Andy Marshall Band - Join The Vultures (EP)

Andy Marshall BandJoin The Vultures (EP)

Jirka D.26.12.2015
Zdroj: CD-R v papírové pošetce / promo od kapely
Posloucháno na: Pioneer PD-S504 / SONY TA-F 730ES / ELAC CL 82
VERDIKT: Pět nových skladeb bude potvrzením jistot pro stávající fanoušky, ale jen malá šance na oslovení těch nových.

Brněnské Andy Marshall Band jsme tady na Echoes už jednou probírali, konkrétně v souvislosti s minulou deskou „Golden States of Shan“. Ačkoliv naše zákulisní zkušenost jednoznačně říká, že počet kapel, které se po naší a především mojí recenzi ozvaly s žádostí o něco podobného s deskou další, se limitně blíží nule, AMB tvoří čestnou výjimku. Jejich pět nových skladeb tak opět skončilo z jejich iniciativy v mém přehrávači.

Co nového? Už minule jsem psal, že se jednak nepovažuju za znalce jejich starší tvorby (a že jí není úplně málo), a pak že mi je jejich tehdy vydaná muzika v podstatě sympatická. Oboje platí beze změn i dnes a v tomto ohledu tedy nového nic moc. Opět jde ve své podstatě o rock, klasicky poskládaný, zahraný s větší než malou snahou o složitější projev a s ambicemi zaujmout spíše náročnějšího fanouška. K tomu si přidejme pár drobností, především pak dvě pozitiva.

Andy Marshall Band

Za prvé v současné tvorbě AMB cítím zvuk scény Seattlu a klasického grunge devadesátých let (především Alice In Chains), o což se celkem podobně a vlastně i výborně pokoušeli srbští kolegové Pry. Svého času jsme o nich taky psali. AMB jakoby zkoušeli oživit stejné příběhy a vyvolat podobné duchy, což lze milovat i nenávidět stejně snadno a hranice mezi sympatií a pocitem nepůvodnosti může být velice tenká. Ale je to každého volba, jak jinak. A když už jsme u těch podobností, dodejme, že Another Rockstar se hodně blíží Zdeňkovi Bínovi a jeho -123 min. Vzpomínáme.

Druhé pozitivum vidím ve zkrácení materiálu na pět skladeb a sedmnáct minut. U předchozí desky nebylo obtížné dojít k závěru, že množství dobrých nápadů a délka nahrávky jsou v čemsi jako nepoměru a tenhle pocit tentokrát odpadá. Všechny skladby jsou z mého pohledu vyrovnané a bez výkyvů tím či oním směrem, takže nenajdete ani vyložený propadák, ale ani nic extra přesvědčivého, co by vás svou silou zdolalo a ohromilo. AMB se drží při zemi a i přes zřejmou snahu hrát zajímavě a nikoliv jednoduše zatím nenachází recept na vyložený hit schopný upoutat vaši pozornost a udržet si ji na delší čas. Tím rozhodně nemyslím hrát vlezle a podbízivě, ale pouze schopnost napsat song skladatelsky na výši a v dobrém smyslu posluchačsky atraktivní. Tady zatím bez bodů.

Ve výsledku je aktuálních pět skladeb Andy Marshall Band slušná rocková práce, které bez problému přiznáme hráčskou i skladatelskou jistotu, ale už těžko osobitost a schopnost prosadit se ve větší než místní konkurenci. Pro někoho to bude dost a bude spokojen, pro jiného zase málo a bez výčitek půjde o dům dál. AMB se nachází právě na této hraně.

Join The Vultures EP