|
|
||||||||||
Po předchozím albu All Rights Removed, které sklidilo zasloužený úspěch a jež bylo na našich stránkách rozebráno (zde), jsem byl upřímně zvědav, jestli kapele vydrží smutný výraz baseta jako tehdy. Při zpětném pohledu si stojím za tím, že All Rights… je hodně dobrá deska, ale… Už to přece jen trošku zavánělo nudou, jen se utápět v melancholickém rozpoložení a jeden dva kousky, které by to vzaly trošku od podlahy by vůbec neškodily. Kapela během nahrávání aktuálního alba na svém webu avizovala, že k jistému zdrsnění dojde, což jsem si zapamatoval a nyní ta slova přiložil k vydané realitě.
The Greatest Show On Earth neřeší minuty, skladby se neskromně rozpínají v čase a zanedbán nezůstane žádný, byť třeba nepodstatný detail. Prostoru se nabízí dostatek, protože Airbag nejsou o technických finesách, ale o důkladném prožití atmosféry, která volné okraje pracovního pole prostě vyžaduje. Proto i nyní na rozlehlých plochách melodií dominují spíš poklidné kompozice, jež se zvolna a nerušeně otevírají jako květy. Každá vlající odnož, která se oddělí od nosného kmene má možnost rozvést svoji existenci až k dosažení svého smyslu a nám se nabízí šance pro její dokonalé prozkoumání. Nenáročné a pomalé bicí hru nikam neženou, jen zvolna zabodávají rytmické body do pomyslné, abstraktní mapy, v níž by se bez nich těžko orientovalo. V popředí pozornosti vystupují kytary, jejichž nádherná malba se vrací v tichých ozvěnách a vyplňuje prostor do posledního místa. Hodně se dbá i na akustické pasáže, ve kterých se výrazněji prosazuje basa a najít se dá i klávesový díl skládačky. Zpěv dbá na zachování rovnováhy a s jemnou prací nástrojů se nepřetahuje o pozornost. Dodržuje stanovený kurz a je ho spíš míň než víc.
Tohle vše příliš nekoresponduje s avizovaným přitvrzením, na které jsem čekal. Jen s přimhouřenýma očima uznávám, že otevírák Surveillance (Part 1) se po rozespalém začátku může jevit jako celkem živá záležitost, která slušně odsejpá, ale to je maximum. I její sestry Surveillance (Part 2 – 3) v sobě občas najdou energii trošku rozvlnit parket, ale v celkovém kontextu jde spíš o projevy manických záchvatů bipolárně narušeného jedince. Náhodné výkyvy energie zcela zahluší jemnost ostatních kusů ve sbírce. Tomuto albu, stejně jako minulému, vládne melancholie a klidné rozjímání.
Šest písní hravě zaplní padesát minut, které si musíte pro poslech rezervovat. Pro někoho dost, pro jiného akorát. Já musím přiznat slabé zklamání, snad jsem čekal něco jiného, než v čem jsou Airbag dobří a co už považuji za samozřejmost. Že album dosahuje kvalit minulosti je nepochybné, ale o nějakém výrazném kroku vpřed nemůže být řeč.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Karisma Records
Vydáno:Říjen 2013
Žánr:prog/rock
Asle Tostrup - zpěv, kytary
Jorgen Hagen - klávesy
Joachim Slikker - bicí
Bjorn Riis - kytary
Anders Hovdan - basa
1. Surveillance (Part 1)
2. Redemption
3. Silence Grows
4. Call me back
5. The Greatest Show On Eart
6. Surveillance (Part 2 - 3)
Airbag
A Day at the Beach
Airbag
Disconnected
Airbag
All Right Removed
Positive Mind
Silence Gives Consent
Between the Planets
Of Inner Sight
A Projection
Framework
Oliva
Raise the Curtain
Grorr
The Unknown Citizens
Sectesy
In The Secretion Of Upcoming Days
Traveler
Traveler
Manimal
The Darkest Room
Hanging Garden streamují své live EP Citylight Sessions, které vychází u Agonia Records. Na koncert mrkněte na TOMHLE odkazu.
18.4.2024Ze svého nadcházejícího alba Cutting the Throat of God, které vyjde 14. června na Debemur Morti, zveřejnili Ulcerate nový singl To Flow Through Ashen ...
17.4.2024Z nové společné desky Pačesse a Báry Basikové vzešel videoklip ke skladbě Vlk mezi vrbami, který můžete shlédnout ZDE. Celou desku nazvanou Katechismu...
15.4.2024Netradiční domácí projekt Fuj Kluk zveřejnil nové video ke skladbě Pod drnem - sledujte ZDE.
12.4.2024Pestilence zveřejnili druhý singl ze své připravované best of the best desky Levels of Perception, která vychází 26. dubna u Agonia Records. Skladbu S...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.