|
|
||||||||||
Největším lákadlem večera pro mě byli jednoznačně Sugartown Cabaret z Francie, kteří se u nás v republice nepředstavili poprvé, ale tenkrát jsme se vzájemně minuli. Jejich set byl celkem logicky zařazen až na konec celého večera jako vyvrcholení všeho a snad neporuším moc pravidel slušného reportu, když právě tímto vystoupením začnu. Pokud jste se s hudbou této mladé pětice ještě nesetkali a rádi byste si vytvořili nějaký obrázek o tom, co vlastně kapela hraje, mám pro vás dvě cesty: jednak můžete zavítat na jejich stránky a stáhnout / poslechnout nějakou muziku a potom si jejich tvorbu dovolím připodobnit k legendám At The Drive-In, k nimž má jejich hudba asi nejblíže – tedy post HC svižného střihu, v podání Sugartown Cabaret navíc obohacený o pozvolnější, instrumentálnější pasáže, kterými jsou prokládány některé skladby, zcela výjimečně si zabírají celou píseň zcela pro sebe. Všechno toto se na Flédě také odehrálo, vybíráno bylo z novějších i starších věcí, vše podtrženo naprosto sympatickým a pohodovým vystupováním celé kapely, energickým výkonem a následným velmi vstřícným vztahem k fanouškům, kterých se přece jenom pár sešlo. Po koncertě (a vlastně i před ním a během celého večera vůbec) nebyl problém pokecat s kýmkoliv z kapely, za peníz poplatný nezávislé scéně si koupit nějaký souvenir ve vzorně připraveném merch-koutku (což platí o všech kapelách, které se toho večera představily) nebo si nechat podepsat vinyl, jejichž výběr byl dosti velký... Poslední poznámku si dovolím jednu a to, že „merci beaucoup“ zní rozhodně lépe než „thank you“.
Druhou kapelou večera – tady pořadí dodržím – byli čeští Five Seconds To Leave, na které jsem se taky těšil, jejichž tvorbu (vlastně jednu desku) mám celkem naštudovanou a se nimiž tu na Innocence nedávno kolega Victimer dělal rozhovor. Pokud měli Francouzi v přední řadě energického vokalistu, jejich kolegové z Jindřichova Hradce v nástrojovém složení kytara – baskytara – bicí se museli prosadit pouze svým instrumentálním vyjádřením, které si snad právě k posílení účinku na publikum a atmosféry koncertu celkově podpořili tematicky různorodou videoprojekcí. K přihlížejícím občas prohodil pár slov kytarista Vašek, jinak ale za kluky mluvily jejich nástroje, které ve velké, ale prostorově redukované scéně Flédy kouzlily útulnou atmosféru plnou niterně-hřmotných myšlenek a prožitků; to souzení kapela / posluchači bylo cítit, líbí se mi takové akce. Popravdě jsem ani nečekal nic jiného (rozuměj méně), pověst kapely vystoupení předešla - v internetové šeptandě se zprávy šíří rychle. Vrchol zmíněné jediné desky je pro mě bezesporu „Seventh Wave (Here Comes The Flood)“, tuhle skladbu s ženským vokálem v úvodu mám prostě rád (doprovodné souvislosti nechávám pro tentokrát stranou) a tak jediný šrám jinak vyvedeného vystoupení byl dán právě tímto vokálním partem, který nahraný a mizerně reprodukovaný zněl naživo prostě blbě. Hostující zpěvačka (ať už jakákoli ... třeba z Nod.Nod?) by byla určitě zajímavější.
Celý večer zahájila formace Unna z Přerova a pro mě to byl jediný krok do neznáma, protože kromě názvu jsem zatím nezachytil ničehož nic, bandzoun neposlouchám a tam uvedená informace big-beat mi nic moc neřekla. Prostě překvapení ... a ve skrze příjemné. Prezentace do kontextu večera zapadala dobře, hrála se spíš více než méně instrumentální muzika s občasným hrdelním projevem kytaristy, na kterém by toho šlo hodně zlepšovat, ale vokální party v produkci Unna nehrají tak výraznou roli (aspoň jsem při prvním kontaktu nabyl toho dojmu). Originálního jsem toho na vytyčené ose noise-post-rock-metal-HC moc nenašel a tak se snad nikdo neurazí, když pro přiblížení Unna-music uvedu jména jako Neurosis nebo možná Pelican, prostě tam někde bych hledal inspiraci. Ať tak či onak, vystoupení proběhlo ke spokojenosti, jen snad komunikace s publikem by mohla být nějaká, protože jediná věta pronesená na závěr „Tak a to je všechno“ mi přišla trochu málo. No možná přeháním, ale v té chvíli jsem měl dojem, že mi jinak slibně provedené vystoupení zmizelo někam do ztracena.
Nelze se rovněž nezmínit o slušném zvuku, i když úroveň hlasitosti mohla být o píď níž (ale já vím, no...) a velmi decentním osvětlení, v podstatě statickém, ale k večeru pasovalo a atmosféru doplnilo na výbornou. Prostě a jednoduše – kdo nepřišel (třeba proto, že musel poslechnout manželku a hrát hodného tátu / manžela od rodiny, že pane ....), přišel o povedenou akci a má pro příště co dohánět.
Five Seconds To Leave
Největší nuda je ustrnout v nějaký šabloně
Žižkovská noc 2016
17.3. - 19.3.16, Praha, Žižkov //Žižkostel, Storm, Bohužel bar, Café Vítkov, U Járy
Czech Death Fest 2013
14.6. - 15.6.13, Kemp Brodský, Červený Kostelec
Untamed & Unchained Tour 2014
8.3.14, Praha, Nová Chmelnice
Obscene Extreme 2017 - čtvrtek
6.7.17, Trutnov - Bojiště
Paradise Lost/Pallbearer/Sinistro
10.10.17, Brno, Fléda
Na Papagájově hlasateli právě debutuje svou dlouhohrající deskou punková kapela Fabrika, která byla aktivní v letech 1988 až 1995 a vyskytla se napřík...
24.1.2021Italská death/blacková avantgarda hlásí hotovo. 12. února vyjde její druhé album nazvané Imperative Imperceptible Impulse. Tentokrát pod vlajkou Avant...
23.1.2021U tuzemského vydavatele Lavadome Productions se upsala mezinárodní blackened metalová horda Cambion. Výsledkem bude dlouhohrající debut Conflagrate th...
21.1.2021V 98. čísle magazínu Pařát vyjde coby CD příloha deska severomoravské doommetalové kapely Chlad pojmenovaná jako MMXX - MMXVIII, která bude zahrnovat ...
19.1.2021Triode je abstraktně elektronický projekt, za kterým stojí Peter Ryby, jedna polovina Disharmony. Od pondělka má venku EP Into the Deep, které je k po...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.