|
|
||||||||||

Promo materiály o muzice Dan Deagh Wealcan uvádí, že jde o experimentální práci kombinující různé žánry, což může být (a dost často taky bývá) pouze vějička mající za ukol odvést pozornost od toho, že dotyčná kapela má problém se skládáním. Na druhou stranu už samotná spolupráce Mikhaila A. Reppa a Eugene Zoidze-Mishchenka mi v kontextu doby a politické situace přijde jako taková avantgarda docela dost. Mikhail je z Moskvy a je autorem komplet hudby včetně studiové práce, Eugene je z ukrajinského Zaporizhzhya a má na svědomí hlasy, zpěvy, skřeky a jim podobná sdělení.
DDW hrají více méně metal a ona experimentální podstata spočívá jednak v rozbití běžné kompozice skladby a potom v kontrastech jednotlivých postupů a stop - hudebních i vokálních. Ruku v ruce kráčí harmonie a častější disharmonie, kytarové riffy jsou nasekané, melodií není moc, ale když už se občas objeví, fungují docela slušně. Většinový metalový zvuk je doplňován elektronikou, občas ve větším množství a se silnějším efektem na posluchače („Det Sista Ljuset“), většinou ale schovanou a tvořící málo nápadné, i když celkem zajímavé pozadí. Vokál se pohybuje v mnoha barvách a odstínech, často sleduje party kytary a běsní společně s nimi, občas zjemní a nebojí se posunout vstříc čistším polohám („Logical [Version]“).
Řečeno stručně a jasně, pojmy jako tradiční a klasický jsou tvorbě DDW vzdálené a snaha o jiné, či chcete-li experimentální uchopení extrémnější hudby je skutečně patrná poměrně jasně. Jenže je to dost samo sobě? Stačí to? Má smysl doporučovat DDW fanouškům The Dillinger Escape Plan?
Poměrně dobře si pamatuju slova Marca Castagnetta z Thee Maldoror Kollektive, který v rozhovoru pro náš web řekl: „Je výrazně jednodušší tvořit něco, co je jenom divné“. Tedy že i experiment musí mít svůj řád, že založit experimentální tvorbu na pouhém rozbití zažitých pravidel není samospasitelné a že pocit zmatku mezi začátkem a koncem může být ve výsledku to jediné, co si posluchač (v tomto případě) odnese domů. A přesně někde tady pochodují moje dojmy a vybočit z řady se jim moc nechce. Nemají k tomu důvod.
DDW se rozhodli tvořit jinak, ale nedaří se jim příliš jasně formulovat jak. První myšlenky o zajímavě neortodoxním přístupu velmi rychle vystřídá uvědomění si toho, že jsou stále dokola opakovány tytéž formulky (především disharmonie, rytmická nejednoznačnost, nasekané riffy a vokál), a že vlastně pod slupkou experimentu není mnoho co objevovat a z čeho se těšit. Určitě ne tolik, aby se album v mých očích posunulo z pozice pouhého experimentování k experimentu s vizí a s jasným sdělením. V duchu toho pak mnohé skladby vyvolávají pocit obnažené kostry, nedotaženého prvního nápadu, se kterým chtělo strávit ještě moře času. Na patře pak zůstává pachuť nedodělku, jemuž k dospělosti chybí ještě celá puberta (typicky v „Det Sista Ljuset“).
Výsledný dojem pak samozřejmě dotváří i detaily, i když pohled na dílo jako celek nemění nijak zásadně. V tomto kontextu nelze nezmínit poměrně dřevní lo-fi zvuk, který by sám o sobě problém nepředstavoval, nebýt bicího automatu, který je bohužel hrozný a poslouchat se nedá. Velmi amatérsky působí i ztvárnění obalu alba a CD edice jako takové, která je vyloženě hnusná a pro intimní vztah ve dvou nevhodná.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Total Metal Agency / Metal Scrap Records
Vydáno:Únor 2015
Žánr:experimental metal
Mikhail A. Repp - hudba, kytary, programming, klávesy, zvuky
Eugene "Iowa" Zoidze-Mishchenko - vokály, texty
1. Beware of Lines!
2. Paranoia? I’m Aim! Assure You!
3. I’m Just Threw Out My Phone and Sanity
4. Logical -Version 3.76
5. Well, Just Burn It Down
6. Det Sista Ljuset
7. iCD10Q031V2010WTF!?
8. The Number Was Too Long, so I Forgot It
9. Defy Yourself By Yourself
10. Mediterranean Sky
11. Pointlessness
12. Tears

Lišaj
Szara

Goatsnake
Black Age Blues

Demonical
Mass Destroyer

As We Fight
Meet Your Maker

A Projection
Framework

Ragnarok
Non Debellicata

Kaviar Kavalier
Hairy Hairy

Mindreaper
Mirror Construction (...a Disordered World)

The Soundbyte
Solitary IV

Abysmal Grief
Strange Rites Of Evil

Grave
Into the Grave
Brněnská cyber-punková kapela Plague Called Humanity po dlouhých šesti letech přichází s novou muzikou, a to singlem Obey. V podobě videoklipu můžete ...
28.11.2025Domácí elektro-metalová kapela Mean Messiah zveřejnila nový singl Death Is On My Side, ke kterému pod režijním vedením Pavla Monroe Kohouta vznikl i v...
27.11.2025Americké death metalové trio Malefic Throne streamuje svůj debut The Conquering Darkness, který vychází 28. listopadu u Agonia Records. Poslechnout si...
25.11.2025Legendární Pestilence přivítali nového basáka. Stal jsem jim Dario Rudić (Inceptor, Firmament), který nahradil Roela Källera.
24.11.2025Kopřivnická atmo-sludge/post-metalová kapela Archetyp v těchto dnech vydává svou novou desku Bardo, na které najdete šestici koncepčně propojených skl...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.