|
|
||||||||||
Předně přijmi gratulace k vynikající nové desce, která se vám opravdu povedla. Svůj styl jste posunuli zase o kus dál směrem k silnější atmosféře i extrému. Vše je jiné a stejné zároveň. Jakoby se jednalo o pokračování minulého alba…
Ahoj. Děkujeme za slova chvály. Máš pravdu, že s albem Gnosis Kardias jsme se posunuli někam dál a i jinam. Do dalších neprobádaných vod a směrů. Jsme si toho vědomi. Na druhou stranu musím také říct, že nové album je jistým předvídatelným pokračováním desky Omniabsence, kde jen důkladněji rozvíjíme a přetransformováváme vše předešlé. Vše minulé bylo důkladně zhodnoceno či přehodnoceno a je nyní nově užito v jiné mocnější podobě, Gnosis Kardias je jemnější, obraznější, propracovanější, ucelenější na druhou stranu extrémnější, chaotičtější, chladnější, hladovější. Nabízí více možností a výkladů. Tato deska si od Omniabsence žije daleko více svým vlastním životem. Což je jen dobře.
Významnou změnou v kapele byl pohyb v sestavě. Ve vašich řadách už neurčuje rytmus Sarapis, ale Marcel. Přičemž jejich hra je dosti podobná, odlišná pouze v detailech. Pustil se s vámi do komponování nebo jen „odvedl“ svoji práci? V sestavě jsou nyní uvedeni i Morion a Crudelis, kteří s vámi už delší dobu vystupují. Jaká je jejich role v Inferno? Mají oni možnost promlouvat do skladatelského procesu?
Řekl bych, že všichni v kapele mají možnost vstupovat do procesu tvoření v samotném základu i v průběhu jistým způsobem. Na druhou stranu sám vím, že čím více lidí se tohoto procesu účastní, tím více je vše o jistých kompromisech a samotný výsledek už nemusí být tak vyvážený. Je někdy velice složité sestavit jistý ucelený obraz a skladatelskou potřebu všech členů v něco, co nebude působit rozhozeně, nesourodě… Nejde vždy všechny ty vibrace hlubinnou introspekci a individualitu sloučit. Pokud se nyní budeme bavit o tom, že se při komponování snažíš zhudebnit své niterní cesty, zachytit dokonalý překlad své temnoty, stále více zastávám názor, že je lepší nechat tvořit muziku jednoho člověka, protože jedině tak máš jistotu, že všechno to zachycení, ten přepis vizí je nejsvobodnější a nejskutečnější, protože je minimalizován zásah do onoho procesu.
Posléze, když máš vše před sebou, probíráme a zvažujeme jisté postřehy a nápady a posouváme muziku ještě dál k jisté dokonalosti a následovně se zdokonaluje a rozvijí každý nástroj zvláště. Tím myslím, že například do jednoduché kostry bicích se vytvoří přechody, nebo se použije více technická hra a tak podobně. To se děje posléze u každého nástroje. Je třeba ještě zmínit, že než započne samotné komponování, nastíní se nějaká páteř konceptu pro navedení. Nic nevzniká na zkušebně, tam se jen sehráváme.
Další změnou je přechod k jinému labelu. Tím je slovutný World Terror Committee. Což je samozřejmě terno. Stojí za odchodem ze stáje Agonia Records touha jít dál, neohlížet se nebo spíš nespokojenost z vaší strany, související i s posouváním vydání minulého alba?
Řekl bych, že asi obojí. S Agonia rec. jsme měli podepsanou smlouvu na dvě desky, to skončilo a my kontaktovali několik labelů po světě, jestli by neměli zájem o nové album Inferna, protože převládal pocit, že to musíme, když už nic jiného, tak alespoň zkusit. Už delší dobu jsem sledoval směřování Agonia rec. a musím se přiznat, že se mi nelíbilo. Také nedošlo na některé, smlouvou dané závazky, což beru jako velice neseriozní u labelu takového formátu. Label tady je pro kapelu a kapela pro label. Vše musí fungovat na principu poctivosti a cti, Alespoň já tohle uznávám. S námi obeslanými labely se z kladnou odpovědí vrátilo asi 80% a když WTC projevili zájem, věděl jsem, že oni jsou pro Gnosis Kardias tím pravým labelem. Spolupráce je velice profesionální, komunikace na výbornou. Vše se dá řešit, prostě lidé na správném místě, kteří více konají, než mluví. Ví, co chtějí a co očekávají.
Label vám vydá album a tím to končí nebo vám nabízí i distribuci po celém světě, zařizuje koncerty, poskytuje management?
