|
|
||||||||||
Není čas na planá slova, na nějaké úvody. Podobné případy vyžadují přímou odpověď na výzvu. I nyní přejděme k aktuálnímu jádru pudla, protože nás nečeká nic hezkého, tak ať to máme z krku. Se mnou v zádech je totiž zpět čiré zoufalství. Do ticha evakuovaného pobřeží znějí vážně míněná varování a doporučení. Hlasy stovek sirén nesoucí se nad zálivem technologického odpadu tlačí do uší cosi o konci, tmě, zapomění. A hlavně radiaci…
Nová deska francouzů Blut Aus Nord mě bez varování mrštila na druhou stranu světa. Do země vycházejícího slunce, kde ovšem jasné dny celkem nedávno zapadly. Přírodní katastrofa, poškozená elektrárna Fukušima a album 777 Sect(s) se mi v hlavě chaoticky spojilo v jeden dokumentární film popisující tuto japonskou křeč.
Blut Aus Nord jako obyčejně holdují apokalyptickému pojetí blackmetalu, kde není místo pro žádný temný romantismus, epično ani mystiku. Vše je oděno do chladného kovu, omotáno potrubím, rozbitým sklem pachem hořících plastů. Nikde ani potkan, ani krtek. Album, ač spíše pojednává o věcech víry, antikřesťanském pojetí světa a boření vatikánských mýtů, toho s Fukušimou moc společného nemá, avšak není těžké si k tomuto běsnění promítnout japonské vize. Temný soudtrack anabázi jaderné nehody a následným záchranným pracem.
Jednotlivé skladby nazvané jednoduše Epitome I až VI, bychom mohli pochopit jako stručný výtah událostí tak jak šly za sebou.
Epitome I je kalba, země se právě chvěje, vše se bortí a kdesi v oceánu se zvedá olbřímí vlna, která zcela dorazí zatím jen částečně poškozenou infrastrukturu. Je jako ta devátá, co zavírá mdlá ústa na věky, jak trefně vystihl poeta Viktor Dyk.
Epitome II je mučivá instrumentálka, pomalu se valící nehostinou, náhle měsíční krajinou. Škody může přehlédnout jen průzkumná helikoptéra vznášející se na poničenou oblastí.
Od Epitome III dál již v mé fantazii probíhají záchranné práce. Zuřivé a někdy zoufalé výrazy šikmých očí za zorníky ochranných masek jsou výmluvné. Industriální hlomoz diktovaný kulometnou bicí palbou načrtává pohyb v troskách plných kouře, páry, sebevražednou snahu eliminovat zkázu.
Čtvrtá, skoro dvanáctiminutová skladba Epitome IV, je kombinací rychlých chmurů a pomalejšího přemítání nad stavem věci. Tupé bušení bicích zadusává v mozku schopnost nahlédnutí následků jaksi ze strany, vše je příliš blízko a nikdo nezná rozměr tragédie.
Epitome V a VI jsou již nástavbou toho co bylo. Pětka by mohla převyprávět úvod tragédie, závěrečná šestka je lepší,občerství neslyšeným rifem, ale po masáži předchozích fláků je toho na člověka dost. S díky vypínám.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Debemur Morti Production
Vydáno:Duben 2011
Žánr:black
Vindsval - All instruments, Vocals
1. Epitome I
2. Epitome II
3. Epitome III
4. Epitome IV
5. Epitome V
6. Epitome VI
Blut Aus Nord
Hallucinogen
Blut Aus Nord
Codex Obscura Nomina (split)
Blut Aus Nord
777 - The Desanctification
Hate Eternal
Infernus
Odraedir
Troll's Cave (EP)
Ephel Duath
Hemmed by Light, Shaped by Darkness
Mord’A’Stigmata
Hope
Lacrimas Profundere
The Grandiose Nowhere
Winds
The Imaginary Direction Of Time
Enthroned
Sovereigns
Vintersorg
Till fjälls, del II
Francouzská náladovka Alcest zveřejnila nový singl s názvem Flamme Jumelle, ke kterému vznikl i videoklip. Skladba se objeví na chystaném albu Les Cha...
26.4.2024Nová deska The Way Forward kapely Black Tusk je aktuálně celá k poslechu, klikejte SEM.
24.4.202417. května vyjde páté řadové album pražských retropsychedeliků pojmenované Weird In A Weird Way. Křest proběhne 24. 5. v Praze (Kasárna Karlín) a den ...
24.4.2024Psychedeličtí prog/blackers Hail Spirit Noir vydají 28. června u Agonia Records své páté dlouhohrající album, pojmenované Fossil Gardens. V současné c...
21.4.2024Pražské metalové vydavatelství a čím dál aktivnější nakladatelství MetalGate ohlašuje další knižní titul, kterým se na konci dubna stane kniha americk...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.