|
|
||||||||||
U všech pekel, chtělo by se říct a nebyl bych daleko od pravdy. Oprašuji koženou vazbu kroniky, která obrácený kříž hlásá už dlouhých 13 let. Je o zrůdě z floridské Tampy, z líhně světoznámě proslulých deathmetalových monster, kterážto se řadí k předním zakladatelům daného stylu. Řeč není o nikom jiném než o Deicide. Už ten název sám, tak hrůzné slovo. Hrůzné pro flanďáky, abatyše a moji babičku, která by si ošoupala růženec za moji spásu. Ale my nejsme babička, my se rádi rouháme a tak „bohovražda“ nám zní lahodně jako vzdechy krásné ženy, kterou je nám milo zpracovávat na gauči. Navíc dnes je doba zcela jiná než v roce 1989 a tak co dříve pobuřovalo masy, dnes je již jen podivínstvím a u fanoušků stále vítaným znakem ortodoxnosti.
Při nedávném zamyšlení kolegy Bhuta nad poslední porcí brutalu z loňského roku nazvané To Hell With God jsem si přiznal, že i já bych rád přiložil polínko pod starý plechový kotel Deicide. Vrátím se ovšem trošku zpět, do roku 2004, kdy jsem Deicide poprvé ochutnal. Tehdy jsem také začal být inkontinentní. Jen nevím, jestli to přičítat desce nebo ne… Album Scars Of The Crucifix má energii parního válu hřmotně a majestátně funícího, zatímco pod sebou lisuje jakoukoliv stopu odporu. Asfalt, kámen, moje hlava, nic nemá šanci se vymanit z tlaku té olbřímí váhy. Argumentů pro dobro zla je zde povícero, tak jak jsme u Deicide obecně zvyklí. Naše slechy jsou zpracovávany cestou tvrdé řezničiny, v níž nechybí náznaky blackových bzukotů a rychlosti. Ta je opravdu úmorná a jen těkám očima tam a zpět, aby se mi podlaha nezhoupla a já si neodešel dáchnout do Sandmanovi říše. Jizvy na kříži postupem poslechu přibývají a týrají nebohé dřevo svojí krutostí.
Mezi třísky poškozeného dřeva vnikají ultrarychlá sóla bratrů Hofmannů, která ctí floridskou školu a i neznalý benjamínek se nemůže mýlit identifikací produkce. Nejsem kdovíjakým obdivovatelem těchto neurvalých strunných exhibicí, ale patří sem jako klepačky k blacku, smiřuji se tedy. Hned úvodní a titulní pecka Scars Of The Crucifix mě zpražila žárem zloby do té doby zřídka slýchané. Hutný death kypřený riffující sekanou kadence kulometu káže neznabohům jejich duchovní krmi. Ty kytary jsou tak fantasticky nazvučeny, že se mi na zadnici postavil každý jemný chloupek. Chorý a dutý chropot páně Bentona by bylo možné pouštět z reproduktorů v muzeu Madam Tusou. Tam by jako kulisa k přehlídce děsu a tortury seděl. Je děsivý, záhrobní a mile rozčilený. Hned se dívám, kdeže se tato hostie nahrávala a s úsměvem kvituji, že to bylo již tradičně v žumpě Morrisound v Tampě. Tady i ten poslední šváb ví, jak nazvučit deathovou desku. Slabinou jistě není ani řemeslo Steve Asheima za bicí aparaturou. Tento starý harcovník, který stál u zrodu bestie, se mlácení paličkou věnuje tak dlouho, že je jakýmsi základním dieselagregátem pohánějícím stroj stále vpřed, dusotem ultrarychlých otáček tlačí ostatní do bezchybných výkonů a ještě stíhá sledovat brouzdání křečovitých prstů ve strunách. I těmto věcem dobře rozumí, vždyť sám nahrál kytary na album Till Death Do Us Part z roku 2008. Takový univerzální a neúnavný zdroj.
Jsme teprve u prvního hřebu z devíti, které drží chřadnoucí tělo jakžtakž pohromadě ve visu. Práce je před námi ještě dost, ale ať se v následujících minutách podíváme šílenému Bohu do oken (Mad At God) či zahlédneme požár v oblacích (When Heaven Burns), stále nás budou svou dominancí omračovat hutně podladěné spodky kypřené kytarou ostrou jako žiletka. Ladící spolupráce dvou extrémů, která je schopna udržet pozornost posluchače bez nějakých násilností a přemlouvání. Nakonec to uteče jako voda.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Earache Records
Vydáno:Únor 2004
Žánr:death
Glen Benton - Bass, Vocals
Steve Asheim - Drums, Percussion
Brian Hoffman - Guitars
Eric Hoffman - Guitars
1. Scars of the Crucifix
2. Mad at God
3. Conquered by Sodom
4. Fuck Your God
5. When Heaven Burns
6. Enchanted Nightmare
7. From Darkness Come
8. Go Now Your Lord Is Dead
9. The Pentecostal
Deicide
To Hell With God
Anathema
A Natural Disaster
Sinister
Deformation Of The Holy Realm
Panychida
Gabreta Aeterna
Obsidyen
Litany of Iah
The Mass
Ghost Fleet
Riexhumation
The Final Revelation of Abaddon
Progenie Terrestre Pura
U.M.A.
Cradle Of Filth
Cryptoriana - The Seductiveness Of Decay
Asmodeus
Past na Davida Kleinera
Secret Of Darkness
Neotericus Universum
Hanging Garden streamují své live EP Citylight Sessions, které vychází u Agonia Records. Na koncert mrkněte na TOMHLE odkazu.
18.4.2024Ze svého nadcházejícího alba Cutting the Throat of God, které vyjde 14. června na Debemur Morti, zveřejnili Ulcerate nový singl To Flow Through Ashen ...
17.4.2024Z nové společné desky Pačesse a Báry Basikové vzešel videoklip ke skladbě Vlk mezi vrbami, který můžete shlédnout ZDE. Celou desku nazvanou Katechismu...
15.4.2024Netradiční domácí projekt Fuj Kluk zveřejnil nové video ke skladbě Pod drnem - sledujte ZDE.
12.4.2024Pestilence zveřejnili druhý singl ze své připravované best of the best desky Levels of Perception, která vychází 26. dubna u Agonia Records. Skladbu S...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.