To je vždy předmětem debaty. Věřím, že WTC je label, který vždy dokáže jistým způsobem pomoci svým stájovým kapelám, pokud je potřeba. Nám pro tuto chvíli zajistí vydání alba, jeho distribuci, vyrobí nějaký merch. Management a koncerty zařizuji de-facto já a prozatím to docela funguje. Uvidíme, co přinese budoucnost. Nejsem ve velkém očekávání, osobně stojím rovnýma nohama na zemi. Věci, které děláme, nás naplňují, formují, přesahují a to je to důležité.
K Omniabsence Filled by His Greatness jste vydali krásný merch s motivy designu alba. Plánujete i něco k novince? Obal nové desky je jednoduše kouzelný. Btw, umělec, který vám artwork vytvořil, pracoval s danými možnostmi nebo dostal volnou ruku a nechal se nést pocity?
Pro nové album bude určitě vytvořen i merch v podobě triček a zipper mikin. Vše je připraveno k výrobě. K obalu na Gnosis Kardias obdržel Jose Sabogal kompletní texty, důkladně popsané pozadí desky, všechny naše podněty, zákoutí duše, které nás vedly při tvoření. Také dostal pár mých rad a nasměrování, které věci chci, aby byly vykresleny a zachyceny na obalu. Jinak měl dost vlastního prostoru. Nikdy nepřikazuji doslovně, co má dotyčný umělec dělat. Jen ho navádím, ale finální výsledek nechávám na něm samotném. Je to tak mnohem lepší, protože nikdy si nemůžeš být jistý, že tvé nápady a kreativita jsou tou nejlepší volbou a také jsem chtěl, aby byl v obale i jakýsi autorův odkaz a rukopis. Jistý otisk.
Stačí se zaposlouchat do Gnosis Kardias (of Transcension and Involution) a jako první, co mě trkne do uší, jsou dominantní kytarové propletence, vrstvení realit a halucinogenní alchymie Ska-Gulova rukopisu. Stále přemýšlím, jestli všechny zvuky jsou strunové, hnané přes efekty s pomocí samplů nebo jste použili i klávesy a programování…
Vše na albu je tvořeno kytarou, všechny ty doprovodné zvuky, ruchy, hlukové stopy. Někde je použito až 8 různých vrstvících kytar, které jsou ještě propletené, propojené zvukem, které jsme na kytaru hnanou přes různé efekty, vytvářeli. Docela to dalo Toremu ve finálním mixu a mastru desky zabrat.
Z Gnosis Kardias (of Transcension and Involution) cítím rituální rozměrnost, kdy není nemožné spatřit vířící vesmír i splašené stvoření reality. Líbí se mi, že vedle sebe koexistuje okultní vědění, vědecká poznání i kus poetického vzletu. Každý poslech přináší nový zážitek v celé své proměnlivé kráse. Vznikají texty na základě hudebního podkladu nebo se vysloví téma, kolem kterého vyroste hudba a až pak slova?
Na samotném začátku si stanovíme jakési pozadí desky, určitý koncept, nástřel, kterého se držíme, ale v procesu tvoření ho také dosti rozvíjíme a sladíme v jeden celek, v samotném vývinu hudby, protože ta se dosti přepisuje a mění při vzniku. Vše jde jaksi ruku v ruce a dost se propojuje navzájem. Proto možná tato deska působí tak uceleně. Myslím si, že teď se nám podařilo najít jakousi rovnováhu mezi nějakým úvodem/představením a vymezením páteře konceptu, od které se odráží jednotlivé texty i muzika. Pokud je něco opravdu důležité, tak poznání sebe sama a otevřenost možnostem, že se za realitou skrývá více, než lze poznat smysly a rozumem.
Jste známí a uznávaní po celém světě a přitom používáte stále český jazyk. Angličtině coby světovému jazyku jste se věnovali snad jen v názvech skladeb a nahrávek. Vlastně ještě na Black Devotion. Jestli se nemýlím. Nechcete své texty zpřístupnit svým fanouškům různě po planetě? Nebo jsou slova jen nástroje hudebního univerza a každý, kdo se hluboce ponoří do harmonií, pochopí?
Není třeba upřímně sdělovat své pocity a odkrývat své nitro jiným způsobem než rodným jazykem. Nepotřebujeme se, díky možnému většímu zájmu fanoušků nebo pochopení, vzdávat své identity. Za těch dlouhých 20 let by to bylo nesmyslné. Takové Inferno bylo, je a i bude. Nepotřebujeme přepisovat svou vnitřní temnotu do jazyka, který nám je cizí, neovládáme ho. Někdy je velice úsměvné, když slyšíš všechny ty rádoby anglicky zpívané kapely a slyšíš jak špatná ta angličtina je. Také nechceme v textech být omezeni, tím, že v cizím jazyce nebudeme dostatečně schopni se vyjádřit.
