Transfer
 
  Přihlášení  

Echoes zine - recenze rockových a metalových alb

  RECENZE

zpátky na seznam recenzí
Chelsea Wolfe - Apokalypsis (reedice)

Chelsea WolfeApokalypsis (reedice)

Symptom4.6.2015
Zdroj: 12" gramodeska (orange / black smoke), SH 127
Posloucháno na: Pro-Ject Debut III/Phono USB / Creative GigaWorks T40 / Koss UR40
VERDIKT: Deska v pravdě řečeno démonická, vrcholná sotva, rozhodující určitě (svým způsobem samozřejmě).

Třetí album – Chelsea Wolfe promine, počítám i zavržený debut Mistake In Parting – je zvláště při hlubším poslechu temné jako podkarpatské hvozdy za novoluní. Vyškrábané oči portrétu propůjčují obálce hororový nádech a na mysl se dere vzpomínka na tísnivou atmosféru Blattyho Vymítače ďábla. V tomto kontextu sedí i název alba zapsaný řečtinou na zadní straně desky. Samo „zjevení“ není ani tolik biblické, jako spíše osobní. Jde o intuitivní pochopení skutečnosti zachycené v hudbě, „zvedání závoje“ vlastními slovy zpěvačky.

 

K určitému obnažení skutečně došlo, album je čitelnější než předchozí The Grime And The Glow a konečně i samotná Chelsea Wolfe svou trému na pódiu zvládá bez závoje na obličeji. Deset skladeb tvoří monolit, který nekolísá ani v případě znovu nahraných skladeb Demons (dříve Bounce House Demons) a Moses. Intro a outro, běžně postradatelný materiál, dobře zapadají. Zejména v nestřežené chvilce zažije u Primal // Carnal nepřipravený posluchač slušnou introdukci… až do morku kostí.

 

 

Nad skladbami se vznáší přízrak Lo-Fi produkce, což pro daný typ hudby není na škodu. Vlastně bych řekl, že témbr alba je vážně dobrý a poslední slova outra To The Forest, Towards The Sea „What’s Happening To Me?“ jsou na místě. Prostředky použité k dosažení surreálného výrazu nezaskočí, nic než sestava klasických rockových nástrojů, pozlátko musí být zakleté jinde; v jedinečnosti maličkostí. Vezměte si například úvod páté Movie Screen, která je pro mě uhelným kamenem alba. Vrstvené smyčky hlasu, škrábání paličky o povrch činelu – elementární a efekt maximální. Z dalších favoritů bych jmenoval repetitivní Tracks (Tall Bodies) a Demons s boží valivou basou. Při poslechu sedmiminutové perly Pale On Pale se nad budoucím směřováním Chelsea Wolfe vznáší otazník. Masivní kytarová štěna jakoby vypadla z notového listu sludge metalové kapely, zpěvy s blízkovýchodním frázováním, solidní klávesový základ, paráda. Společným jmenovatelem skladeb je bezútěšná nálada a trocha reverbu pro umocnění požitku z poslechu.

 

 

Pokud limitovaný barevný vinyl neudělá díru do světa, tak do vaší peněženky určitě ano. Barvičky jsou fajn a osobně mi splatter desky nevadí (snad jednou až budu prohánět desky na lepším aparátu), jen kombinace oranžové s černou mi zrovna neimponuje. Středové štítky nestojí za řeč, vnitřní obal z lesklého papíru standard a matný singlefold zrovna tak. Funkčnost download kupónu sráží strana s logem kapely, tady se mistr grafik s pixelizací utnul.

 

Vzato kolem a kolem je Apokalypsis ta pravá volba pro příznivce sugestivního ženského vokálu s velkým rozsahem a atmosférické hudby, ze které jasně zaznívá tvůrčí invence. Chelsea Wolfe balancuje mezi žánry, ale neprodává, jak nakoupila – porůznu bere a vstřebává, tvoří svůj vlastní žánr.


Autor hodnotí:

Čtenáři hodnotí:

Tvoje hodnocení:


  DISKUZE K RECENZI

Kontrolní kód
opište kontrolní kód

  NOVINKY VE ZKRATCE  /  další novinky