|
|
||||||||||
První motivací objevit se v pátek v Metru byla samozřejmě aktuální a zatím stále velmi mladá deska Flash The Readies, o které jsem psal, kterou jsem zkoušel ze všech stran a které jsem na chuť přicházel pomalu; určitě pomaleji než albu předchozímu. Navíc mi jedno vystoupení uniklo (společně s Heiden v prosinci, možná jste někdo byl) a udělat stejnou chybu podruhé jsem už nechtěl.
Řečeno stručně, naživo jsem s novými skladbami měl úplně stejnou nesnáz jako s jejich poslechem z kompaktu. Současná poloha FTR jde příliš do sebe, uzavírá se ve vlastním světě, introvertně a nepřístupně. Možná je to jen můj dojem, ale některým pasážím jakoby chyběl život, noří se kamsi do neznáma, cizím vstup neusnadňují a posluchači pak zůstává jen zmatený pocit, jestli je chyba v něm nebo v muzice. Možná někde uprostřed, těžko soudit. Pravdou je, že následné erupce post rockových kytarovek jsou o to silnější, výraznější a ve všech ohledech strhující, ale cesta k nim se mi zdá příliš dlouhá a nevýrazná. Kontrast se starší tvorbou je zřejmý, s muzikou z výborného alba „In Belvedere“ jsem doma, maximálně spokojen a nakloněn k superlativům, u současné tvorby lehce váhám. Každopádně Flash The Readies jsou na české kytarové scéně úkaz, novu cestu respektuju, sleduju a nadále držím palec.
Tvorbu Animé naposlouchanou moc nemám a zařadit novou desku „Dead Trams“ do kontextu jejich diskografie si netroufám. Jejich muziku mám sice v úctě, ale její směřování do růžového spektra mi nikdy dvakrát nesedlo a vlastně stejný problém jsem měl i s jejich koncertem (ostatně minule po boku Illegal Illusion tomu bylo stejně tak). Animé hráli líbivě, místy to sladili příliš i na mou ženu, ale takový je stav věcí a je třeba je brát či nechat být. Z nové desky se hrálo logicky hojně, hned po křtu zazněla bezva věc „Nothing Wrong“, došlo na „Human Torch“, která mi především díky posazení vokálu připomíná Brandona Boyda a jeho Incubus, nebo na „Train“, která se mi z nového alba líbí asi nejvíc. Samozřejmě jde o rytmiku a hlavně basovou linku, sice běžnou pro folkaře nebo country kapely (nejednoho určitě napadne tvorba Nylon Jail), ale tahle skladba díky ní dostává výborný náboj.
Hrálo se celkem dlouho, čas jsem sice nesledoval, ale vedle hojného zastoupení nových věcí zbyl prostor i k návratům do historie. Část koncertu jsme prokecali s všudypřítomným Medvědem, což bylo setkání sice překvapivé, ale v kontextu věcí vezdejších docela přirozené. Brno je malé, jeho scéna rovněž a všichni se znají se všema. Kolem desáté (nebo tak nějak) byl zatrouben konec, na pořadu večera byla diskotéka a klub se začal plnit.
Animé
Dead Trams
Flash the Readies
Kayos
Flash the Readies
In Belvedere
Flash the Readies
Trvalo velmi dlouho, než jsme dospěli do současné podoby
Animé
Nová deska jako dobré znamení
Flash The Readies
Zpěv jsme zkoušeli přidat, ale absolutně to nefungovalo...
Kwoon + Flash the Readies
22.10.13, Olomouc, Jazz Tibet Club
Illegal Illusion + Animé
1.3.13, Brno, Metro music bar
Funeral Nation Tour 2009
9.1.09, Brno, Favál
20th Tattoo Convention Prague
19.5.18, Praha - Průmyslový palác
Tormented Souls vol. 1
26.4.13, Praha - Hoodoo
Na labelu Black Barn Music vyšla 24. června nová deska domácí metalové kapely Inner Fear, která se na ploše 70 minut zabývá víc jak sto let nevyřešený...
29.6.2022Ani letos nebudou chybět festivalová trika s unikátním ETEF designem, navíc přidáváme do nabídky trika s dlouhým rukávem a mikiny.
28.6.2022Kapela Psychonaut, toho času upsaná u labelu Pelagic Records, vypustila do světa balónek v podobě prvního singlu k chystanému albu Violate Consensus R...
28.6.2022Na vydavatelství Pařát Productions vyjde v říjnu 2022 reedice prvního alba kapely V.A.R., které poprvé vyšlo před třiceti lety v roce 1992. Jde o nahr...
28.6.2022Ještě stále čerstvý květnový singl Rigor Mortis od Meeting with Hans (post-rock/hardcore) v režii studia Silent Observer k poslechu ZDE.
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.