V roli hosta slyšíme samotného Acherontase. Bylo těžké, přimět ho, aby přispěl k Gnosis Kardias (of Transcension and Involution)?
Nebylo. Potkali jsme se, slovo dalo slovo a potom se jen řešily termíny nahrávání a další detaily. Jsem velkým fanouškem Acherontas a také mám velice v oblibě vokál od Acherontas V. Priest. považuji jeho hlasový projev jako jeden snad z deseti nejlepších vokálů v black metalu a cítil jsem, že na nové album se bude jeho otisk a projev velice hodit. Cítím neskutečnou energii při poslechu Acherontas a jeho recitacích, pohráváním si s hlasem, všechny ty temné vibrace, které dokáže hlasem zachytit a vyjádřit a něco podobného tak uhrančivého jsem chtěl mít v Infernu. Jeho hlasový projev je natolik svojský, že jsem zprvu měl obavy, aby Inferno díky jeho hostování nebylo přespříliš blízké projevu Acherontas, ale nakonec se ukázalo že Acherontas V. Priest. absolutně pochopil a vplul do esence tohoto alba a dokázal vytvořit něco zase jiného avšak stále jeho. To jen dokazuje, jaké má hudební a duchovní cítění.
Nové album je hotové. Co vás čeká nyní? Turné po celém světě… nebo odpočinek a načerpání sil?
Nejsme kapelou, která se snaží odpočívat, vše děláme tak nějak stále stejně, se stejným pracovním nasazením. Jsou domluveny nějaké koncerty po Evropě, i Americe, plus pár kratších i delších tours. Takže stále ve víru chaosu.
Doneslo se mi, že chystáte nějaká zajímavá split alba. Můžete prozradit, na co se můžeme případně těšit, nebo se jedná o informační šum?
Povím jen to, že se jedná o split CD/LP s řeckými Devathorn.
S Infernem jsi, Adramalechu, ušel dlouhou cestu. Z prvotního směřování nezbyl kámen na kameni. Napadlo tě tenkrát, že ještě za dvacet let budeš v čele této kapely a jak daleko se v hudebním vesmíru dostaneš? Existuje nějaká meta, kterou bys chtěl s Inferno dosáhnout?
Já věřím, že stále je velká část a duch starého Inferna v nynější kapele. Inferno je hlubinnou introspekcí a následnou expanzí mimo běžné vnímání a čas. Pohledem na začátek i konec, se kterým vše začíná nanovo ve snaze zahlédnout co nekonečným cyklům, proudům, směrům hrdosti, tradicionalizmu, kontroverze a temnoty předcházelo. Setkání se s temnotou a září nejniternější podstaty Inferno bytí, která pochází a zrcadlí všechno a všechny kteří kdy zkřížili cesty s touto bestií. Nejsou potřebné mety, Cesta je cíl.
Za mě je to vše. Díky za váš čas. Nechť se dílu daří!
Také děkujeme. Válka trvá.
Inferno
Omniabsence Filled by His Greatness
Inferno
Gnosis Kardias (Of Transcension and Involution)
Inferno
Paradeigma (Phosphenes of Aphotic Eternity)
Inferno
... Skutečné poctivé umění je o pokusech i omylech...
Inferno
Skutečná duchovní stezka musí překročit kategorii levé a pravé ruky
Phantoms Of Pilsen VII
25.10. - 26.10.13, Plzeň, Hospoda Pod Kopcem
Chaos Tour 2013
6.4.13, Praha - Exit-us
Sjednocení kultů - Root + Inferno
30.4.19, m13 klub, Brno
Nimbrethil
Hudba nabízí možnost vypořádat se s věcmi, které mi dávají zabrat
Matěj Kotrba (Morfium)
Vždy je kam stoupat a co zlepšovat.
Zdeněk Neusar
Muzika je pořád moje láska
Na labelu Papagájův hlasatel právě vychází nové album Malignant Tumour nazvané Maximum Rock'n'roll. V nabídce je kompletní portfolio nosičů - CD / LP ...
30.9.2024Brněnský klub Sibiř se chystá na hutnou nálož zkázy. Mezinárodní doom metalové sympozium kapel Chorosia, Grimms Eye a Depths Above se uskuteční už ten...
29.9.2024Forgotten Tomb vyrazili na turné, kde budou podporovat nové studiové album Nightfloating, které vyšlo u Agonia Records.
27.9.2024Avantgardisté Five the Hieorphant sdílí singl (link)se skladbou Moon Over Ziggurat, který je předzvěstí připravovaného alba Apeiron, které vyjde 18. ř...
26.9.2024Hail of Bullets znovu vydají nedostupné eponymní debutové EP. Album vyjde 22. listopadu prostřednictvím Agonia Records na CD, vinylech, kazetách i dig...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.