|
|
||||||||||
Největším lákadlem večera pro mě byli jednoznačně Sugartown Cabaret z Francie, kteří se u nás v republice nepředstavili poprvé, ale tenkrát jsme se vzájemně minuli. Jejich set byl celkem logicky zařazen až na konec celého večera jako vyvrcholení všeho a snad neporuším moc pravidel slušného reportu, když právě tímto vystoupením začnu. Pokud jste se s hudbou této mladé pětice ještě nesetkali a rádi byste si vytvořili nějaký obrázek o tom, co vlastně kapela hraje, mám pro vás dvě cesty: jednak můžete zavítat na jejich stránky a stáhnout / poslechnout nějakou muziku a potom si jejich tvorbu dovolím připodobnit k legendám At The Drive-In, k nimž má jejich hudba asi nejblíže – tedy post HC svižného střihu, v podání Sugartown Cabaret navíc obohacený o pozvolnější, instrumentálnější pasáže, kterými jsou prokládány některé skladby, zcela výjimečně si zabírají celou píseň zcela pro sebe. Všechno toto se na Flédě také odehrálo, vybíráno bylo z novějších i starších věcí, vše podtrženo naprosto sympatickým a pohodovým vystupováním celé kapely, energickým výkonem a následným velmi vstřícným vztahem k fanouškům, kterých se přece jenom pár sešlo. Po koncertě (a vlastně i před ním a během celého večera vůbec) nebyl problém pokecat s kýmkoliv z kapely, za peníz poplatný nezávislé scéně si koupit nějaký souvenir ve vzorně připraveném merch-koutku (což platí o všech kapelách, které se toho večera představily) nebo si nechat podepsat vinyl, jejichž výběr byl dosti velký... Poslední poznámku si dovolím jednu a to, že „merci beaucoup“ zní rozhodně lépe než „thank you“.
Druhou kapelou večera – tady pořadí dodržím – byli čeští Five Seconds To Leave, na které jsem se taky těšil, jejichž tvorbu (vlastně jednu desku) mám celkem naštudovanou a se nimiž tu na Innocence nedávno kolega Victimer dělal rozhovor. Pokud měli Francouzi v přední řadě energického vokalistu, jejich kolegové z Jindřichova Hradce v nástrojovém složení kytara – baskytara – bicí se museli prosadit pouze svým instrumentálním vyjádřením, které si snad právě k posílení účinku na publikum a atmosféry koncertu celkově podpořili tematicky různorodou videoprojekcí. K přihlížejícím občas prohodil pár slov kytarista Vašek, jinak ale za kluky mluvily jejich nástroje, které ve velké, ale prostorově redukované scéně Flédy kouzlily útulnou atmosféru plnou niterně-hřmotných myšlenek a prožitků; to souzení kapela / posluchači bylo cítit, líbí se mi takové akce. Popravdě jsem ani nečekal nic jiného (rozuměj méně), pověst kapely vystoupení předešla - v internetové šeptandě se zprávy šíří rychle. Vrchol zmíněné jediné desky je pro mě bezesporu „Seventh Wave (Here Comes The Flood)“, tuhle skladbu s ženským vokálem v úvodu mám prostě rád (doprovodné souvislosti nechávám pro tentokrát stranou) a tak jediný šrám jinak vyvedeného vystoupení byl dán právě tímto vokálním partem, který nahraný a mizerně reprodukovaný zněl naživo prostě blbě. Hostující zpěvačka (ať už jakákoli ... třeba z Nod.Nod?) by byla určitě zajímavější.
Celý večer zahájila formace Unna z Přerova a pro mě to byl jediný krok do neznáma, protože kromě názvu jsem zatím nezachytil ničehož nic, bandzoun neposlouchám a tam uvedená informace big-beat mi nic moc neřekla. Prostě překvapení ... a ve skrze příjemné. Prezentace do kontextu večera zapadala dobře, hrála se spíš více než méně instrumentální muzika s občasným hrdelním projevem kytaristy, na kterém by toho šlo hodně zlepšovat, ale vokální party v produkci Unna nehrají tak výraznou roli (aspoň jsem při prvním kontaktu nabyl toho dojmu). Originálního jsem toho na vytyčené ose noise-post-rock-metal-HC moc nenašel a tak se snad nikdo neurazí, když pro přiblížení Unna-music uvedu jména jako Neurosis nebo možná Pelican, prostě tam někde bych hledal inspiraci. Ať tak či onak, vystoupení proběhlo ke spokojenosti, jen snad komunikace s publikem by mohla být nějaká, protože jediná věta pronesená na závěr „Tak a to je všechno“ mi přišla trochu málo. No možná přeháním, ale v té chvíli jsem měl dojem, že mi jinak slibně provedené vystoupení zmizelo někam do ztracena.
Nelze se rovněž nezmínit o slušném zvuku, i když úroveň hlasitosti mohla být o píď níž (ale já vím, no...) a velmi decentním osvětlení, v podstatě statickém, ale k večeru pasovalo a atmosféru doplnilo na výbornou. Prostě a jednoduše – kdo nepřišel (třeba proto, že musel poslechnout manželku a hrát hodného tátu / manžela od rodiny, že pane ....), přišel o povedenou akci a má pro příště co dohánět.
Five Seconds To Leave
Nina Who Wasn't
Five Seconds To Leave
split
Five Seconds To Leave
Největší nuda je ustrnout v nějaký šabloně
Unna
Po menší stagnaci jsme na cestě hrát a dělat věci líp jak doposud
Magick Musick 2017
17.6.17, Čermná u Sušice, Bouda
Žižkovská noc 2016
17.3. - 19.3.16, Praha, Žižkov //Žižkostel, Storm, Bohužel bar, Café Vítkov, U Járy
Dead End Festival 5
29.11.13, České Budějovice, KD Gerbera
Three Altars Burning
11.2.19, Praha, Modrá Vopice
Magick Musick 2016
17.6. - 18.6.16, Čermná u Sušice, Bouda
Ancient Ascent
19.2.18, Praha, Modrá Vopice
Brutal Assault 23 (1/2)
8.8. - 11.8.18, Pevnost Josefov
Kapela YBCA zveřejnila videoklip ke skladbě Švédi, kterou najdete na jejich letošním albu Brno Robstars - ke shlédnutí ZDE. Naši recenzi zmíněné desky...
5.10.2024Slovenská blackmetalová kapela Obšar vydala své nové album nazvané Propastnyk. Slyšte na bandcampu.
5.10.2024Uctívání blackers Azarath vydávají remasterovanou verzi ikonického třetího alba Diabolic Impious Evil na CD/LP/MC/DIGITAL u Agonia Records. Digitální ...
1.10.2024Na labelu Papagájův hlasatel právě vychází nové album Malignant Tumour nazvané Maximum Rock'n'roll. V nabídce je kompletní portfolio nosičů - CD / LP ...
30.9.2024Brněnský klub Sibiř se chystá na hutnou nálož zkázy. Mezinárodní doom metalové sympozium kapel Chorosia, Grimms Eye a Depths Above se uskuteční už ten...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.