|
|
||||||||||

Blízkost obou kapel není patrná na první pohled, na povrchu se jejich hudební směřování ubírá svými osobitými cestami a pokud budeme hledat vzájemné paralely, musíme jít do hloubky, ptát se na motivy, inspirace, smysl jejich sdělení, který může každý cítit mírně odlišně, přesto bychom se měli blížit ke stejnému jádru. Hudba Esazlesa i FStL je odrazem dnešního světa, odrazem silně procítěným, prožitým, upřímným a emočně hlubokým. Obě kapely se inspirují v každodenním bytí, ve svém pohledu na aktuální dění, jenž – každá svým způsobem – proměňují do své tvorby a předkládají těm, kteří se nebojí hledat svébytnou muziku.
Stranu se záznamem čtyř skladeb Esazlesa si většinou pouštím jako první a ve světle výše napsaného jde o čistou reakci na dnešní svět a dění v něm; můj pocit. Ať už si poslechneme předchozí tvorbu kapely (10“ EP Vyhlídky a konce – 2010, 7“ SP Chtěl bych vidět svět dětskýma očima – 2011) a nebo se omezíme pouze na dnes recenzovaný materiál, vždy se nám dostane zvláštní kombinace revolty, sklíčenosti a naděje, která zavání HC / emo, inteligencí a intelektuálstvím. Při poslechu si vždy vzpomenu na At The Drive-In, jejich energie jakoby byla přítomna i zde, jen je instrumentálně i vokálně zamyšlenější a vzhledem k užití mateřštiny i jednodušeji čitelná. Jednoduše řečeno, produkce Esazlesa vás nenechá v klidu a ať už bude vaše reakce vypnutí přehrávače, nebo chvíle přemýšlení o tom, kdo jsme a kam kráčíme, poslech této strany desky ve vás něco zanechá a to je v dnešní době vzácný atribut.
Instrumentalisté Five Seconds To Leave na to jdou z opačné strany a namísto ostře kritických slov kreslí vlastní prostory, do nichž proniknout je práce výrazně složitější. Cesta je to více méně shodná s jejich 12“ prvotinou SoundScapeLandTracks (2011). Pokud by snad někdo čekal typickou post rockovou partu, ke kterým jsou kluci občas bůhvíproč řazeni a kterých se v poslední době vyrojilo nemálo, bude zasažen jiným proudem energie a snad i mile překvapen. Nikterak skrývanému neklidu, obsaženému v jejich třech delších kompozicích, napomáhá i záměrně pošramocený zvuk, syrový a ostrý, až to škrábe a drásá, a nejednomu nepřipravenému hi-fistovi může způsobit lehkou depresi. Zvuková (ne)kvalita je pro obě kapely společná, je záměrná a pokud si připomeneme, po jakých cestách tentokrát kráčíme, pochopíme a přijmeme. FStL jsou prostě živoucí a živelní, naživo výborní a ve vinylových drážkách už začínají být taky jako doma.
12“ průhledný vinyl lehčí váhové kategorie je ukryt v jednoduchém obalu, jehož grafické zpracování chválím, stejně jako uvnitř vložený list obsahující všechny potřebné informace a dokonce i download klíč pro ty, kteří by zatoužili si legálně stáhnout mp3 verzi nahrávky a vyrazit s ní na cesty. Snad není třeba dodávat víc, jedno ze splitek, jenž si zaslouží vaši pozornost.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Pure Heart / NAAB / Exitab / Naše desky / Fullmoon
Vydáno:Květen 2012
Žánr:emo screamo / experimental rock
Esazlesa
Bouše - kytara, zpěv
Zdeněk - kytara
Honza - bicí
Ondra - basa
Five Seconds to Leave
Hromy - basa
Víťa - bicí
Vašek - kytara
Esazlesa
1. Nechci se vrátit
2. Zdeňku
3. Průměrný děti historie
4. Nemá smysl nic říkat
Five Seconds to Leave
5. Lifetime ain´t enough to cure this
6. Dogs of war
7. Las voces no son sufficientes

Five Seconds To Leave
Nina Who Wasn't

Five Seconds To Leave
Největší nuda je ustrnout v nějaký šabloně

Ondra a Honza z Esazlesa
Chtěli jsme vydat desku, na které nebudou žádné kompromisy.

Esazlesa
Jsou to písničky

Dead End Festival 5
29.11.13, České Budějovice, KD Gerbera

Lvmen + Nikander + esazlesa
22.9.19, Lucerna Music Bar

Metal & Hardcore night III
10.12.11, Brno, Melodka

Schammasch
The Maldoror Chants: Old Ocean

Karjalan Sissit
...Want You Dead

Monolord
Your Time to Shine

Daylight Dies
Lost to the Living
Brněnská cyber-punková kapela Plague Called Humanity po dlouhých šesti letech přichází s novou muzikou, a to singlem Obey. V podobě videoklipu můžete ...
28.11.2025Domácí elektro-metalová kapela Mean Messiah zveřejnila nový singl Death Is On My Side, ke kterému pod režijním vedením Pavla Monroe Kohouta vznikl i v...
27.11.2025Americké death metalové trio Malefic Throne streamuje svůj debut The Conquering Darkness, který vychází 28. listopadu u Agonia Records. Poslechnout si...
25.11.2025Legendární Pestilence přivítali nového basáka. Stal jsem jim Dario Rudić (Inceptor, Firmament), který nahradil Roela Källera.
24.11.2025Kopřivnická atmo-sludge/post-metalová kapela Archetyp v těchto dnech vydává svou novou desku Bardo, na které najdete šestici koncepčně propojených skl...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.