|
|
||||||||||
Lahůdka pro bastlíře a všechny elektrotechniky prostě musí být skupina Ytivarg, která se už minulým albem Wardenclyffe vrhla na dráhu grind/metalu stavějícím právě na tomto výrazivu. V nedávné reportáži jsem vymyslel pojem tranzist-core, co byl termín označující jejich spletitý elektrotechnický grind metal s riffovacím blackovým rotorem. Protože kapelu postihla personální obměna a tak nějak o nich nebylo studiově dlouho slyšet, rozhodli se na sebe opět upozornit skrze EP The Forgotten Past.
Materiál by se dal stejným způsobem označit i jako singl, neboť vedle titulní skladby nahrávka nabízí ještě dva songy, které jsou však coververzemi. Nicméně i tak jde o dosti záživný počin. Všemu totiž kraluje skladba The Forgotten Past, která svou údernou strukturou ovládá prostor od prvních vteřin. Jemný industriální nádech písně dává vzpomenout na opus City od Strapping Young Lad a právě tímhle směrem tak nějak tuším další vývoj kapely. Samozřejmě vše s notnou příměsí vysokého napětí. Elektřina tu proudí každým milimetrem, což už je znatelné i skrze foto kapely, kdy jednotliví členové mají trička s jednoduchými nápisy L1, L2, L3 a PEN, což jsou schématické zkratky zapojení el. obvodů.
Coververze jsou dvě, ale prakticky jde o věci tři. Druhý song s názvem Re-Bender / Zoodiac je totiž přepracovaná dvojice úvodních songů alba Chemical Holocaust od Ahumado Granujo. To je mimochodem stále svěží a velice skvělá deska, byť už občanku dostala v loňském roce. Tekkno grind, který kapela kdysi tvořila, je v rukou elektrikářů skvěle nabuzen a je z něj vytažena ta podstatná energie. Generátor jede naplno. Druhý cover, třetí a poslední song nahrávky, je Radio Hit, jehož originál mají na svědomí Anal Cunt, kteří jej představili na desce Everyone Should Be Killed v roce 1994. Ano, byla to jejich první velká deska. Síla skladby má pořád dostatečně silný účinek a funguje skvěle.
A tím jsme na konci. Jistič shozen, elektronka chladne. V přítmí vizionářství poloboha Tesly se chystá další dějství, které lze s chutí vyčkávat. Ytivarg jsou úžasným úkazem naší scény. Vše mají báječně promyšlené, ať už se bavíme o tématice, či o samotné stavbě písní. The Forgotten Past je povzbuzujícím impulsem a milým osvěžením. Jistě by šlo plakat nad délkou, ale berte to jako takový zkrat. Blesk, který udeřil, rozzářil oči příznivcům a nakopnul jejich receptory. Pojistky by z toho nikomu praskat neměly, vše je dokonale chráněno. Očekávejme vrnění příští proudové sondy.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Bizarre Leprous Production
Vydáno:Červen 2020
Žánr:grindcore / death / black
Micula Parva - zpěv
F.C. - kytara
Zdeněk - basa
Ondra - bicí
1. The Forgotten Past
2. Re-Bender / Zoodiac
3. Radio Hit
Ytivarg
Wardenclyffe
Metal Madness 2020
29.8.20, Sušice, ostrov Santos
Enter The Eternal Fire 5
19.7. - 20.7.19, Volyně, areál koupaliště
Diabolical Masquerade
Death´s Design
Cradle Of Filth
Hammer Of The Witches
Halcyon Way
Bloody But Unbowed
Arbitrator
Indoctrination of Sacrilege
Mare
Ebony Tower
Lacrimas Profundere
The Grandiose Nowhere
XIII. Století
Werewolf
Fiasko
Mizantropolia (EP)
V Praze v Modré Vopici se 15. února koná akce Imbolc Fest II za účasti kapel Wyrm, Katarze, Skeromlat a Bjes. Info a facebook událost ZDE.
11.1.2025Progresivně techničtí deathers Sadist vydají 7. března pod značkou Agonia Records své nové album nazvané Something To Pierce. Už nyní si můžete pustit...
10.1.2025Na značce MetalGate vyjde kniha Daniela Lakea nazvaná USBM: Revoluce identity v americkém black metalu, která v deseti kapitolách a na prostoru více j...
10.1.202535 let od vydání kazetového dema Není se kam skrýt kapely V.A.R. se na značce Pařát dočká tato nahrávka CD reedice ve formátu digipaku. Obsahem bude r...
9.1.20257. února vyjde nová deska Amidst the Runs citlivých duší SAOR a aktuálně na ni láká zveřejněný videoklip ke skladbě The Sylvan Embrace s hostující Ell...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.