpracování, to vše je odlišuje od ostatních a fádních jatek.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Metal Blade Records
Vydáno:Únor 2011
Žánr:death
Erik Rundqvist - Vocals, Bass
Tobias Gustafsson - Drums
Peter Östlund - Guitars
Urban Gustafsson - Guitars
1. Regorge in the Morgue
2. Bloodstained
3. They Will Burn
4. The Dead Awaken
5. Hate in a Time of War
6. Torturous Ingenious
7. Forever Damned
8. Shrouded in Darkness
9. Combat Psychosis
10. Requiem for the Fallen
Null + Void
Cryosleep
Coriky
Coriky
Mazikeen
The Solace Of Death
The Scalar Process
Coagulative Matter
Star One
Victims Of The Modern Age
Marilyn Manson
Holy Wood (In the Shadow of the Valley of Death)
Altars Ablaze
Life Desecration
Steve Hackett
Wolflight
Belphegor
Blood Magic Necromance
Thränenkind
The Elk
Dream Theater
Dream Theater
Po vynucené koncertní přestávce a doplnění sestavy o rytmickou sekci se na pódia vrací domácí kapela Nocturnal Pestilence, konkrétně na pódium klubu K...
28.3.2023Vydatný tříhodinový rozhovor s Jirkou "Desed" Sedláčkem z Dark Gamballe a Trny & Žiletky v podcastu Noir Talk sledujte ZDE.
28.3.2023V temnou kryptu jako ze starého RPG se na Zelený čtvrtek promění dejvická Klubovna, aby nabídla útočiště fanouškům dungeon synthu, středověku a black ...
27.3.2023Plzeňští Radosta chystají nové album Dvanáctisměna a první singl Operní mistr Bílek už je venku. Video ke skladbě se záběry ze studia sledujte ZDE.
24.3.2023Goregrindová kapela Sick Sinus Syndrome vydává na značce Obscene Productions své druhé album nazvané Sick Sinus Syndrome. K dispozici bude na CD a MC ...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.